Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-17, 11:39   #21
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.877
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Bor i by og har REMA1000 som nærmeste butikk. Handler der en del, da det er den eneste butikken som jeg ikke trenger å kjøre noen omvei for. For meg er utvalg og pris viktig. Har Meny i nærheten også, deg er utvalget bra, men prisene for høye. Skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig i Norge og ha både bra utvalg og greie priser.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:43   #22
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi bor i en mindre by som er delt i mindre bydeler om man kan si det slik. Det er en nærbutikk her jeg bor, 500 meter herfra. Det er 3 km til bysentrum og der er det mange matbutikker.
Vi setter pris på vår nærbutikk, og det meste av småhandling skjer der. Ikke så ofte at jeg storhandler der, for det faller seg ikke slik ofte.
Jeg setter pris på at de er lokale, at de har noe lokale matvarer. Men det er en kjede, så det er ikke mye fra lokalt de kan ta inn.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:51   #23
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Har alltid handlet på Rema, men det har behandlingen deres av egne leverandører satt en stopper for. Æ hjalp heller ikke.
I den grad jeg har noen oversikt i det hele tatt (flaut lite oversikt, egentlig) er det etiske varer som teller, økologisk holder jeg meg unna så godt jeg kan.
Har Coop extra rett rundt hjørnet og etter at vi droppet Rema er det den som blir brukt.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:53   #24
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Bor i by og har REMA1000 som nærmeste butikk. Handler der en del, da det er den eneste butikken som jeg ikke trenger å kjøre noen omvei for. For meg er utvalg og pris viktig. Har Meny i nærheten også, deg er utvalget bra, men prisene for høye. Skjønner ikke hvorfor det ikke er mulig i Norge og ha både bra utvalg og greie priser.

Alle matbutikker har greie priser i Norge.
Satt opp mot inntekt er det vel ikke en plass i verden som har billigere mat.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 12:22   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Ja, det er viktig for meg å beholde nærbutikken, både her jeg bor og der jeg oftest ferierer. Der jeg ferierer må jeg bruke bil eller bestille hjemkjøring. det siste gjør vi når vi er der på rett tid i uka for kjøredagen.

Her jeg bor er det viktig å unngå kjøring og at utvalget er bra. Vi har en uavhengig frukt&grønt butikk med et godt utvalg av annet rart og varer fra lokale produsenter.

Ut over det, så jobber jeg i Oslo sentrum og handler der også av og til.

Av kjedene blir det oftest Kiwi eller Coop, de har vi å gå- og sykkelavstand.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 13:03   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi har Rema som nærbutikk, men har også Spar og Meny i nærheten. Handler mest på Rema, som har hyggelig og flink betjening, det samme gjelder Meny (men for dyrt). Handler på Spar av og til.
Ellers prøver jeg å handle litt på en liten kolonial og støtte lokale leverandører.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 13:05   #27
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Alle matbutikker har greie priser i Norge.
Satt opp mot inntekt er det vel ikke en plass i verden som har billigere mat.

Det er nok riktig det. Men for de aller fleste så er det jo hva man sitter igjen med som teller, dessverre. Som alenemor til 3 så er absolutt sluttprisen det viktigste, tanken på at vi bruker en liten del av lønna på mat hjelper ikke på beholdningen på bankkortet.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 13:10   #28
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Min nærbutikk er en Rema. Forøvrig en veldig god butikk mht nåde service og utvalg. Vi har en kiwi ikke så langt borte heller, men jeg liker ikke den like godt

Ved hytta har vi en liten lokal Coop, og vi prioriterer å handle der framfor på kiwi eller coopen som ligger et par mil vekke og med vesentlig bedre utvalg. Så ja, jeg synes det er viktig å støtte nærbutikken.

Og jeg synes set er kjipt at rema har tatt grep for å bli mer rema 1000 med begrenser utvalg. Jeg liker egentlig butikker med stort utvalg og varer fra små produsenter, ikke bare kjedens egne billigmerker.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 13:15   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.390
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Det er ikke viktig for meg å bruke nærbutikken (Joker). Tvert om, butikken er så dårlig, at jeg bruker min forbrukermakt til å boikotte den. Det er en vits av en butikk, og de vet at de ikke trenger å anstrenge seg for å gjøre den bedre, fordi folk handler der uansett, fordi det er nærbutikken. Jeg kan aldri gå dit med ei handleliste og komme ut igjen med alt på lista. Skal jeg handle inn til middag står jeg ofte der med valget mellom å endre middagsplaner der og da, eller å gå videre til neste butikk, for de har ikke ingrediensene jeg trenger. Det kan godt være standardvarer som kjøttdeig eller kyllingfilet. Det er uavhengig av kjede. Akkurat nå er det Joker, men det har tidligere vært Matkroken, Rimi og Bunnpris. Det er uansett de samme folka som driver den, og den blir aldri bedre.

Jeg er ellers lite konsekvent når det gjelder matbutikker, jeg handler i den butikken det er mest praktisk å handle i der og da, når jeg trenger å handle. Det er ofte på vei hjem fra jobb, og da handler jeg på butikken som ligger på veien hjem. Og da blir det enten REMA1000 eller Coop Extra. Ellers handler jeg der jeg måtte befinne meg. Skal jeg ha noe spesielt drar jeg på en butikk som jeg vet har bedre utvalg, og nå vil det som regel si en relativt nystartet Meny-butikk en liten kilometer herfra. Trenger jeg noe på en søndag handler jeg på en søndagsåpen Bunnpris ca 300 meter herfra. Den handler jeg vanligvis ikke på, uten at jeg bare trenger en eller to varer og befinner meg i nærheten, eller utenom de andre butikkenes åpningstider, for den er bitteliten, trang, dyr, og har lite utvalg.

