Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Yoplait dobbel 0 % !

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 14:25   #1
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Tommel opp

Yoplait dobbel 0 % !

Altså en fruktyoghurt uten sukker og uten fett.
Hadde aldri trodd den ville være så god som den faktisk er (synes jeg da).
Flere som har smakt den ?

Anbefales

Spørsmålet er om den er så sunn som det står, hvem vet ?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:32   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Sitat:

Yoplait Dobbel 0% jordbær/bringebær
Beskrivelse

Yoplait Dobbel 0% er en smaksrik lettyoghurt med 0 % fett og 0 % tilsatt sukker. Den inneholder istedet søtstoff.Den er også tilsatt ekstra fiber og inneholder mer enn 30 % frukt eller bær en Yoplait 0,1 % fett. Den er et godt valg for deg som er opptatt av god smak og som ønsker å begrense kaloriene.
Ingredienser

Jordbær ; Skummet melk, 10% jordbær, skummetmelkpulver, oligofruktose (fiber), gelatin, modifisert waxy maisstivelse, gulrotkonsentrat, aroma, surhetsregulerende middel (sitronsyre), stabilisator (johannesbrødkjernemel), yoghurtkultur, søtstoff (sukralose), konserveringsmiddel (kaliumsorbat). Pasteurisert og homogenisert før syrning. Bringebær ; Skummet melk, 10% bringebær, skummetmelkpulver, oligofruktose (fiber), gelatin, modifisert waxy maisstivelse, gulrotkonsentrat, aroma, stabilisator (johannesbrødkjernemel), surhetsregulerende middel (sitronsyre), søtstoff (aspartam, acesulfam K), konserveringsmiddel (kaliumsorbat). Inneholder en fenylalaninkilde. Pasteurisert og homogensiert før syrning.
Næringsinnhold pr. 100 gram
Energi 175 kj 42 kcal
Protein 4,1 g
Karbohydrat 6,0 g
Fett ,1 g
Mettet fett 0,1g

Så da er det altså søtstoff i den og det er ikke tillsatt sukker, men der er litt...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:39   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Jeg har smakt den og den falt ikke i smak her.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:40   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Jeg hadde heller gått for 0.1%.

0.1% er jo ikke akkurat så mye (og ikke har vi vondt av fett heller, men vi har vondt av å ikke få i oss fett), så jeg ville ikke byttet ut 0.1 % (som er tilsvarende null), med et produkt med både splenda og aspatam.

Hvor mye sukker er det egentlig i 0.1%?

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:44   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Sitat:

Yoplait 0,1% Ananas - aprikos - bringebær - skogsbær 4x125g
Beskrivelse

En smakfull lett yoghurt, med fruktose. Denne yoghurten består av et beger med ananas, et med aprikos, et med bringebær og et med skogsbær som selges i en forpakning. Denne yoghurten inneholder fruktose. Enkelte personer med diabetes kan derfor spise denne varianten
Ingredienser

Ananas: Skummet melk, 5% ananas, fruktose, skummetmelkpulver, gelatin, yoghurtkultur, aroma, stabilisator (pektin, guarkjernemel), surhetsregulerende middel (sitronsyre), søtningsmiddel (aspartam), konserveringsmiddel (kaliumsorbat). Aprikos: Skummet melk, 7% aprikos, fruktose, skummetmelkpulver, gelatin, yoghurtkultur, stabilisator (pektin, guarkjernemel, natriumalginat), aroma, surhetsregulerendemiddel (sitronsyre), søtningsmiddel (aspartam), konserveringsmiddel (kaliumsorbat), farge (paprikaekstrakt/gurkemeieekstrakt). Bringebær: Skummet melk, 6% bringebær, fruktose, fruktkonsentrat, skummetmelkpulver, gelatin, yoghurtkultur, stabilisator (pektin, guarkjernemel, natriumalginat), søtningsmiddel (aspartam), aroma, surhetsregulerende middel (sitronsyre), konserveringsmiddel (kaliumsorbat). Skogsbær: Skummet melk, 7% skogsbær (jordbær, bjørnebær, blåbær, bringebær), fruktose, skummetmelkpulver, gelatin, yoghurtkultur, stabilisator (pektin, guarkjernemel, natriumalginat), søtningsmiddel (aspartam), surhetsregulerende middel (sitronsyre), aroma, konserveringsmiddel (kaliumsorbat).
Næringsinnhold pr. 100 gram
Energi 211 kj 50 kcal
Protein 3,8 g
Karbohydrat 8,4 g
Fett ,1 g

