Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Kentiapalme - hvor mye vann?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-15, 06:55   #1
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Kentiapalme - hvor mye vann?

Jeg har dusjet den i dusjen når den begynner å bli tørr, og lar den renne v der før jeg plasserer den på stua igjen. men den ser ikke ut til å trives helt. Prøvde å spørre på Plantasjen når jeg kjøpte den, men der var der kun ungdommer som ikke visste. Fikk til svar "sånn vanlig" uten at jeg helt havet hva det betyr?

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-15, 09:13   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kentiapalme - hvor mye vann?

På nett står det at den ikke trives når den får for mye vann, og heller ikke når den får for lite.

Plantasjen selv sier følgende:

Sitat:

Lys til skygge, ikke full sol. Vannes regelmessig, men la jorden tørke lett mellom hver vanning. Sparsom vanning om vinteren, men må ikke tørke. Gjødsles hver 14. dag i vekstsesongen. liker å dusjes. Tåler ned til 10 grader.

Planteservice sier dette:

Sitat:

Lys: Middels til lavt lysbehov. Kan også stå lyst, men ikke i sol.

Vanning: Må holdes jevnt fuktig, men for mye vann er det den vanligste årsaken til problemer. Får brune bladspisser og gule flekker av både for mye vann, samt også av uttørking.

Gjødsling: Moderat i sommerhalvåret. Ingen gjødsling om vinteren.

Høres ut som du gir den for mye vann, kanskje? Jeg tolker ikke "dusjing" som "gjennombløtes i dusjen"; men å bli sprayet med vann også på bladene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no