Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-17, 17:26   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Hareide har jeg veldig sansen for, han setter halen på grisen, men det var den der kristengreia da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 17:32   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg kunne svelget kristenkamelen - det er så mye å utsette på alle partiene for tiden at dette blir en liten ting for meg - men ikke det at de har hjulpet den blåblå regjeringen inn i posisjon og latt dem bli der.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 17:48   #23
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg klarer ikke stemme Venstre etter å ha sett FrP i regjering.

Her er jeg og. Det blir et vanskelig valg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 17:51   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Det er helt uaktuelt å stemme på noen partier som gjør at de som sitter nå blir sittende. Vanligvis stemmer jeg Ap, men jeg vet ikke helt. MPD synes jeg er for crazy på endel ting, så de vil jeg ikke stemme på heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 17:52   #25
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Nytter ikke å stemme på partilederne/statsministerkandidatene. De virker like ille alle sammen, og har egentlig en begrenset påvirkning på den faktiske politikken*. Min stemme går til den fylkeslista som har de vettugste kandidatene. Så lenge vi har representativt demokrati, så er det jo de som skal representere mine interesser på Stortinget. Og der har heldigvis et av partiene jeg har en del ideologisk til felles med gjort et bytte til en veldig hyggelig ung mann som det går an å snakke med.

Det farligste for miljøpolitikken framover er om vi får et sterkt FrP i regjering, eller AP/SP uten støttepartier. Samtidig så er SP et gammelt og sammensatt parti, og en ikke ubetydelig del av grasrota er faktisk opptatt av miljø. I motsetning til populistiske FrP så er det også mulig å (til en viss grad) forutse hva SP kommer til å mene i ulike saker. Det hender også at AUF klarer å sparke AP litt på leggen på miljøsiden.

*Hadde det vært mulig å vite hvem som var finansministerkandidaten, derimot. De har virkelig makt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 17:57   #26
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Hadde jeg bodd i Oslo eller Troms hadde jeg forresten stemt Rødt. De tar rolla som vaktbikkje alvorlig.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 17:58   #27
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg stemmer venstre i år igjen. Håper å flytte maktsentrummet mot midten. Jeg ønsker ikke SV, SP i regjering heller. Og så håper jeg at Høyre kan ta over integreringsministerposten. Det kan umulig være en drømmesituasjon for Erna å ha en slik løs kanon på dekk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 18:00   #28
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.



Spikeren i kista for meg og Venstre (har aldri stemt dem, men vurderte seriøst) var at de begynte leie lanke med Frp. Senterpartiet er skrekk og gru det med, så ja, det er vanskelig.

Jeg skulle ønske Hareide var leder av AP, jeg - jeg har veldig sansen for den mannen.

Akkurat det tenkte eg og, her om dagen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 18:01   #29
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hareide har jeg veldig sansen for, han setter halen på grisen, men det var den der kristengreia da.

Ja, eg tenker det same. Eg liker han, fordi han er tydelig og klar. Men eg merker eg strever litt med resten av partiet hans.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 18:51   #30
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det er jo - underleg nok - SV og Venstre det står mellom. Sjølv om dei har veldig ulik politikk inn mot næringslivet, er dei samkøyrde på miljø, skule og ein del andre viktige saker.

Der sier du rett ut hvor jeg står, også, og jeg nøler voldsomt. Miljø og skole er viktige saker for meg, men næringlivet trenger også bedrede rammevilkår, så da begynner jeg å vingle i min mangeårige tilværelse som medlem av SV. Jeg har tidligere stort sett stemt ut fra overbevisning og menneskesyn, men med årene er jeg nok blitt litt mer pragmatiker enn tidligere, men samtidig synes jeg SV og Rødt representerer en viktig motvekt mot mer høyrevridde krefter.

Så jeg vet ikke.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 19:00   #31
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Her er jeg også!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

For meg er det HELT uaktuelt å stemme på et parti som kan bidra til at brungrumset FrP skal regjere videre. Virkelig.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 21:42   #32
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Årets første partileder debatt på NRK nå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 21:58   #33
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Enig i at det er et vanskelig valg i år. Jeg er igrunnen ikke fornøyd med noen av de reelle alternativene. For meg ville det beste vært en regjering bestående av Høyre og Venstre. Dessverre kommer deg ikke til å skje og da ser jeg ikke noen andre alternativ enn å stemme Høyre som vanlig, selvom det medfører en stor risiko for FRP med i regjering. Utfordringen er at jeg ikke synes SP, KRF, Rødt, SV er noe bedre.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 22:01   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å mene at ikke FrP er verre enn MDG og Rødt. De er kanskje ikke supergjennomtenkt, de små, men de er nå i det minste ikke klimafornektere som flørter med kristenekstremister og brunskjorter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 22:06   #35
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

For meg er det HELT uaktuelt å stemme på et parti som kan bidra til at brungrumset FrP skal regjere videre. Virkelig.

Dette! Men slik har det vært lenge for meg. Denne gangen heller jeg mot MDG som miljøvaktbikkje.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 22:06   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å mene at ikke FrP er verre enn MDG og Rødt. De er kanskje ikke supergjennomtenkt, de små, men de er nå i det minste ikke klimafornektere som flørter med kristenekstremister og brunskjorter.

FrP er det eneste partiet jeg ikke under noen omstendigheter kunne stemt på.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 22:12   #37
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er fullstendig uaktuelt å stemme på noe som helst som sørger for at dagens regjeringspartier fortsetter. På alle mine kjerneområder er de en fullstendig katastrofe. Jeg er skuffet over at AP lefler med samme retorikk, så derfor tenker jeg å stemme enda lenger til venstre.

Jeg er der jeg også. Mine kriterier er at det ikke må være et parti som støtter nåværende regjering og det må være miljøprofil. Da utgår ganske mange partier. Jeg synes det er besynderlig at AP er så hinsides bortreiste på miljø.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 22:12   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg stemmer vanligvis venstre, men i motsetning til sist er jeg en periode klokere. Jeg stemmer ikke på noen som støtter FrP. I tilleg ble det litt for langt i liberal retning for meg nå så jeg melder meg nok også ut. Så jeg stemmer ap. Rødt er ikke noe ønske det heller, men heller et stort parti med små gale lillebrødre enn et lite parti med gale storebrødre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 22:12   #39
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Erna får min stemme. Hun har gjort en god jobb. #imWithHer

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-17, 22:14   #40
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å mene at ikke FrP er verre enn MDG og Rødt. De er kanskje ikke supergjennomtenkt, de små, men de er nå i det minste ikke klimafornektere som flørter med kristenekstremister og brunskjorter.

Nå er jo både MDG og Rødt ganske så ekstreme. Bare på en annen måte enn FRP.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no