Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Årets julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 23:30   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Årets julekalender

Her kan vi vel ha en tråd der alle viser frem julekalendrene sine?
Jeg fant ingen tråd om dette, men om det skulle vise seg å være en, så link meg til den så skal jeg slette dette innlegget (om jeg kan).

T. bruker min gamle julekalender som mamma broderte til meg da jeg var lita. jeg har vurdert å bytte den ut, men så var det noe med juleminner og sentimentalitet da.

Her er den iallfall (klikk på bildet for å se det større):
Vedlegg 1041


Sist redigert av Fluke : 31-03-09 kl 19:33.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 23:35   #2
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets julekalender

Den var kjempe søt! Dæven steike så store presanger

Lille får også pakke-kalender, men har helt glemt å kjøpe noe til å henge den opp med, så foreløbig får hun dem i hånden tenker jeg.
Tror ikke en 2-åring reflekterer så mye over det anyways

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 23:38   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julekalender

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Den var kjempe søt! Dæven steike så store presanger

Lille får også pakke-kalender, men har helt glemt å kjøpe noe til å henge den opp med, så foreløbig får hun dem i hånden tenker jeg.
Tror ikke en 2-åring reflekterer så mye over det anyways

I fjor hang jeg opp lapper på kalenderen og hadde en kurv med pakkene oppi, der hver pakke var merket med likt bilde som det var på lappen han fikk den dagen. Noe sånt kan jo du også gjøre? Lage et ark med mange små bilder limt på, sånn at barnet kan se samme merke der og på pakken liksom? T. syns iallfall det var kjekt i fjor.
Men nei, jeg tror egentlig heller ikke en 2-åring reflekterer så mye over det.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 00:00   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julekalender

Ferdig!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSCF0576 (Medium).jpg (63,5 KB, 76 visninger)
__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 09:25   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julekalender

Den var kjempefin Safran!

Flere som har kalendere å vise fram?

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 09:32   #6
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets julekalender



Denne har vi..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 09:36   #7
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets julekalender

Så flotte kalendere! Jeg vil selvsagt vise fram kalenderen min som jeg er så stolt av!
Den ble sydd av venninna mi, som er fadder til grynet, og i pakkene ligger brikkene til et puslespill med motiv fra julekalenderen på NRK.


Hvorfor kommer ikke bildet, bare linken tro?

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 09:56   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets julekalender

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Så flotte kalendere! Jeg vil selvsagt vise fram kalenderen min som jeg er så stolt av!
Den ble sydd av venninna mi, som er fadder til grynet, og i pakkene ligger brikkene til et puslespill med motiv fra julekalenderen på NRK.
http://www.fotoknudsen.no/archive38/...DCBQ1sa.jpg?22

Hvorfor kommer ikke bildet, bare linken tro?

Jeg tror du må fjerne alt som står bak jpg, altså ?22, sånn:

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:24   #9
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets julekalender

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg tror du må fjerne alt som står bak jpg, altså ?22, sånn:

Hmmm, så pussig, men takk for hjelpa!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 11:46   #10
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets julekalender

Her er våre bidrag:


Prinsessa sin fra Panduro (jeg har klippet, limt pg sydd ).


Snuppa sin butikk-kjøpte. Har en adventskalender fra Panduro liggende som jeg skulle lage til henne, men ting-tar-tid ...


Storebror har arvet den bestemor broderte til meg da jeg var 1 år.


Sånn ser det ut i "kalenderkroken" vår.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 12:05   #11
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets julekalender

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Den var kjempe søt! Dæven steike så store presanger

Lille får også pakke-kalender, men har helt glemt å kjøpe noe til å henge den opp med, så foreløbig får hun dem i hånden tenker jeg.
Tror ikke en 2-åring reflekterer så mye over det anyways

Vi har pakkene i en bolle, vi. Et trau eller lignende er også fint. Så nummererer vi bare selve pakkene. Det var mange fine kalendere her, forresten.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 22:44   #12
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets julekalender

Her er den jeg lagde til min kjære samboer. Ikke så lett å ta bilde av den, men den ble ganske fin. Det er en gren som jeg har hengt pakker på, den skal henge over spisebordet.



Her er ungene sin. Foreløpig ligger pakkene bare i en skål, har ikke helt funnet ut hva vi gjør med dem. Kan hende vi bare har dem sånn.


Og her er min kalender som samboeren min har laget til meg :

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 22:49   #13
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets julekalender

Lekkert Muskat! Ordentlig lekkert!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 00:01   #14
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets julekalender

Jeg fikk kalender i går jeg. Av min datter på 9 år.
Ble veldig overrasket. Jeg ante ingenting...

Den har masse lapper på seg, og på den første stod det:
"Jeg er glad i deg "



Gleder meg veldig til å åpne de resterende 23 lappene!!




Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 00:10   #15
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets julekalender

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg fikk kalender i går jeg. Av min datter på 9 år.
Ble veldig overrasket. Jeg ante ingenting...

Den har masse lapper på seg, og på den første stod det:
"Jeg er glad i deg "



Gleder meg veldig til å åpne de resterende 23 lappene!!

Det skjønner jeg godt at du gleder deg til! For en herlig datter du har!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 14:06   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julekalender

Svigermor er av det kreative slaget og hun har laget denne kjempefine kalenderen til snuppa.




Nå som hun er liten så legger vi en og en pakke oppe i pakkesekken. Hver dag henger det også en liten tallfigur på og denne festes med borrelås for hver dag.

Kalenderen er i 3D, men det kommer ikke så godt frem på dette bildet. Nissehodene er vatert og "henger ut" av kalenderen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 14:40   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julekalender

Her er vår kalender. Jeg sydde den i fjor, og poden er svært så fornøyd.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins

Sist redigert av Adrienne : 08-12-08 kl 22:32.
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 15:45   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julekalender

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Her er vår kalender. Jeg sydde den i fjor, og poden er svært så fornøyd.

Kjempefin, men hvor er pingvinen?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 16:02   #19
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets julekalender

Vi har vært så heldige å arve en kalender, helt lik safran sin. Vesla kan ikke fatte og begripe at vi ikke skjønner at alle pakkene må åpnes med én gang!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 17:03   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julekalender

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kjempefin, men hvor er pingvinen?

Pingvinen er på juletrematten, som enda ikke er ferdig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no