Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hull i ørene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-14, 23:00   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hull i ørene

Når mener dere jenter er store nok til å få hull i ørene?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 23:04   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Hvor gammel er barnet som spør?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 23:05   #3
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hull i ørene

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvor gammel er barnet som spør?

Snart 7

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 23:06   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg syns barn (uavhengig av kjønn) kan få hull når de kan ta vare på det selv og man føler seg relativt trygg for at de ikke er så allergiutsatte. Jeg ville ikke latt et barn som hadde andre allergier tatt hull så lenge vedkommende bodde hos meg, TROR jeg.

Uten allergi, kanskje en gang i 13-16-årsalderen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 23:07   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg har sett modne, flinke 10-åringer få ganske fæle betennelser og gjengroinger, forresten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 23:12   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg tror det kommer mest an på barnet, jeg. Selv fikk jeg hull i ørene da jeg var 7 eller 8 og hadde ingen problemer. Min to år yngre søster fikk hull samtidig, og fikk etterhvert betennelse, og måtte ta ut ørepynten. Jeg vil tro hun var flinkere enn meg til å holde det rent, hun har alltid vært nokså perfeksjonistisk, men det gikk ikke så bra altså.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 23:13   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg har en 6-åring som aldri har bragt det på banen (heller ikke storebror på 9), så det var derfor jeg lurte.

Jeg har nikkelallergi selv, så jeg ville trenert så lenge som mulig.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 23:16   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Her er det overraskende mange jenter på 1. og 2. trinn som har hull i ørene. Ingen gutter, tror jeg. På 4. trinn har de fleste jentene. Mine barn har skjønt at dette ikke er et område med rom for forhandlinger. De må vente lenge enda.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 23:40   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hull i ørene

Min jente er heldigvis redd for smerten, og det er rart for hun er tøff og veldig jålete. Hun går i første klasse. Jeg håper å vente til minst ti, og så skal jeg vite at det blir tatt vare på.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 23:58   #10
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg har egentlig satt 10 år som grense for mine. Jeg vurderer å gi til 12-åringen nå.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 00:44   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg synes de bør være så gamle at det er et veloverveid, bevisst valg. Dvs bortimot ungdomsskolen og vel så det. Ikke fordi jeg tror at et barn yngre enn det ikke vet hva de gjør. Men hull i ørene er faktisk piercing av en kroppsdel. De må selvsagt også kunne foreta alt stell av det selv. Det setter seg fort betennelse. Synes de fleste er altfor unge når de får det. Synes egentlig ikke det er pent på små barn heller. Det ser litt fremmed ut rett og slett.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 01:09   #12
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg satt en grense på ungdomsskolen, og sa at da kunne vi diskutere det. Har gutt på 16 og jente på 13, som ikke har spurt etter ungdomsskolealder.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 04:12   #13
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg har sagt minst 10 år, men håper hun vil vente enda lenger. Lillesøster er snart 6 og heldigvis redd for smerten. Hun gir heller ikke uttrykk for at hun ønsker ørepynt, og er strålende fornøyd med klistremerker på flippene et par ganger i året. Hun bryr seg ikke og jeg er veldig glad for det. Mange av jentene på hennes alder har allerede, men noen har fått infeksjoner i ett eller begge ørene, og har tatt ut pynten og latt det gro igjen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 07:56   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.974
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Snuppa har mast siden hun var 3 år. Den gangen sa vi 10 år. Fordi jeg da synes 10-åringer var så himla store.

Vel, nå blir hun snart 10 år. Jeg antar at det skjer en gang i overskuelig fremtid. Ganske mange av venninnene har hatt hull lenge.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 08:24   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg hadde en lang tråd om dette her inne. Jeg synes hull i ørene på små jenter er stygt, men innså etter den tråden at det argumentet holdt ikke.

Mener jeg hadde 12 som grense men hun var vel 9 da hun fikk. Da var eneste jente i klassen uten og jeg hadde ingen bekymringer om allergier.

Når det er sagt, jeg svelger kameler sidelengs og begynner å bli ganske så dreven i å ikke etterleve egne prinsipper og verdier i hva min datter får lov til.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 08:51   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hull i ørene

Tror sikkert halvparten av de 5 år gamle jentene i barnehagen til lillesøster har og hun har mast i et par år. Jeg har ikke latt storesøster på 10 få hull, jeg har vel sagt at de kan få når de er store nok til å ta dem hos en piercingsalong. Kan ikke si at jeg har satt en endelig alder eller undersøkt aldersgrense hos piercer. Jeg har selv mild nikkelallergi, så for meg haster det ikke.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 08:58   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hull i ørene

Min har mast siden hun var fire. Snart fire år etter var hun en av tre jenter i klassen som ikke hadde hull i ørene, de andre to ønsket det ikke engang i følge min. Da de startet i tredje var det bare en jente uten hull i ørene.

Det har gått knirkefritt, hun stelt hullene godt og er kjempefornøyd. Det er en haug med andre ting min ikke har fått, som alle andre har. Hun vurderte selv at øredobber sto øverst på ønskelista.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 09:02   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg har visst sagt både 12 og 15 år til Frøkna. (Jeg hevder 15, men hun sier at jeg har sagt 12, og hun bruker ha kontroll på slikt.) Nå er hun 12 og vet ikke lenger om hun vil ha det.

Jeg har nikkelallergi, så det har vært uaktuelt å få det tidlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 09:11   #19
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hull i ørene

Jeg tok hull i fjor, og hadde konstant betennelse i et halvt år. Har en ny runde med betennelse nå, over et år etter. Det er sikkert sjeldent, og det gror raskere hos barn, men jeg tror ikke jeg ville latt 10-åringer ta den risikoen siden mye av stellet sikkert hadde tilfalt meg. (Tjorven: Gjett om jeg nevner alt styret og smertene for snuppa di når jeg har sjansen!)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 09:29   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hull i ørene

Storebror ytret ønske for et par år siden, mest fordi en 2 år eldre kompis hadde fått. Da svarte jeg litt svevende at han måtte bli større. Om ønsket kommer opp igjen så kommer han til å få samme svar som han får når han vil ha hanekam, at han må klare å fikse det selv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no