Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rektor forbyr strikking

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-19, 08:45   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Rektor forbyr strikking

På denne skolen er det ikke lov til å strikke under fellesmøter. Hva sier FP til dette?

https://www.nrk.no/rogaland/strikkem...tor-1.14706738

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 08:49   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Det mener jeg er helt opp til rektor å bestemme.

Jeg vet at jeg følger bedre med når jeg strikker, for da er ikke kroppen min så rastløs. Men jeg skjønner godt at folk ikke helt ser det sånn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 08:49   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg syns det er riktig, og syns den læreren som er intervjuet, som avslutter med at hun skal ta med annet håndarbeid på møtene, er veldig spesiell.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 08:50   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg synes det er ganske fascinerende at noen påstår at de vet de ikke forstyrrer noen, når folk har klaget nettopp fordi det forstyrrer.

Helt ærlig er jeg litt enig i at strikking ikke hører hjemme i jobbsammenheng. Jeg lytter egentlig bedre når jeg spiller f.eks. Candy Crush, men jeg kan ikke sitte og gjøre det i F2F-møter, selv om det ikke «forstyrrer». (På skype, derimot ... )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 08:50   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg skulle gjerne hatt en slik rektor. Jeg synes blant annet strikking er utrolig forstyrrende og for meg virker det som at vedkommende ikke er særlig interessert i det som foregår.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 08:52   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg synes det er ganske absurd å si "Jeg vet at jeg ikke forstyrrer noen. Jeg er kvinne så jeg kan multitaske." At hun ikke forstyrrer seg selv er jo ikke det samme som at man ikke forstyrrer andre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 08:55   #7
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg er enig med rektor. Selv om man selv mener man er konsentrert, kan det virke på andre som om man ikke følger med. Jeg mener det samme om telefoner og andre ting som tar fokus vekk fra det som skjer i møtet.
Og kommentaren om å ta med broderiet i stedet.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 08:57   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Hurra for rektoren.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 08:58   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg syns det er rart at noen i det hele tatt kommer på at de skal strikke på jobb. Og det er hvertfall rart at man sutrer over at man ikke får lov.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:04   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg syns det er bra, for jeg syns strikking er like forstyrrende som de som sitter på telefonen eller PC under møter.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:06   #11
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg konsentrerer meg bedre når jeg kan sitte og fikle med noe, enten det er strikketøy eller skrivesaker. Trikset er jo å gjøre det uten å forstyrre de rundt. Det er stor forskjell på å strikke kompliserte mønstre med metallpinner, hvor du må konsentrere deg og samtidig bråker, og å strikke ensfarget glattstrikk med trepinner. Så saken handler vel egentlig om møtekultur på skolen heller enn akkurat strikkingen. (Og kanskje litt om selvinnsikt, hvis man ikke skjønner av seg selv at metallpinner klirrer...)

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:07   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg jobber med noen som strikker, og det har aldri falt meg inn at det forstyrrer. Men når først noen synes det forstyrrer, bør selvsagt strikkerne rette seg etter det.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:07   #13
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Klok rektor. Om man holde på med noe under møter for å være konsentrert, kan man jo ta notater. :enkel:

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:07   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Man skal vel i den perfekte verden følge med eller ta notater på fellesmøter, eller bidra på et eller annet vis. Å sitte og strikke/hekle er også et signal til andre om at man ikke er så opptatt av det som skjer i møtet.

Jeg kan av og til finne på å strikke på store fellesmøter som feks foreldremøter i auditorier, eller foredrag i Hagelaget f.eks. Men det er stor forskjell på det og jobb mener jeg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:08   #15
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Veldig bra, synes jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:08   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Det er like mye bevegelsene for meg, de har jeg jo gjerne i sidesynet. Når det er sagt, voksne folk (og særlig lærere er ille?) som ikke kan la være å gjøre helt andre ting på fellesmøter er irriterende. Jeg blir like forstyrret av surfing som av strikking.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:13   #17
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg har fått meg en Google Home som raskt ble forvist til badet etter ymse skremmende nyhetsartikler. Denne ber jeg om å gi meg nyhetene hver morgen. Og i går var det visst lokalnyhetene i Rogaland jeg fikk. Så da fikk jeg med meg hele diskusjonen om strikking.

Jeg syns det er HELT innafor av sjefen for skolen å si at dette ikke er greit. Det er lenge siden jeg har møtt en strikker i jobbsammenheng, heldigvis, men de kan nok forstyrre mer enn de er klar over. Særlig de der brå bevegelsene for å dra opp mer garn forstyrrer meg og gjør at oppmerksomheten havner på feil sted.

Jeg spiller "dumme" mobilspill med samme begrunnelse som strikkerne bruker, at det hjelper meg å holde konsentrasjonen på det som blir sagt, men aldri i verden om jeg gjør det åpent i et møte der lederen av møtet har behov for blikk-kontakt eller hvis jeg tror det kan forstyrre de rundt. Det ser jo ut som jeg er fullstendig uinteressert i det som skjer!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:13   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns det er rart at noen i det hele tatt kommer på at de skal strikke på jobb. Og det er hvertfall rart at man sutrer over at man ikke får lov.

Dette. At noen skulle sittet i møter her hos oss og strikka, er en fullstendig absurd tanke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:25   #19
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Jeg er strikker og vil gjerne strikke i møter. Men jeg gjør det ikke. Nettopp fordi noen opplever det forstyrrende og/eller respektløst.

Så jeg mener at rektoren er i sin fulle rett.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-19, 09:40   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rektor forbyr strikking

Dette er helt klart noe rektor har adgang til å forby.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no