Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdiglagd pepperkakedeig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 15:19   #1
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ferdiglagd pepperkakedeig

Hvem lager den beste pepperkakedeigen og hvor får man kjøpt den? Jeg er opptattav smak men den må også være god å jobbe med for små barnehender.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:45   #2
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Jeg leste i ei nettavis i dag at mange av ferdigdeigene inneholder palmeolje, men at Lierne sin er laget med meierismør. Har ikke smakt den.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:47   #3
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Her var det:

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 15:54   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Da ga svaret seg selv! Tusen takk AprilRyan!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:05   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Vi har brukt Meny sin i dag og den var bra både på smak og konsistens.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:07   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Ikea sin er enkel å jobbe med og deigen smaker godt. Men de ferdige pepperkakene blir rare, så vi har sluttet med den.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:16   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Ikea sin er enkel å jobbe med og deigen smaker godt. Men de ferdige pepperkakene blir rare, så vi har sluttet med den.

Å, blir de? Vi har kjøpt den fordi jeg mente å ha lest at den var god. Så dumt, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:53   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Jeg har kjøpt Meny sin og skal prøve den i morgen. Godt å lese at den er bra, har ikke prøvd den før.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:24   #9
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Jeg har bakt flere runder med Ikea-deig nå, og både deigen og de ferdige kakene er gode. Deigen må ligge i kjøleskap noen timer før bruk.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:26   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Jeg skulle inn i tråden for å anbefale Liernes på smak. IKEAs er best å lage pepperkakeslott med.

Aller best smak får jeg av deigen jeg lager etter Harriet Vanes oppskrift, dog. (Men den er håpløs å lage slott av, til gjengjeld.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:29   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Kaker av hjemmelaget deig er faktisk så mye bedre enn kaker av kjøpedeig, at jeg skjemmes av tanken på alle de årene jeg brukte kjøpedeig. Ikke minst siden det å lage pepperkakedeig viste seg å ikke akkurat være rocket science.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:31   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Så mye jobb som det er å kjevle og steke, så tar jeg gjerne den lille jobben det er å lage deigen kvelden før og få mye bedre kaker. Men jeg innser at det fins situasjoner der det er greit med ferdig deig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:33   #13
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Det er jo så greit å lage sin egen pepperkakedeig.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:34   #14
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Ferdig pepperkake deig burde være forbudt:raaap: legger på meg fem kg hver desember og jeg liker ikke engang pepperkaker.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:51   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Jeg liker ikke hjemmelagde pepperkaker, bare kjøpepepperkaker... så dermed blir det ferdigdeig, pg bare fordi ungene syns det er stas.

De andre kakeslagene derimot, de er hellige. Jeg kan nesten ikke vente på å få første boks med berlinerkranser på plass.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:01   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Her ble det ferdig i år, siden jeg ikke akkurat er i toppform og vi skal prøve ut pepperkakebaking med vesla for første gang. Da gjør vi det enkelt. Jeg spiser jo ikke pepperkaker uansett, så vi får satse på at de andre synes det smaker godt. Neste år skal jeg heller lage sjøl med en deig jeg også kan spise. Jeg synes også egentlig at kjøpepepperkaker ofte er bedre enn hjemmelagde, faktisk..

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:18   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Baker Hansen sin er god.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 18:22   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Å, blir de? Vi har kjøpt den fordi jeg mente å ha lest at den var god. Så dumt, da.

Jeg burde sikkert skrive at de blir rare hos meg, det er som om de ikke hever. Det er så mange som bruker den deigen at jeg lurer på om det er ovnen vår som er litt rar. Meg som baker er det jo ikke noe galt med. :kengg:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:34   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Vi kjøper "hjemmelaget" deig hos den lokale bakeren. Det vil si, vi har kjøpt deig hos begge de lokale bakerne, men det var bare den ene deigen som ga pepperkaker som var borte tre dager seinere. Da var det utsolgt for deig, så vi kjøpte ny hos den andre bakeren, og de kakene kasta vi rester av i februar. Pepperkakene blei uansett langt bedre enn av butikkferdigdeig. I år sikrer vi oss dobbel porsjon av den gode deigen.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:41   #20
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ferdiglagd pepperkakedeig

Jeg er alltid fornøyd med Ikea sin og har kjøpt to bokser i år også. Men jeg visste ikke at den inneholdt palmeolje da, så kjipt.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no