Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags regntøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 10:27   #1
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Hva slags regntøy?

Ja, hva slags regntøy kjøper dere til barna?

Treåringen har to sett, et vanlig HM-sett i bhg, men hjemme har han en regnjakke som er litt foret, kjempefin til litt kalde regndager. Men denne er arvet, og jeg vet ikke hvor den er kjøpt.

Minsten har bare regnbukse fra HM enda, men jeg skal jakte på jakken i dag.
Jeg kunne tenkt meg en med litt foring til han også....

Er det noen som har noen gode forslag, eller vet hvor man får tak i de?

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:09   #2
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her i huset lager de hull i regntøyet uansett om det heter Helly Hansen, Abeko eller whatever. Så nå kjøper jeg faktisk bare slike rimelige på SparKjøp. Myke og greie, og de holder like lenge de også.
Minsten har et tynt sett fra Sparkjøp, og så har jeg kjøpt et Abeko med fleecefor.
Mellomste har et Abeko, men det påstår barnehagen at lekker, så nå har han fått seg et fra Sparkjøp.
Eldstejenta har en Helly Hansen jakke, men en bukse fra Sparkjøp. Samt et helt tynt (som besteforeldrene kjøpte i Finland) som alltid ligger i ranselen.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:14   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et arvet regnsett i barnehagen.. rødt og blått.. usikker på merket jeg... Men mykt og godt.

Så har jeg et rosa fra HM

Jeg vet at Obs sport har regnklær med avtagbart fòr iallefall, de hadde tilbud vet jeg.. 250 kr

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:17   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har vi Reflex, HM og ei billig bukse av ukjent merke. Ingen er det hull i - foreløpig.

Men, forskjellen fra tidligere, er at om man får hull i bukse av billig type, revner det ofte mye. Får man et lite hull i en Reflexbukse (av den gamle typen hvertfall), ble det ikke store hullet, den revner ikke så lett, derfor kunne det lappes. Men, til en ettåring er ikke kvaliteten så viktig som til en aktiv femåring, det ser man jo.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:19   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Hadde Reflex og var forsåvidt fornøyd men jeg synes det er litt stivt i stoffet.
De siste to årene har vi brukt HH som er litt foret (Ikke avtagbart for) Mjukt og godt.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:28   #6
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Jeg tror egentlig at det holder med en jakke fra HM til minsten ja, men så tenker jeg at det kan bli litt kaldt inni der, derfor foringen.... De er jo ute i all slags vær disse små også.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:30   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Jeg tror egentlig at det holder med en jakke fra HM til minsten ja, men så tenker jeg at det kan bli litt kaldt inni der, derfor foringen.... De er jo ute i all slags vær disse små også.

Jeg skal kjølpe ullfleece fra Nøstebarn jeg, som de kan han under

Når det blir kaldt så bruker de jo dress, ikke regnklær. Og sånn som høsten har vært her i Trøndelag i år så tvilet jeg på at det blir brukt mye regnklær fremover

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:30   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Her i huset har propellen fra Reflex, vi er fornøyde.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:04   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

HAr en hel regndress fra Sparkjøp som henger i barnehagen samt et todelt fra Reflex
Hjemme har vi todelt fra Umbro
Alle disse tre fungerer svært godt, men er nok mest gald i den hele som henger i barnehagen (og det er de i barnehagen også)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 15:35   #10
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Min ettåring har to sett regntøy. Usikker på om hun egentlig trenger to sett da, men det ene kjøpte min mor etter jeg klagde på at jeg synest det virket litt stivt det jeg kjøpte på Cubus. Det hun kjøpte tror jeg er merket Name it (??), men ikke sikker da. Det som irriterer meg over regnsett, eller regnbuksene, er denne strikken under foten. På begge settene er det kun festet med KNAPPER! HAHAH! Han ene i barnehagen spurte om jeg ikke kunne få det sydd på, fordi det kom til å forsvinne fort av.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:04   #11
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi har hele regndresser med fleecefor fra Reflex. Er veldig fornøyde med det

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:28   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

..........................................Det som irriterer meg over regnsett, eller regnbuksene, er denne strikken under foten. På begge settene er det kun festet med KNAPPER! HAHAH! Han ene i barnehagen spurte om jeg ikke kunne få det sydd på, fordi det kom til å forsvinne fort av.

Knappen er jo for å regulere strikken. Strikken er det nemlig hull i. Fest knappene bedre, evnt. bytt til en større knapp.

Vi har noe regntøy fra Umbro, noe fra Leketøy(Stormberg) og HH.
Bruker ulltøy eller fleece under. Er ikke noe glad i regntøyet som er foret. Det blir varmt og klamt. Men begge ungene er som meg; heite

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 00:51   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storekreket har kraft. Minste har et eller annet råsa med fleecefor. Mellomste har nedarvet fra hm.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 12:10   #14
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Regntøyet fra i fjor passer nok ut dette året ihvertfall, det er av merke Leketøy. Det virker stivt, men jeg synes ikke det virker som om det hemmer han noe. Og han er aldri våt i barnehagen...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 12:48   #15
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Den ene har regntøy fra Reflex og den andre fra Cubus.
Helt greie begge to.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 13:14   #16
cita
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4
cita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bruker Reflex sitt i barnehagen.. Veldig fornøyd.

cita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 13:23   #17
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg har kjøpt regntøy på Sparkjøp til å ha i barnehagen. De holder IKKE tett. Skal følge med på denne tråden og se hva som anbefales, for det jeg har nå kan jeg ikke bruke - iallefall ikke hvis det regner

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 13:50   #18
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har kjøpt uforet fra Helly Hansen. Rødt og rosa. Syntes det var så fint. Har ikke brukt det så mye ennå, men setet vi hadde i fjor var vi fornøyd med. Ihvertfall det lille vi brukte det.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 13:55   #19
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde HH til storebror i fjor og var fornøyd med det, Kjøpte Reflex til han i år og fornøyd så langt. Det er litt tykkere enn HH sitt og det er jo kjekt

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 14:14   #20
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nå sett fra KappAhl, helt ok, men irriterende at strikken er sydd fast i bena. Liker bedre de med knappefeste til strikken, for den ryker jo rett som det er!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no