Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-14, 20:34   #41
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Kjenner en - nær familie til min mann.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:35   #42
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.158
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Ja.

På min første arbeidsplass her i England var det vel 10-15 personer som røykte hasj fast, noen i pausene til og med. Dette var en liten bedrift med max 50 ansatte. Makan til negativ gjeng skal du lete lenger etter ... Jeg var veldig glad da jeg sluttet.
Har ikke kontakt med noe derfra, men det er kanskje like greit.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:35   #43
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Plenty i jobbsammenheng.

Privat, ikke så vidt jeg vet. Et par-tre stykker som har et cannabisinntak jeg tenker påvirker dem mer enn jeg selv ville vært komfortabel med, men de er i fungerende familieforhold, jobber osv. Skjønt, jeg har to noenlunde "nære bekjente" jeg tror har et alvorligere rusproblem - men jeg vet det ikke.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:43   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Ja. Dessverre.

En nær slektning har hatt store rusproblemer også utover alkohol. Heldigvis fungerer personen særdeles godt i dag med både jobb og familie. Men det var tøft da det stod på som verst.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:46   #45
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Har både slekt og gamle venner med rusproblemer.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:47   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.489
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

ikke der heller gitt. Ikke lenger.

Jeg kjente.
Dvs, hadde i familien. Lever ikke lenger som en direkte konsekvens.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:49   #47
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Uten å ha finregnet virker det som om flere kjenner til mennesker som har problemer med ulovlige rusmidler, enn mennesker med alkoholproblemer. Eller tar jeg helt feil nå?

Det er vel lettere å enes sånn noenlunde om en definisjon av det å ha "problemer med ulovlige rusmidler", enn det å ha "alkoholproblemer". Sistnevnte vil jo i større grad bero på skjønn, så noen vil svare "nei" der andre hadde svart "ja", mens det er lettere å få ensartede, sikre svar ang. ulovlige rusmidler?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:54   #48
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Jobber på apotek og treffer daglig folk som er avhengige av både lovlige og ulovlige rusmidler. Jeg tror jeg klarer å se ganske raskt om folk bruker det ene eller andre, og ingen jeg kjenner eller omgås privat nå, har dette behovet så vidt jeg vet. Nylig døde den eneste bekjente som jeg vet var/er rusmisbruker.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 20:55   #49
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Nei.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 21:02   #50
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Nei. Men jeg kjenner em som sliter med alvorlige ettervirkninger av tidligere rusmisbruk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 21:26   #51
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Jeg kjenner ingen. Tror faktisk ikke engang jeg omgås med noen som røyker hasj engang. Har igrunnen aldri ferdes i noen miljø der det har vært vanlig med ulovlige rusmidler.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 22:04   #52
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Ja, eg kjenner fleire.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 22:06   #53
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.101
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Nei, det tror jeg ikke. Har noen venner som røyket hasj en gang eller tre i året for 10 år siden. Om de fremdeles gjør det aner jeg ikke, ikke sammen med meg ihvertfall. Ville uansett ikke definert det som en "utfordring" - ut over at det er lite lurt å lefle med kriminelle.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 22:23   #54
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 22:30   #55
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Ingen jeg vet om. Jeg kjenner flere som prøvde divers i tenårene, men såvidt jeg vet har det gått bra med alle dem. Jeg har en kusine jeg er bekymret for i så måte, men jeg vet ikke noe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 22:35   #56
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Har større problemer med å definere "kjenner" enn "rusproblemer". Vanket en periode i ungdomstiden sammen med mange som brukte diverse rusmidler. Men å si at jeg "kjenner" de i dag er nok å dra det langt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 22:52   #57
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Kjenner ingen som har problemer i dag, men kjenner noen som har forsøkt diverse en gang i nitten pil og bue. Beggr to kom seg ut av det hele uten varige men og har holdt seg borte fra alt siden.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 22:57   #58
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Uten å ha finregnet virker det som om flere kjenner til mennesker som har problemer med ulovlige rusmidler, enn mennesker med alkoholproblemer. Eller tar jeg helt feil nå?

Tror det kan henge sammen med at problemer med ulovlige rusmidler vil være mer synlig enn alkoholproblemer. Jeg ble overrasket over at mange svarte at de ikke kjente noen problemer. Når det gjelder alkoholproblemer vil jeg si at jeg kun vet av noen, men om det er flere enn de jeg vet av er sikkert ikke usannsynlig. Jeg kjenner en som jeg vet har problemer med alkohol, ingen andre har gitt noe som helst uttrykk for at de mistenker eller er bekymret. Jeg ville heller ikke vært det dersom personen ikke hadde fortalt det til meg.

Når det gjelder ulovlige rusmidler kjenner jeg til noen ungdommer som er under oppfølging og 1 voksen som bruker. Med mitt prinsipielle forhold til ulovlige rusmidler vil jeg alltid anse det som utfordringer. Andre vilkanskje vurdere det anderledes fordi det ikke virker som om det påvirker dagliglivet til personen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 22:59   #59
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Nei.

Det er riktignok en og annen fra barndommen jeg mistenker at muligens bruker et og annet, men ikke type narkis på kjøret.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 23:10   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kjenner du noen med utfordringer knyttet til ulovlige rusmidler?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kjenner folk med begge deler, men har ingen i kretsen.

Om jeg utvider "kjenner"-begrepet i tid og omfang er det en god del. Opptil flere av tidligere omgangsvenner fra ungdomstiden er døde, og noen er "gatenarkomane", mens andre igjen går på subutex. Men det er ikke folk jeg henger med nå om dagen. Hilser selvfølgelig, og skår av en prat, om vi møtes. Jeg vokste opp i et område med til dels store sosiale problemer, mange barnevernssaker og foreldre med rusproblemer selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no