Ellers drar jeg aldri omveier for å handle hos en bestemt kjede eller unngå en bestemt kjede, av prinsipielle grunner.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-02-17 kl 13:26.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 13:29   #30
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Alle matbutikkene rundt her er jo kjedebutikker, med unntak av den tyrkiske på hjørnet. Vi handler på Kiwi (en stor med godt utvalg), og litt på den tyrkiske, som jeg absolutt ser poenget med å holde i gang. De har mye vi ikke får tak i andre steder. Ellers tenker vi faktisk en god del over dette med å støtte lokalt næringsliv, vi prøver å handle her i bygda, heller enn å dra til det store senteret en halvtime unna. Vi handler bakervarer hos lokal, uavhengig baker nesten hver uke. De gjør det bra om dagen, tror jeg, men det ville virkelig være synd om de måtte legge ned. Det var et bakeri til her, men de måtte stenge. Jeg sjekker stort sett den lokale garnsjappa før jeg evt bestiller på nett, handler sjampo hos frisøren jeg bruker, og så videre. Det eneste jeg bevisst styrer utenom å handle lokalt er kontaktlinser, fordi det er enklere å få tak i merket jeg bruker på nett. På et lite sted som her er ikke kundegrunnlaget så stort, så man jo virkelig bruke de tilbudene man vil ha, skal de bestå.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 14:48   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Jeg er fullstendig skrullete når det kommer til dagligvarehandel.
Det skal være rett merke, det skal ikke være EMV, det skal være sundt, gjerne økologisk, det skal ikke være kylling/kalkun/and.
Det skal være norskt så sant det går. osv osv.
Vi er også nøye med å handle lokalt, bruker nettet kun når det er nødvendig.
Har ikke coopkort eller Æpp men samler trumf poeng.
Var lenge enekunde av Rema men har som forsett å handle mer spredt. Vi har de fleste kjedene representert og ingen nærbutikk.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 20:29   #32
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det skal være rett merke, det skal ikke være EMV, det skal være sundt, gjerne økologisk, det skal ikke være kylling/kalkun/and.

Kan jeg spørre hvorfor ikke kalkun eller and?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 20:31   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Ja, men jeg må innrømme det ble lettere da den ble Coop Extra (i stedet for Rimi) og fikk større vareutvalg. Men fremdeles kjører vi til Coop Mega for å få ukehandlet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 20:38   #34
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Viktig som at jeg ønsker at de skal ha et bra tilbud og dermed er jeg bevisst på å bruke dem. Det er en rema-butikk som er helt ok. Ikke så viktig at jeg bruker dem for enhver pris.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 20:49   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Jeg vet snart ikke hvilken butikk jeg skal kalle for nærbutikk for vi har 4 matbutikker (snart 5) under 1km unna og enda flere innen 3km så jeg klager ikke på tilbud.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 20:56   #36
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Nei. Jeg benytter meg aktivt av dagligvarehandel på nett. Vi bor midt i Oslo, men har bare en matvarebutikk innen "løpe bortom fordi vi er tomme for melk"-avstand. Jeg husker ikke hvilken kjede den tilhører, og den er generelt elendig - så jeg kan leve med det om den går fyken.

Den lokale sushisjappa vegg i vegg til dagligvarebutikken, derimot, er jeg veldig opptatt av å støtte.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 21:32   #37
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.223
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Støtter ikke nærbutikken, mest fordi den har både dårlig utvalg og dårlig kvalitet på frukt og grønt. Bor med mange butikker innenfor 1 km, så kan velge mellom alle kjeder og benytter oss av det.

Vi støtter opp den uavhengige grønnsakshandleren av kurdisk herkomst. Bra kvalitet og utvalg i frukt og grønt. Billigst og personlig service i form av pakking og bæring av varer ut til bilen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 21:33   #38
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Vi har flere butikker i nærheten. Prix, Kiwi og Bunnpris er de nærmeste. Prix'en setter jeg ikke mine bein i hvis jeg kan unngå det. Dårlig vareutvalg og elendig service. Bunnpris går jeg sjelden på for de har ikke det beste utvalget. Kiwi bruker vi mye. Godt vareutvalg, flott service og en butikksjef som streber etter å ta inn det kundene etterspør, så fremt det er mulig.
Men vi bruker også Coop Obs og Coop Mega. Mye pga vareutvalg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 22:22   #39
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Nei, alle butikkene tilhører en av de tre store kjedene, det finnes ikke nært eller lokalt preg. Vi er rasjonelle og ukehandler nærmest håndballhallen tirsdager. Jeg kjøper frukt og grønt på lokalbutikken Grønland Torg nær jobben, eller Coop Mega for økologisk. Jeg kjøper først og fremst langreist mat økologisk, som kaffe, bananer, druer og annen frukt. Jeg kjøper brød og bakevarer på lokalbutikkene, der jeg tror varene er bakt i Norge.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 22:32   #40
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det viktig (for deg og generelt) å støtte nærbutikken?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Kan jeg spørre hvorfor ikke kalkun eller and?

Kalkun og and har det akkurat like crappy som kyllingen. Dessverre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no