Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Meny nyttårsaften

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-19, 22:13   #61
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Kamskjell med røkt blomkålpuré (fikk røykpistol til jul, får endelig testa den )

Spennende, fortell gjerne litt om hvordan og hva du bruker den til?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 19:31   #62
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nyttårsaften og bursdagsfeiring som alltid her, og alle skal få masse de liker best.
Vi blir 10-12 stk fra 3-80 år
Helstekt kalkun med
Bittesmå gulløye
Ris
Bakt gulrot
Stekt mais
Rosenkål/løk/bacon
En kremet salat lik waldorf, men uten mayo, selleri og valnøtter
Bearnaise
Saus av stekesjy, lett kremet

Til dessert har vi et platå av 5-6 ulike desserter i miniatyrutgaver, en liten smak av alt til hver, og dette er så morsomt å lage. Har ikke bestemt meg ennå for hva det blir i år, men kanskje
Bittesmå kaker med blå speilglasur
Sjokolademousse
Terter av malte mandler med vaniljekrem og selvplukkede bær
Marengs på pinne
Til de små lurer jeg på å ta i bruk sånne pushpops? som jeg har fått av Novla med litt is og sjokoladecandypops i
Panna Cotta med en frisk bærgele på
Florentiner

Som vanlig ble det en liten endring i siste liten i dessertmenyen, jeg implementerte sjokolademousse i kakene med speiglasur og brukte det som fyll mellom tynne mandelbunner.
Popsgreiene utgikk
Lagde også minieclairs (så små og søte, ca på størrelse med lillefinger) med vaniljekrem inni og sjokoladeganache på toppen.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 22:34   #63
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Du er flink!
Jeg fatter ikke hvordan du har kapasitet til å lage så mye på en gang.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 22:42   #64
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Du er flink!
Jeg fatter ikke hvordan du har kapasitet til å lage så mye på en gang.

Takk.
Jeg er utdannet kokk, og savner kokkeyrket (er mer enn 20 år siden jeg gikk ut av det yrket)
Når jeg holder på med sånn her, og ellers når jeg lager virkelig god mat, med eller uten gjester går jeg inn i modus, og leker litt kokk på eget kjøkken.
Lager en mental kjøre,- og logistikkplan der ikke et minutt skal gå til venting, men fylles med forberedelser og tilberedning.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-19, 14:39   #65
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Jeg fikk servert ølsteik av hjort, veldig godt. Men maten kom dessverre opp igjen på hurtigruten natt til 1. januar.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no