Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-17, 10:56   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg har spilt begge variantene og det er stor forskjell. I Cards against humanity er det mer lagt opp til at dine kombinasjoner skal bli politisk ukorrekt. I den norske varianten er kortene i seg selv mer utbroderende. Fikk litt følelse av at det har vært umodne ungdommer som har vært satt til å lage en del av kortene.

Cards Against Humanity synes jeg er hysterisk morsomt med rette folka. Politisk ukorrekt synes jeg ble mer platt og tåpelig.

Nå, da kan jeg nok forstå at folk reagerer. Jeg trodde det bare var en norsk oversettelse, hverken mer eller mindre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 11:49   #22
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Vi kan jo ikke ha begrensninger på salg av brettspill synes jeg, så jeg synes et mer relevant spørsmål er "Bør det kjøpes spill som "politisk ukorrekt?". Svaret er nei, for min del hvertfall.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 12:02   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Butikkene kan naturligvis gjøre som de vil, i likhet med kunder og spillere. Og produsenter kan naturligvis ombestemme seg og trekke et produkt, hvis de enten ikke liker produktet eller ikke liker oppmerksomheten de får. Men jeg synes ingen persons smak eller sans for humor skal avgjøre hva det skal være lov til å selge eller kjøpe.

Jeg synes de eksemplene jeg så var smakløse og ikke morsomme, men jeg elsker Cards Against Humanity, og er helt sikker på at jeg kjenner folk som synes det er smakløst og ikke morsomt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 12:27   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Sånn helt generelt selges det jo utrolig mye dumt, dust, dårlig, fjollete og tåpelige ting i butikkene. Men det må nesten butikken bare få lov til - tilbud og etterspørsel, det der. Og så lenge etterspørselen er der, så blir det jo tilbud, enkelt og greit. Vi kan jo ikke gå inn og nekte butikkene å selge ting fordi vi ikke liker det. Og hvem skal bestemme?
Det hadde ikke vært mye surkål å få kjøpt om JEG fikk bestemme.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 12:33   #25
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Cards Against Humanity er jo rasende festlig.

Basert på kortene jeg har sett publisert av dette er det ikke min type humor, men det er jo mange ting som ikke jeg liker, og synes er dumt. Jeg synes likevel ikke at utvalget i norske butikker skal tilpasses meg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 12:40   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Bør og bør. Jeg kan jo ikke fatte at noen eventuelt ville savnet det om det ikke fantes.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 13:43   #27
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Storesøster (16) har det og spiller med venninner. Og har gitt klar beskjed om at jeg ikke bør spille det. De er fornuftige jenter med gode verdier og orden på livene sine og om de av og til skeier ut med noe som er på kanten eller til og med over den så har jeg ingen problemer med det.

Jeg synes at det er helt greit at det er i salg og også helt greit at det informeres om det slik at de som vurderer å kjøpe kan gjøre et informert valg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 15:57   #28
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Jeg synes faktisk ikke incest, pedofili o.l. bør være humor, og jeg synes godt de kan brenne alle spillene.


Sist redigert av Einhyrningur : 22-12-17 kl 17:11.
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 16:08   #29
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg synes faktisk incest, pedofili o.l. bør være humor, og jeg synes godt de kan brenne alle spillene.

Mangler det et ord eller to her?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 17:11   #30
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Mangler det et ord eller to her?

Det gjør det! Retter opp nå.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 17:36   #31
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det gjør det! Retter opp nå.

Takk. Da henger det mer på greip.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 17:46   #32
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Kjøpte det etter tips fra morsom kollega, men har ikke spilt det ennå.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 10:47   #33
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør det selges spill som "politisk ukorrekt "?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Storesøster (16) har det og spiller med venninner.

Jeg kunne sikkert også helt fint funnet på å spille noe sånt med venninner da jeg var 16, men hadde syntes det var fryktelig platt og plumpt å spill det i dag (nei, jeg er ikke prippen og alvorlig). Kanskje det burde innføres en maksimumsaldersgrense på spillet?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no