Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Mopp, gammel vs. ny type?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-10, 23:00   #1
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Mopp, gammel vs. ny type?

Så jeg trenger litt hjelp her. Jeg har altså i min "voksne" karriere kun brukt jiff mopper jeg har ikke vert så veldig fornøyd men men. I går hjslp jeg min far å flytte inn i den nye leiligheten hans og han ba meg ordne kjøkkenet og trykket en mopp i hånden min slik elgammel type mopp som du ser i reklamene er sååå håpløse mens de nye mikrofiber moppene tar all skiten med en gang. Vel jeg stod der da med moppen i hånda hadde kun vann og litt zalo og ett virkelig skittent gulv alt fra tykt støvlag til gammel inntørket leire og møkk. Meget skeptisk satt jeg i gang og det var helt vidunderlig alt ble reint på ett svisj normalt hjemme svetter jeg og sliter med moppingen srubber over flatene minst tre ganger for ett det skall bli rent og det er på langt nær ikke så skittent som etter flyttingen.

Så er de gamle typene faktisk bedre? Og hvor for man eventuellt kjøpt det? Andre mopp anbefalinger?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:55   #2
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mopp gammel vs ny type??

Er det langkost med fille du mener?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 00:22   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Mopp gammel vs ny type??

Kanskje en slik?


Det er sikkert en slik hun mener:

__________________
Firebarnsmor.

Sist redigert av Hulda : 14-06-10 kl 00:30.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 00:26   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Mopp gammel vs ny type??

Sånne mopper som er på det nederste bildet er gode!
Jeg bruker det.
Tar en jifmopp om jeg skal vaske bare en liten del av gulvet bare. De duger ikke til fullstendig gulvvask er min erfaring.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 00:33   #5
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mopp gammel vs ny type??

Vanlige mopper slik som på det nederste bildet fåes kjøpt på blant annet Nille.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 11:02   #6
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Mopp gammel vs ny type??

å takk skall skjekke ut nille i dag.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 12:56   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mopp, gammel vs. ny type?

Felleskjøpet og Jernia har også.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 19:33   #8
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Mopp, gammel vs. ny type?

hvor er det billigst noen som vet?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 19:41   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.661
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mopp, gammel vs. ny type?

Europris og rema har de billigt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no