Den er også god ja !!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:46   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Splenda ja, det var jo bra. Jeg tror det er hakket bedre enn aspartam. Men jeg liker ikke at de fjerner alt fettet, jeg synes heller de for guds skyld kunne laget en FULLFETT-yoghurt og heller kuttet ut bare sukkeret.

Åja nå ser jeg jo at det er aspartam OGSÅ i denne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 14:56   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Åh, det er jo aspartam i alle. Da er det jo... holdt på å si "ett fett hva en velger nesten", men fettet var jo ikke helt det samme (skjønt, jeg skjønner ikke hvor mye 0.1% egentlig er, det må da være et salgsgimik?)

Iset: Jeg også mener splenda er bedre enn aspartam altså. Men jeg mener fruktose er mye bedre enn splenda.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:06   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige søtningsmidlene ?

0,1 % fett betyr da vel 1 gram fett per 100 gram vare, er det så vanskelig å skjønne ? eller var det noe annet du mente ?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:13   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

0,1 % fett betyr da vel 1 gram fett per 100 gram vare, er det så vanskelig å skjønne ? eller var det noe annet du mente ?

Blir ikke 1 gram 1% og 0.1% 0.1 gram da? At det skulle være noen forskjell å snakke om (eller selge på) var vel det som forundret meg.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:25   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Åh, det er jo aspartam i alle. Da er det jo... holdt på å si "ett fett hva en velger nesten", men fettet var jo ikke helt det samme (skjønt, jeg skjønner ikke hvor mye 0.1% egentlig er, det må da være et salgsgimik?)

Iset: Jeg også mener splenda er bedre enn aspartam altså. Men jeg mener fruktose er mye bedre enn splenda.

Jeg tror juryen i beste fall er ute når det gjelder fruktose. Sakset fra NDFs blad Diabetes (nr. 3, mai 2006):

Sitat:

Forskere har holdepunkter for at store mengder fruktose kan øke risikoen for forstadier til type 2-diabetes. Vi spiser mer fruktose enn noen gang, for fruktose utgjør halvparten av vanlig sukker.
[...]
Ny forskning vise at sukker kanskje spiller en større rolle for utviklingen av type 2-diabetes enn det en tidligere har antatt. Det er fruktosedelen i hvitt sukker som i såfall er synderen.

[...]

Forbrukerrådet har sendt brev til Mattilsynet og bedt om at tilsynet vurderer om det er sunnere å tilsette fruktose enn vanlig sukrose i matvarer.

[...]

Artikkelen konkluderer med at man bør spise/drikke lite av alle typer raffinert sukker - vanlig sukker, fruktose i pulverform og sukkerrike matvarer. En intervjuet professor går så langt som å kalle fruktosepulver en markedsføringsgimmick.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:34   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg tror juryen i beste fall er ute når det gjelder fruktose. Sakset fra NDFs blad Diabetes (nr. 3, mai 2006):



Artikkelen konkluderer med at man bør spise/drikke lite av alle typer raffinert sukker - vanlig sukker, fruktose i pulverform og sukkerrike matvarer. En intervjuet professor går så langt som å kalle fruktosepulver en markedsføringsgimmick.

Ja, jeg er klar over dette.

Jeg vurderer likevel søtningsstoffer i rekkefølgen Aspartam, splenda, stevia, sukker,honning, fruktose. (hvor jeg begynner bakfra med det jeg mener er best, og ungår det jeg begynte med).

Siden det i min verden stort sett er snakk om små mengder og skjelden, så er ikke faren der. Faren blir jo absolutt reell dersom man fortsetter å spise store mengder sukkervarer men ersatter det med fruktose. I små doser som i under 5% i en youghurt av og til, så blir jo ikke diabetesproblemet en problemstilling.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:35   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Å

Iset: Jeg også mener splenda er bedre enn aspartam altså. Men jeg mener fruktose er mye bedre enn splenda.

