Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det går en katt her

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-07, 20:14   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det går en katt her

Jeg er enig med deg sitron, skjønner ikke hvordan du skal klare å gjøre mer skade enn det allerede har blitt av de som har maten han for å så slutte med det. Hun er jo vandt til å finne mat i området og nå er det ikke mat der.. om du gir henne mat noen dager for å prøve å finne en løsning vil ihvertfall gjøre at hun får noen fine dager til.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 21:01   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det går en katt her

Personlig tror jeg at jeg hadde betalt for avlivning. Jeg ville kanskje ha tatt meg noen ringerunder til feks FOD (foreningen for omplassering av dyr) eller lignende, men slike halv-ville katter har det ikke bra.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 21:02   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det går en katt her

Foreningen for omplassering av dyr? Opererer de overalt?

Jeg har snakket med vaktmesteren om dyret. Han skal ta det med seg og få det avlivet om jeg ikke finner noen som kan ta det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 21:07   #24
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det går en katt her

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Foreningen for omplassering av dyr? Opererer de overalt?

Beklager, de er bare i Oslo. (se: http://www.fod.no/ ) Jeg tenkte bare på dem fordi noen jeg kjenner fikk hundene sine derfra.

Opprinnelig lagt inn av Sitron

Jeg har snakket med vaktmesteren om dyret. Han skal ta det med seg og få det avlivet om jeg ikke finner noen som kan ta det.

Så bra at du tar tak i det. Veldig bra.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 15:25   #25
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det går en katt her

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Igjen konstanterer jeg at bina må være en slags tvillingsjel, eller noe.
Nå er det pokker ta meg ikke en eneste diskusjon jeg ikke er enig med henne i.
Tror jeg...

Skummelt, skummelt... Jeg registrerer det samme, Line!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 15:30   #26
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det går en katt her

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Venter fremdeles på en forklaring.

Jeg må selvsagt beklage at jeg var avlogget noen timer i går ettermiddag.

Det jeg mener:

Ved å fortsette å mate katten oppnår du:

1) Katten får mat en dag til
2) Katten holder seg i ditt nærområde

Hvis du ikke har lov å ha katt antar jeg det gjelder flere i ditt nærområde. Så katten får ikke noen til å ta seg av den i ditt nærområde - annet enn sporadisk mating. Også katter trenger mat hver dag.

Hvis du slutter å mate kan det hende at katten søker seg til et annet område og blir tatt hånd om der. Hvis denne katten har flaks blir den tatt hånd om. Men mest sannynlig blir den gående og streife, og få nye kull med kattunger på løpende bånd. Dette er ikke et godt liv for katten, ei heller for de dusinvis med kattunger hun kan sette til verden i løpet av et par år.

Jeg mener derfor fortsatt at det beste er å avlive katten, hvis du føler for å ta ansvar for den. Hvis ikke du vil ta ansvar for avlivning, og ikke har anledning til å ta vare på den, så slutt og mat den og la den streife videre til noen andre, som enten tar vare på den eller besørger avlivning.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 16:10   #27
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det går en katt her

http://www.fod.no/viewPage.php?page=linker.htm

Mulig du kan finne en avdeling i nærheten av deg på linkene.

Ønsker deg lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 16:28   #28
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det går en katt her

Bra at du tar tak i situasjonen.

Jeg har en katt her også. Men er ganske sikker på at den er huskatt og hører til i området, men at "foreldrene" har dratt på feire.
Den er utrolig tynn, og er kontaktsøkende og svært sulten, jeg har matet den i de siste dagene. Rester av grillmaten er vist snadder. Og pannekake går ned på høykant.
"Min" katt er enten gravid eller har nettopp fått kattunger (trur mest på det siste siden den har "stå" pupper når den kommer hit). Kommer nok til å forsette å gi den mat, til jeg reiser på ferie, også får jeg håpe eieren kommer hjem innen den tid.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 10:14   #29
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det går en katt her

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg må selvsagt beklage at jeg var avlogget noen timer i går ettermiddag.

Det jeg mener:

Ved å fortsette å mate katten oppnår du:

1) Katten får mat en dag til
2) Katten holder seg i ditt nærområde

Hvis du ikke har lov å ha katt antar jeg det gjelder flere i ditt nærområde. Så katten får ikke noen til å ta seg av den i ditt nærområde - annet enn sporadisk mating. Også katter trenger mat hver dag.

Hvis du slutter å mate kan det hende at katten søker seg til et annet område og blir tatt hånd om der. Hvis denne katten har flaks blir den tatt hånd om. Men mest sannynlig blir den gående og streife, og få nye kull med kattunger på løpende bånd. Dette er ikke et godt liv for katten, ei heller for de dusinvis med kattunger hun kan sette til verden i løpet av et par år.

