Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-14, 15:09   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Ingen. Som jeg vet om, ihvertfall. Det kan jo være at noen har det uten at jeg vet det, sånn statistisk sett er det sikkert det, men det er ingen jrg kjenner som jeg noengang har reagert på drikkingen til.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:10   #22
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jepp, her er jeg også.

..også jeg. Jeg drikker nok mer enn en del andre, feks på fest (dog normal mengde i vår omgangskrets). På den annen side gjør det meg ingenting å ikke drikke i to måneder.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:13   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Ja, hjelpes, mine alkoholvaner er nok også definitivt noe mange ville ment var uheldig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:13   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Omtrent det samme her. (Jeg tror ikke det var hverandre vi var bekymret for. )

Nei, men jeg tipper det ville være sammenfallende navn på listene våre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:16   #25
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Jeg kjenner og kjente flere.

Noe drikker flere enheter hver dag. Noen drikker i perioder. Noen må holde seg unna alkohol.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:17   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Jeg har "kjent," type visst av, og vært på hils med, tre mennesker som har-/har hatt et alkoholproblem. Ingen av disse har vært i min omgangskrets.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:18   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Jeg kjenner et par tørrlagte alkoholikere, men nå vanker jeg en del i et miljø som samler tidligere rusmisbrukere, så det er gjerne ikke så representativt. Ellers så har jeg hatt en alkoholiker i familien, og kjenner to jeg tenker det kan være grunn til å bekymre seg litt for.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:20   #28
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Kjenner/har kjent en del, men de fleste er i generasjonen over meg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:22   #29
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.733
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

4-5 som jeg ville definert som i faresonen, 4 med et definert problem.

Jeg definerer et alkoholproblem som når lysten på alkohol påvirker dagliglivet. Vi har en i familien som nekter å feire jul med oss fordi vi har alkoholfri feiring. Det vil jeg definere som et betydelig problem.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:29   #30
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Ingen, verken som jeg vet har problemer eller som jeg har bekymret meg for.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:34   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Pappa har et relativt nært familiemedlem som er alkoholiker, men vi bor såpass langt fra hverandre at vi ikke merker så mye til det sånn sett.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:38   #32
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Hm. Kun en, tror jeg. En venn av søsteren min. Han drikker alltid litt for mye og har "nesen". Ellers er det ingen jeg er bekymret for.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:41   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

De jeg har vært bekymret for oppigjennom har gradvis forsvunnet ut av livet vårt og jeg vet ikke hvordan det går med dem nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:42   #34
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Er det noen dere sier fra om bekymringen deres til?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:46   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

De det gjaldt har nok forresten sjelden eller aldri fått "samtalen" om dette av de rundt seg. Det er et EKSTREMT touchy tema å ta opp! Kjenner egentlig bare en som fikk konkrete tilbakemeldinger på det, men da var det fordi det var i et firma som alltid ga veldig konkrete tilbakemeldinger på alt (en fikk nesten sparken for å være for mye drittsekk, husker jeg. ).

En annen som alltid ble kanakkas og alltid la an på andres menn når hun ble det/ble villt sjalu på alle som snakket med hennes date om hun hadde med noe, ble etter hvert aldri invitert mer.

En tredje utviklet etter hvert så store psykiske problemer at det overdøvet det som handlet om alkohol.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:48   #36
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Har jobbet på et av byen gamle vannhull. Jeg gjenner mange!

Jeg har i grunn ganske mange slektinger og som har alkohol og rusproblemer.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:48   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Jeg kjenner mange med avklart og definert alkohol/rusproblem, men de fleste er ikke i min aller nærmeste krets.

I nær krets er det flere jeg tenker at ikke har et helt greit forhold til alkohol, men der det ikke er oppe og uttalt. Slike som ikke kan ta et glass vin til maten uten at det blir en helkveld av det, eller som alltid blir fullere enn planen var, eller som drikker alkohol selv om h*n vet at h*n gjør veldig dumme ting når det kommer alkohol innabords.

Det kvalifiserer til å ha alkoholproblemer det også, i min verden.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:48   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

De har ikke vært nære nok til at det har vært aktuelt for meg, nei, men i det ene tilfellet pratet jeg med partneren om det (som står meg mye nærmere). Det ble slutt ikke lenge etterpå, alkohol var bare ett av problemene til vedkommende.

Jeg vet også om en god del gamle travere fra bransjen som har fått problemer etter mange år som reisende med expense account.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:50   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Sitat:

Er det noen dere sier fra om bekymringen deres til?

Én av personene har jeg spurt direkte, jeg har også snakket litt med partneren til denne personen, utover det er de andre ikke slike jeg føler at jeg skal legge meg oppi valgene til.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-14, 15:52   #40
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange kjenner du med alkoholproblemer?

Jeg kjenner en, veldig godt, vedkommende benekter hardnakket, men jeg tør påstå at du har et problem nå du drikker deg snøvlefull hver dag for "å slappe av" og i alkoholfrie selskaper har med en liten en på innerlomma for å "roe ned".

Familien bagateliserer det for vedkommende jobber jo så mye så det er på sin plass. Jeg får beskjed om å ikke være så direkte, så I rest my case og unngår vedkommende så langt det lar seg gjøre og gir tydlige instrukser på hva som er ok og ikke i nærheten av meg og mine unger.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 26-09-14 kl 15:59.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no