Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg å spise/like fisk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-12, 09:57   #21
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Har du prøvd røkt torsk? Den har mindre utpreget fiskesmak enn ikke-røkt torsk, synes jeg. Ha gjerne litt bacon til.

Jeg tror for øvrig jeg skjønner hva du mener, og det er mange fiskeprodukter jeg ikke liker fordi jeg synes fiskesmaken blir for fremtredende. Jeg synes fersk fisk er mye bedre enn fisk som har vært frosset. Salmalaks liker jeg veldig godt, men den er også en del dyrere enn annen fisk. Rema 1000 har ganske gode ferske laksefileter til en bedre pris enn Salmalaks. Jeg tror den heter grill-laks eller noe i den duren.

Ellers synes jeg det er viktig at fisken saltes nok. Ikke for mye, vel og merke.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 10:00   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Steke eller koke Salmalaks er jo helt idiotisk bruk av penger, forøvrig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 10:10   #23
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Steke eller koke Salmalaks er jo helt idiotisk bruk av penger, forøvrig.

Du synes kanskje det, jeg synes ikke det. Jeg foretrekker fileter, og en hel filet bakt i ovnen blir bedre og saftigere enn om små filetbiter stekes/kokes/bakes. Men det er selvsagt et spørsmål om prioritering, og vi tar oss ikke alltid råd til Salmalaks. Da er de filetene fra Rema et godt alternativ, synes jeg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 10:16   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Du må ikke finne på å bruke Findus eller annen frossenfisk. Det er helt akseptabelt som mat altså, men lukter vesentlig mer enn f.eks. Salma og .. er det Frøy det heter, de "torskeloin'ene"? Kjøp en av disse, sjekk at de har flere dager igjen til brukes-før-datoen. Da lukter de ingen verdens ting og har fortreffelig kvalitet. All frossenfisk lukter, det er uproblematisk om man liker fisk men ikke tingen hvis du skal lære å like det og har aversjoner i utgangspunktet. Jeg er vokst opp med helt fersk fisk flere ganger i uka og vet hvordan luktfri fersk fisk skal være.

Laksetartar er en slager hos oss, vi bruker Salma til det, det kan anbefales.

Edit: har du tilgang på helt fersk fisk er det selvfølgelig det beste.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 10:18   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Fersk fisk er absolutt best, ja. Særlig laks synes jeg det er stor forskjell på. Fersk laks smaker veldig godt, mens frossen laks kan smake stramt og lukte sterkt. Det fungerer dog å kjøpe fersk laks og fryse den selv. De smaker bedre enn ferdigfrossen fisk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 10:24   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Hva med makrell? Ta å kjøp fileter uten bein, men med skinn. Jeg kjøper frossne i frysedisken. De tines og så vendes i en blanding av mel, salt og pepper før de sprøstekes i smør på begge sider. (Etterpå spiser man bare det sprø skinnet). Tar ut fisken og koker så opp en boks rømme i den panna fisken er stekt i. Serves med smørdampede agurksalat, gulrøtter og kokte poteter. Dette er første fisken ungene mine lærte å like, og de liker ikke fiskepinner engang.'

Agurksalat er godt tilbehør til både makrell og laks og annen fisk. Jeg lager bestandig dobbel porsjon til 4-5 stykker.
1,5 dl vann
2 ss eddik
2 ss sukker
1 ts sitronpepper
1 krm salt
1/2 agurk (skives med ostehøvel)
La det stå minst en time i kjøleskapet.


Sist redigert av Elisabet : 20-11-12 kl 10:32.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:40   #27
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Jeg liker hverken lukt, smak eller konsistens på frossen fisk. Anbefaler mye heller fersk til en som er skeptisk. Ihvertfall hvis du skal spise et fiskestykke sånn naturell. Men skal du lage fiskegrateng e.l. så kan frossen fisk alltids brukes. Hva med en god fiskesuppe, med grønnsaker og fløte? Røkelaks, liker du det? Nybakte rundstykker med røkelaks og eggerøre, rømme og masse friske urter.

  Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:44   #28
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Steke eller koke Salmalaks er jo helt idiotisk bruk av penger, forøvrig.

Jeg synes ikke det – salmalaksen er av mye bedre kvalitet en den gjengse frossenfileten er, og dermed smaker den bedre i all mat. Simple as that. Ikke dermed sagt at jeg bruker den overalt, men jeg bruker den som regel når fisken skal være mer framtredende enn tilbehøret.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 11:49   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Jeg spiser salmalaks rå. Vi har en nærbutikk med grei fersk fisk og frossenfisk med høy rotasjon. Det har mye å si at ikke fisken har vært frosset lenge, da får i alle fall laks transmak. Ikke steke for lenge er et tips for å begrense sterk smak.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-12, 22:23   #30
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Stekt laks servert med couscous, creme fraishe saus og grønnsaker

Krydre laksefilet med salt og sitronpepper, stek i stekepanna.

