Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Ikke fullt så vellykket middag

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-15, 15:27   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Ikke fullt så vellykket middag

Vi har jo en tråd for lite vellykkede kaker, jeg tenkte det var greit å ha en for vel...alternative middager.

Selv skulle jeg lage pizzasnurrer i dag. Vi er vel nærmere pizzaKRÆSJ.
Jeg har aldri laget pizzasnurrer før (ja ja ja, jeg vet) og fikk tips om ferdig deig og bare hive på pizzafyll.
Vel, jeg tok mr Peppesbunn, rullet ut og la den klar. Stekte kjøttdeig med forskjellig krydder, hadde oppi en boks hermetiske tomater og litt annet stuff.
I og med at det blir veldig vått, så hadde jeg alt over i en finmasket sil og fikk ut overflødig fuktighet. Jeg var optimisten selv, og tenkte "ja, det er litt mye fyll, men det går helt flott!"
Jeg la ost på mr Peppes og fordelte fyllet over. Og så begynte det!
Rulle sammen ja....kliss, klass, bakepapir i veien osv. Men til slutt ble det da en "rull".
Jeg kjente allerede da at dette er ikke min greie. Jeg skar rullen opp i passe skiver, og skulle legge dem over på stekebrettet...vel, for å gjøre en lang historie kort: Det ser ut som pizzafyllet har prøvd å rømme og har funnet tilflukt på benken min, de perfekte rullene jeg har sett andre gjøre....not so much! Veldig glad for at ungene ikke var hjemme, for det var mange lite barnevennlige gloser som falt.

Nå håper jeg bare at de SMAKER ok.




Og vi nevner lite og ingenting om kræsjet i øverste høyre hjørne, gjør vi?!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 15:29   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: ikke fullt så vellykket middag...

Du har litt å leve opp til her. Var det ikke Lille Leo som hadde noen helt vanvittige slike?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 15:30   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ikke fullt så vellykket middag...

De SMAKER sikkert godt.
Jeg synes ikke de ser så ille ut, men jeg er like uerfaren med dette selv. Heller mer fyll enn for mye deig, er min mening.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 15:30   #4
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ikke fullt så vellykket middag...

Jeg har aldri laget pizzasnurrer, men jeg har skjønt at en del av cluet er å ha MYE mindre fyll... Interessante 'skulpturer' du fikk da.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 15:37   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ikke fullt så vellykket middag...

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg har aldri laget pizzasnurrer, men jeg har skjønt at en del av cluet er å ha MYE mindre fyll... Interessante 'skulpturer' du fikk da.

Det tror jeg at jeg har forstått nå.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 15:38   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ikke fullt så vellykket middag...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

De SMAKER sikkert godt.
Jeg synes ikke de ser så ille ut, men jeg er like uerfaren med dette selv. Heller mer fyll enn for mye deig, er min mening.

Det er liksom det jeg tenker også, men tydeligvis ikke for snurrene. Men de var ganske gode, det må jeg da si.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 15:48   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ikke fullt så vellykket middag...

Jeg synes ikke de så så ille ut, jeg...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 15:53   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: ikke fullt så vellykket middag...

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes ikke de så så ille ut, jeg...

Ikke jeg heller

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 16:00   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

Jo takk for det. men det syns definitivt jeg.
Jeg har liksom bare sett snurrer som ser slik ut (bilde hentet fra nett):


Men jeg hadde aldri trodd det var SÅ mye styr da!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 16:08   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

Du får ikke sånne som de siste der hvis du skal ha mye kjøttdeigfyll i, nei. Tenk på kanelsnurrer - hvor lite fyll det er i dem, bare et tynt lag, liksom. Hvis du skal ha pizzasnurrer som holder fasongen på samme måte som dem, kan du ikke ha mengder med fyll inni. Ost blir noe annet, det smelter og blir seigt og ser fint ut, men det er jo ikke så sunt å ha bare masse ost i! Tynt lag tomatsaus, en del ost, og så bare litt kjøtt/skinke i et ganske tynt lag, er tingen hvis man skal ha snurrer som dem du fant på nettet.

Jeg synes dine ser helt fine ut, med tanke på forholdet mellom kjøtt og deig. Og de ser ut som om de smaker godt, ikke minst!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 16:12   #11
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

De fikk i hvert fall meg til å få skikkelig lyst på pizzasnurrer!

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 16:18   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

Jaja, da var det ikke helt mislykket i det minste.

Ja Skilpadda, begynner å forstå at jeg var LITT grådig med fyll ja. Ja, de smakte godt syns jeg. Han ene poden derimot: "Likte ikke dette jeg mamma. Kan vi ha pizza som ser ut som pizza neste gang?"

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 17:17   #13
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

Mine ser akkurat ut som dine. Kræsjkaker. De smaker dog fortreffelig, og fyllet på benken kan man spise som lunsj. :btdt:

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 17:23   #14
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

Mine ser verre ut, men de går ned på høykant. Tapper innsats av deg!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 17:40   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

De der var da fine de. Også så gode de så ut! (Ikke spist siden lunsj)

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 18:47   #16
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.028
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

Jeg ble inspirert og i kveld får ungene pizzakræsjsnurrer til kvelds. Best med masse fyll.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 19:47   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

Jeg øyner en ny Facebook-side: "For oss som liker pizzakræsjsnurrer"

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 19:49   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

Jeg synes de ble bra, jeg, Taien, og de så skikkelig gode ut!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 20:42   #19
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.882
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke fullt så vellykket middag...

De var da ikke ille!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-15, 20:55   #20
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ikke fullt så vellykket middag...

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Du har litt å leve opp til her. Var det ikke Lille Leo som hadde noen helt vanvittige slike?

Jeg la ut et bilde av mine en gang. De var så stygge at eldste begynte å gråte.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no