Jeg mener derfor fortsatt at det beste er å avlive katten, hvis du føler for å ta ansvar for den. Hvis ikke du vil ta ansvar for avlivning, og ikke har anledning til å ta vare på den, så slutt og mat den og la den streife videre til noen andre, som enten tar vare på den eller besørger avlivning.

Og igjen: hvilken forskjell vil det ha for katten om den må vente et par dager med å søke andre steder etter mat.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:17   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det går en katt her

Du utsetter lidelsen sitron

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:46   #31
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det går en katt her

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og igjen: hvilken forskjell vil det ha for katten om den må vente et par dager med å søke andre steder etter mat.

Jeg tror at poenget til Bina er at katter er veldig stedsbundene, på den måten at de vender hjem til plasser, ikke til folk. (Hunder er stikk motsatte, en hund vil være der eieren er. Spiller ingen rolle om dette er i Kina.) Hvis det er katter som har eiere og streifer rundt, kan man faktisk hindre katten i å komme hjem igjen hvis man gir den mat, fordi katten slår seg ned på plassen hvor den får mat. (Og ved å gi villkatter mat sørger man for at man aldri blir kvitt de igjen - hvis man vil ha den egoistiske vinklingen.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 23-06-07 kl 11:47. Årsak: La til siste parantesen
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 14:11   #32
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det går en katt her

Jeg er fullstendig klar over det, men det vil jo kun være om katten ikke har fått mat i utgangspunktet. Men denne katten har fått mat der i minst fem mnd og hvilken forskjell gjør da et par dager? Katten fikk mat av meg utenfor der den har fått mat i hele vinter/vår, ergo endret jeg ikke på dens allerede fastsatte rutiner på heimen. Jeg forer generelt aldri dyr, men i denne situasjonen, med gravid, tynn katt som har fått sine regelmessige måltider på det stedet i de siste mnd, så gjorde jeg et unntak og jeg er fremdeles interessert i å vite hvorfor noen få dager med de rutinene er galt når katten har hatt de rutinene i nesten et halvt år.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 14:18   #33
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det går en katt her

Hør på magefølelsen din. Gjør hva du selv har lyst til.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 19:02   #34
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det går en katt her

Sitron: Jeg er enig med deg i at det ikke spiller noen rolle i denne situasjonen som du beskriver. Jeg tror bare det var det bina prøvde å si på generelt grunnlag, men det er jo mulig jeg har misforstått.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 12:50   #35
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det går en katt her

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er fullstendig klar over det, men det vil jo kun være om katten ikke har fått mat i utgangspunktet. Men denne katten har fått mat der i minst fem mnd og hvilken forskjell gjør da et par dager? Katten fikk mat av meg utenfor der den har fått mat i hele vinter/vår, ergo endret jeg ikke på dens allerede fastsatte rutiner på heimen. Jeg forer generelt aldri dyr, men i denne situasjonen, med gravid, tynn katt som har fått sine regelmessige måltider på det stedet i de siste mnd, så gjorde jeg et unntak og jeg er fremdeles interessert i å vite hvorfor noen få dager med de rutinene er galt når katten har hatt de rutinene i nesten et halvt år.

Men hvorfor i all verden spør du om hva du bør gjøre, da? Hvis du allerede har funnet løsningen, og den består i at du fortsetter og mate katten?

Nei, et par dager betyr ingenting fra eller til. Men generelt er katter lojale bare mot maten - ikke mot eieren. De blir der hvor de får foring. Kanskje har til og med katten et hjem, men den vender ikke hjem så lenge den får mat et annet sted. Man bør generelt sett ikke begynne å mate katter som streifer rundt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 12:59   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det går en katt her

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men hvorfor i all verden spør du om hva du bør gjøre, da? Hvis du allerede har funnet løsningen, og den består i at du fortsetter og mate katten?

Det er forhåpentligvis enda lov til å spørre og snakke med andre selv om man har en mening selv, eller?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-07, 13:12   #37
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det går en katt her

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er forhåpentligvis enda lov til å spørre og snakke med andre selv om man har en mening selv, eller?

Joda, men det virker litt snodig å starte en tråd hvis man har til hensikt å diskutere med seg selv.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 19:18   #38
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det går en katt her

Katten er her fremdeles. Sammen med fem bittesmå kattunger som sikkert er 2-3 uker gamle. Noen har forbarmet seg over den. Den har fått en kasse med tepper i her borte under taket til inngangen i ene blokken. Den blokken den har blitt foret foran. Det står en stor boks med kattemat der, samt skåler til katten med mat og vann i. Emma har snakket med de som har gjort det og de sier de skal henge opp plakater.

Noen som vil ha katt før vaktmesteren kommer tilbake fra ferie og kverker de? *tar en beathe*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no