Lag couscous etter anvisning på pakken

Saus av creme fraishe:
2 ss vann
1 fiskebuljongterning
3 dl creme fraishe
2 ss frisk dill
3 ss frisk persille
salt og pepper

Kok opp 2 ss vann og bland ut med buljongterningen. Ha i creme fraishe og la det kokes opp. Trekk blandingen av kokeplaten og tilsett dill og persille. Smak til med salt og pepper

Når det gjelder grønnsaker er det jo bare å ta etter ønske. Jeg brukte paprika, purreløk og eplebiter. Varma panna godt, hadde i litt smør og stekte grønnsakene raskt. Hadde alt i små biter så det var gjort på en-to-tre. Blanda grønnsaker og couscous før servering.

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 00:04   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Jeg liker heller ikke fisk. Mann og barn har alltid fisk når jeg er borte og av og til spiser jeg litt fisk og mye tilbehør.

Jeg synes hvit fisk er mye verre enn laks. Laksen smaker litt mindre sjøvann synes jeg.

Med ett unntak. Mannen lagde hjemmelagde fiskepinner. Tror det var med kveite? De smakte ikke så galt, kunne nok ha vennet meg til den. Rå laks smaker også bedre enn man kunne frykte. Ikke som i godt, men som i OK å smake på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 00:18   #32
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Mitt heiteste tips er å panere . Fisk smaker mye bedre med panering. Schlægern hjemme hos oss er "Fæncy-Fishan" : Panert breiflabb med hjemmelaget pommes frites, hjemmelaget remulade og crispisalat med ananas, avokado, og finhakket hvitløk i oljedressingen. Det er knakende godt, barna elsker det og breiflabb er den beste fisken, synes jeg. Den er også fin å starte med da den smaker minst fisk

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 00:23   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg liker heller ikke fisk. Mann og barn har alltid fisk når jeg er borte og av og til spiser jeg litt fisk og mye tilbehør.

Jeg synes hvit fisk er mye verre enn laks. Laksen smaker litt mindre sjøvann synes jeg.

Med ett unntak. Mannen lagde hjemmelagde fiskepinner. Tror det var med kveite? De smakte ikke så galt, kunne nok ha vennet meg til den. Rå laks smaker også bedre enn man kunne frykte. Ikke som i godt, men som i OK å smake på.

Sukk. Du er mannen min. Kresne folk!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 00:36   #34
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Steke eller koke Salmalaks er jo helt idiotisk bruk av penger, forøvrig.

Beklagar, uenig. Salma er verdt pengane. Det er vesensforskjell på steikt salma på panne og laks frå findus. Jo, ein kan vere heldig, men eg opplever det som bingo. For ein nybegyEnner er det i alle fall smart å begynne med salma tenker eg. Eller annan fersk fisk.

Tacokrydder og laks går veldig, veldig bra! Kutt fisken i bitar og dekk med pulver. Steik på panne og server med tacotubs eller wraps, rømme, salsa og alt det "vanlige". Dette var den første fiskeretten eg fekk mine barn til å ete godt av. Etter kvart har vi greid å få dei over på kvit fisk også.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 00:39   #35
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Jeg er så kresen at jeg uansett ikke spiser oppdrettslaks med mindre det er tvingende nødvendig. Salma eller ei. Jeg synes den er for fet og konsistensen for svampaktig. Vill laks er mye slankere og fastere. Og bedre på smak. Synd den er sesongvare.

Grillet hel makrell med kokte amandinepoteter og tzatsiki er også godt, forresten! Men makrellen er best på sensommeren, da er den ikke så feit.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 01:07   #36
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Laks pakket inn i serranoskinke og stekt i panna. Ungene spiser mye mer fisk når det blir servert på den måten. Det er ikke så fremtredende fiskesmak.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 01:11   #37
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Dette fikk meg til å like laks:

Kjøp benfri filet og legg den i aluminiumsfolie med et tykt lag chillisaus. Så krydres det kraftig med salt, pepper og hvitløk før man drysser på noen spinatblader og legger på en smørklatt. Lukk folien og stek i ovnen. Når den er ferdig spises den med rømme på toppen. Fiskesmaken er nesten vekk. I promise!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 01:19   #38
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Etter å ha lest denne tråden i dag så har jeg spist mitt første fiskemåltid på mange mange år.
Det var riktig nok bare "fish and crisp", men det er en start i hvert fall.
Nå skal vi ha fisk minst en gang i uken.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 01:21   #39
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Rømme er veldig godt til fisk. Jeg må ha rømme, smør eller noe annet "sausete" til fisk.
Jeg liker laks best. Kveite er også veldig godt, og er fast i konsistensen slik at det blir mer likt kjøtt. Godt å bake i ovnen.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 06:23   #40
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg å spise/like fisk

Svigerinnen min liker heller ikke fisk. Ikke i det hele tatt. Brekker seg av lukten, og fikser det bare ikke.

Men hun er veldig glad i sushi! Faktisk! Fisken i sushi smaker ikke slik man gjerne antar at fisk smaker, og den lukter heller ikke fisk. Nigiribiter med tynne laksestykker, eller makirull med laks og vårløk kan være et sted å starte. (Rå laks har ikke den særegne smaken stekt/kokt laks gjerne har.)

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no