Åh? Jeg er skeptisk til fruktose. Lindberg selv sier jo også at han hadde anbefalt Splenda fremfor fruktose om det hadde vært på markedet da bøkene hans ble skrevet.

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.


Jeg vurderer likevel søtningsstoffer i rekkefølgen Aspartam, splenda, stevia, sukker,honning, fruktose. (hvor jeg begynner bakfra med det jeg mener er best, og ungår det jeg begynte med).

Mener du sukker og honning er bedre enn Stevia?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:37   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ja, jeg er klar over dette.

Jeg vurderer likevel søtningsstoffer i rekkefølgen Aspartam, splenda, stevia, sukker,honning, fruktose. (hvor jeg begynner bakfra med det jeg mener er best, og ungår det jeg begynte med).

Siden det i min verden stort sett er snakk om små mengder og skjelden, så er ikke faren der. Faren blir jo absolutt reell dersom man fortsetter å spise store mengder sukkervarer men ersatter det med fruktose. I små doser som i under 5% i en youghurt av og til, så blir jo ikke diabetesproblemet en problemstilling.

Nei, i slike mengder tror jeg ingen søtningsmidler er farlig. Jeg synes ikke det har noen hensikt å rangere dem engang.

Men diabetesmiljøet er altså langt mer bekymret for fruktose enn andre søtningsmidler (med unntak av rent sukker, selvsagt).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:39   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei, i slike mengder tror jeg ingen søtningsmidler er farlig. Jeg synes ikke det har noen hensikt å rangere dem engang.

Kansje ikke. Men jeg rangerer dem etter hvilken virkning det har på min mage og helse. (Og det var et svar til Iset også)

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 15:49   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Okei da så.

Men tåler du ikke stevia? Altså tåler du hvitt raffinert sukker bedre enn Stevia?? Jeg blir skikkelig dårlig av sukker, SKIKKELIG dårlig, så det kommer sist på min liste iallefall. Stevia tåler jeg veldig godt, heldigvis. Både Splenda og Aspartam er også ting jeg tåler greit. Men gi meg sukker og se ei jente som omtrent ramler om.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 16:02   #16
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Okei da så.

Men tåler du ikke stevia? Altså tåler du hvitt raffinert sukker bedre enn Stevia?? Jeg blir skikkelig dårlig av sukker, SKIKKELIG dårlig, så det kommer sist på min liste iallefall. Stevia tåler jeg veldig godt, heldigvis. Både Splenda og Aspartam er også ting jeg tåler greit. Men gi meg sukker og se ei jente som omtrent ramler om.

Men om det kjennes ut som at du tåler det på kort sikt, vet du jo ikke hva det gjør med kroppen din på lang sikt... f.eks om det kan gi deg kreft.

Jeg er egentlig tørrlagt pepsi maxoholiker og skulle gjerne sett at noen "friskmeldte" aspartam .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 16:06   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Ja jeg vet det overhodet ikke er sunt. Stevia er greit, det er et naturlig søtstoff og jeg er overbevist om at det er sunt, men disse kjemiske søtstoffene er jeg også skeptisk til, selvfølgelig. Men siden jeg blir direkte megadårlig av sukker, så spiser/drikker jeg heller mat med aspartam/splenda i om jeg først skal ha noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 17:26   #18
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men siden jeg blir direkte megadårlig av sukker, så spiser/drikker jeg heller mat med aspartam/splenda i om jeg først skal ha noe.

Jeg gjør det selv også... selv om jeg ikke tror det er spesielt sunt.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 12:30   #19
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yoplait dobbel 0 % !

Vet ikke om jeg ble noe klokere av dette,
annet en at man bør unngå sukker og søtstoff så godt det lar seg gjøre

Har kjøpt inn fruktose for å bruke i steden for sukker i forskjellige matretter, men dette er kanskje ikke så lurt det da ?
Kommer nok aldri til å skjønne det her jeg

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no