Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-18, 13:59   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Og så synes jeg det er HÅRREISENDE at de kritiserer kvinner for at de ikke melder fra tidligere. Som jeg hørte et annet sted - har noen noengang kritisert en mann for å vente 36 år med å melde fra om at han han ble utsatt for seksuelle overgrep av en biskop som liten korgutt? Man forstår umiddelbart at skammen og redselen og forvirringen man føler som ungt menneske gjør det vanskelig å melde fra.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:05   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Og så synes jeg det er HÅRREISENDE at de kritiserer kvinner for at de ikke melder fra tidligere. Som jeg hørte et annet sted - har noen noengang kritisert en mann for å vente 36 år med å melde fra om at han han ble utsatt for seksuelle overgrep av en biskop som liten korgutt? Man forstår umiddelbart at skammen og redselen og forvirringen man føler som ungt menneske gjør det vanskelig å melde fra.

Ja, det er virkelig helt, helt, helt koko.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:09   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Jeg tror han gjorde en taktisk bommert da han ikke snakket med nettverket sitt (eller fikk noen til å probe litt) om det med drikking og hvordan det så ut fra utsiden. For om han hadde sagt med en gang at "i den alderen drakk jeg av og til for mye, alt for mye. Det var ikke bra, jeg gjorde dumme ting. Jeg kan overhodet ikke huske denne hendelsen, og må oppriktig si at jeg ikke kan forstå at jeg kan ha gjort noe slikt, for det er imot alt jeg står for. Jeg kan likevel ikke utelukke at jeg har gjort noe som har blitt opplevd som skremmende for Ford, i og med at jeg tidvis var så full." eller noe i den gata. Det tror jeg han hadde fått mer tilgivelse for, jevnt over.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:10   #24
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Jeg har mistet all tro på at USA, og de som styrer landet, er i stand til å ta veloverveide valg som faktisk er til det beste for nasjonen og ikke noen få, privilegerte folk som liker å diktere andre. Dvs. jeg tror han kommer til å bli stemt inn, og at kvinners rettigheter nå blir satt tiår tilbake.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:10   #25
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Jeg tenkte litt sånn i starten at han var jo så ung. Han kan ha forandret seg osv.... Men etter å ha tenkt litt så var ikke dette snakk om tafsing, men reglerett vold. Hun ble trøkket ned i senga mens han la seg oppå, og han holdt hånden over munnen for at hun ikke skulle skrike. https://www.nrk.no/urix/ford-vitner-...meg-1.14225964

Dette er for alvorlig, og han passer overhodet ikke til å sitte i høyesterett.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:11   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Ja, jeg syns denne voldsomme fornektelsen som det har blitt kultur for i USA (og som Listhaug har dratt hit) er så merkelig! Man MÅ liksom gå i fullt skringrestemmemodus med en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:11   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

For å understreke - JEG hadde ikke syns det over var en god nok unnskyldning, men det ville nok vært hans beste trekk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:15   #28
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Jeg tenkte litt sånn i starten at han var jo så ung. Han kan ha forandret seg osv.... Men etter å ha tenkt litt så var ikke dette snakk om tafsing, men reglerett vold. Hun ble trøkket ned i senga mens han la seg oppå, og han holdt hånden over munnen for at hun ikke skulle skrike. https://www.nrk.no/urix/ford-vitner-...meg-1.14225964

Dette er for alvorlig, og han passer overhodet ikke til å sitte i høyesterett.

Det er en stor forskjell på å være en angrende synder, og å benekte alt. Jeg kjenner mange voksne som innrømmer at de har gjort ting som unge, som de angrer på som voksne. Det tenker jeg må være lov. Folk kan endre seg, og bli bedre som voksne enn de var som tenåringer.

Hadde han lagt seg flat, innrømmet å ha vært en skikkelig "douche" som tenåring, og sagt at han hadde innsett, som voksen, at det var helt uakseptabelt, så hadde det vært en ting. Eller om han hadde innrømmet at han var typen som drakk for mye, men at han ikke kjente seg igjen i denne konkrete hendelsen. Men det er ikke noe ved det han har sagt som innebærer denne typen erkjennelse.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:20   #29
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det er en stor forskjell på å være en angrende synder, og å benekte alt. Jeg kjenner mange voksne som innrømmer at de har gjort ting som unge, som de angrer på som voksne. Det tenker jeg må være lov. Folk kan endre seg, og bli bedre som voksne enn de var som tenåringer.

Hadde han lagt seg flat, innrømmet å ha vært en skikkelig "douche" som tenåring, og sagt at han hadde innsett, som voksen, at det var helt uakseptabelt, så hadde det vært en ting. Eller om han hadde innrømmet at han var typen som drakk for mye, men at han ikke kjente seg igjen i denne konkrete hendelsen. Men det er ikke noe ved det han har sagt som innebærer denne typen erkjennelse.


Helt enig. Ingen tegn til ydmykhet.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:21   #30
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg syns denne voldsomme fornektelsen som det har blitt kultur for i USA (og som Listhaug har dratt hit) er så merkelig! Man MÅ liksom gå i fullt skringrestemmemodus med en gang.

Ja og å skylde på andre slik som i dette tilfelle. Han hevdet at demokratene gjør dette for å hevne raidet mot Clintons.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:22   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Altså, det er sikkert noe sant også, i det. ALT er jo et spill, føler jeg!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:27   #32
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså, det er sikkert noe sant også, i det. ALT er jo et spill, føler jeg!

Mulig det, men denne damen Ford skrev vel det private brevet uten å bli påvirket av noen politikere til det. Meningen var at dette ikke skulle offentliggjøres. Det som skjedde etter det. Den berømte glippen om man kan kalle det for kunne jo være politisk motivert ja.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:30   #33
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Opprinnelig lagt inn av Michelle, her.

Helt enig. Ingen tegn til ydmykhet.

Det er dette som for meg er den gigantiske elefanten i rommet. Et menneske helt uten evne til ydmykehet skal ikke sitte i høyesterett.

Den forakten han viser til en del av sprørmålene og totale mangelen på å ville svare er en skremmende holdning til loven og til det en høring skal være. Med tanke på hvordan han oppfører seg og ordlyden i en del av dommene han har signert, så er det skremmende at han kan bli en del av en høyesterett som sitter på livstid.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 14:32   #34
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Det jeg har sett av hans høring gir heller ikke noe inntrykk av en person som virker egnet til å sitte i høyesterett, han er direkte ufin og nekter å svare på flere av spørsmålene. I programmet som Neket lenket til så ble det også poengtert at det kunne virke som at menn var for emosjonelle til å kunne sitte i høyesterett () og at Kavanaugh jo ville vært pen om han bare smilte mer (ref forrige parentes). Jeg kjente det faktisk inni meg at det var deilig at det ble anerkjent at det er forskjellige regler for kvinner og menn.

Men nei, jeg synes ikke han virker egnet til å sitte i høyesterett for resten av sin livstid.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 15:57   #35
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

John Oliver . Enig med røkla, men redd for at grunnfjellet på den mørkeste blå siden ikke ser det samme.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 16:47   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Det er jo skremmende hvordan hele USA er blitt veldig polarisert.

jeg synes også at det er hans totalt manglende evne til å innrømme at "jo, jeg var litt hard på flaska i hine, hårde dager" er det som gjør ham uegnet her. Jeg synes vitnemålet hans var grusomt å se på - den ropingen og furtingen og "I got in to Yale - the best Law School in the country". Akkurat som om det har noe med saken å gjøre.

Jeg tenker at disse høringene ikke er noen rettsak, det er jo et ansettelsesintervju. Og hvis de som skal ansette ham ikke har tillit til at han kan gjøre jobben, så kan han ikke få jobben - uansett hvor mye han selv synes han fortjener den - og uansett om det ikke bankes 100 % fast at han var skyldig i å oppføre seg som en skikkelig mannsgris av en dust i fylla i ungdommen. Han har da virkelig ikke noe krav på å sitte i høyesterett.

Jeg hører på både "the daily", "pod save America" og "stay tuned with preet" - det er spennende og interessant, selv om jeg synes det fjaser litt vel mye i "Pod save ..." av og til.
Og jeg bare elsker New York Times - for en avis! Jeg har abonnert siden Trump ble president.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 23:10   #37
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Det er så mye ved denne saken som er så tragisk, og det er et godt bilde på hvor ille det står til med USA i dag. En vanvittig polarisering, og en senator Flake som er klar i sin tale at han aldri kunne ha gjort det han gjorde om ikke han skulle gå av som senator. Det er ifølge ham ingen mulighet til å "reach across the isle" i det politiske klimaet som er i dag, og det er jo rett og slett bare tragisk.

Noe jeg har reagert sterkt på er at Kavanaugh nektet selv for å gjenåpne etterforskningen i lys av disse anklagene, ei heller ønsket han å ta løgndetektortesten. Ja, det er diskusjon vedr. bruk av løgndetektorer, MEN dommer Kavanaugh gav så sent som i 2016 klar beskjed i sin rettsal at det var et godt hjelpemiddel. Men Kavanaugh ønsket ikke dette for seg selv. Så enten har han ikke tiltro til det rettsystemet han er del av og skal være overhode for i høyesterett eller så har han ikke vært ærlig. Begge deler er klart ekskluderende i mine øyne.

Uansett hva som skjer etter fredag, så vil denne saken få store følger. Blir han valgt, så får man håpe at det skremmer demokratene i det ganske land til å møte opp ved valgurnene. Blir han ikke valgt, så kan det forargre republikanerne såpass at det blir en storstilt mønstring ved neste valg. Man skal ikke glemme hvor viktig det er for mange konservative å få en så erkekonservativ høyesterettsdommer inn i miksen i flere tiår fremover.

Å få Kavanaugh inn i SC er alt annet enn oppløftende. Det er virkelig gode grunner til å sette alle kluter til for å unngå det.

Dr. Blasey Ford har gjort alt rett. Hun startet startet prosessen ved å kontakte sin kongresskvinne da Kavanaughs navn først ble nevnt. Selv om republikanerne hevder at hun har blitt del av et spill, så undergraver det uansett ikke hennes historie og måte hun har taklet denne saken. Det er sterkt å se at enkeltindivider kommer frem og utfører sin borgerplikt, slik hun selv har uttalt, i et politisk klima som man ser i USA i dag. Og det gir et håp.

Personlig så har jeg tiltro til Dr. Fords historie. Og Kavanaugh ødela mye for seg selv i sin opening statement og hvordan han svarte. Null ydmykhet, sinne, roping og rett og slett en mann som ikke klarer å styre temperamentet sitt. Det er jo ytterst viktig for en høyesterettsdommer...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 23:19   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Dr Ford for president, altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-18, 23:22   #39
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

Og så må jeg si... At republikanerne synes det er helt greit at Mark Judge, kompisen som tilsynelatende var med på rommet med Kavanaugh og Ford, gjennom sin advokat hevder han ikke kan utspørres om hendelsen pga alkoholisme, PTSD og senvirkninger av kreft, er meg en gåte. Det ville aldri ha gått gjennom i Kavanaugh sin rettsal eller andres. Greit nok, dette er ikke en rettsak, men et ansettelsesintervju, men allikevel. Han hadde nødvendigvis ikke trengt å møte opp i komiteen, men et intervju gjort av FBI må han jo bare stille på. Han er forøvrig ledig for foredrag og seminarer

Og Kavanaugh brukte gjentatte ganger til sitt forsvar under utspørringen, at ingen av de andre på festen som Dr. Ford nevner "corroborates her story", men advokaten Kavanaugh må jo vite forskjellen på "ikke å huske" og at det "aldri har skjedd". Han trakk frem venninnen hennes gjentatte ganger, men utelot delen hvor hun sier at hun tror på Dr. Ford og at det faktisk skjedde.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-18, 14:35   #40
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Altså, Brett Kavanaugh, hva tenker vi om den saken?

At denne mannen får fortsette som president fatter jeg ikke. Og at han ble valgt sier mye om ståa i USA. https://www.dagbladet.no/nyheter/lo-...naugh/70277349

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no