Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du vært surrogatmor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-07, 23:07   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Kunne du vært surrogatmor?

Det ble jeg litt nysgjerrig på nå mens jeg ser på dette programmet på TV2 om den homofile gutten som har fått barn med surrogatmor i USA.

I såfall for hvem, eller i hvilken setting?
Eller er det helt uaktuelt? Hvorfor i såfall?

  Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:08   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.194
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, det kunne jeg ikke. Kroppen min liker ikke helt å være gravid (har hatt bekkenløsning i et svangerskap) så å risikere invaliditet for andre, det gjør jeg ikke.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:09   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, så dårlig som jeg var når jeg skulle ha poden, så har jeg ingen planer om å gå igjennom det samme for andre.

:egoist:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:17   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nei, så dårlig som jeg var når jeg skulle ha poden, så har jeg ingen planer om å gå igjennom det samme for andre.

:egoist:

Samme her..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:11   #5
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Ja, jeg ville gjort det uten å tenke på det dersom søsteren min og mannen hadde spurt.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:15   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Jeg tror jeg kunne gjort det jeg også, om noen som virkelig sto meg nær hadde spurt.
Jeg har ikke hatt enkle svangerskap, men tror jeg kunne gjort det for broren min f.eks, eller min aller beste venninne. Jeg TROR det ja, men man vet jo ikke før man står der. Det er enkelt å si det nå når det ikke er aktuelt.

  Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:18   #7
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, ikke for noen, tror jeg.

Jeg hadde et uproblematisk svangerskap, så det er ikke der det ligger.
Men jeg tror ikke jeg kunne ha gitt fra meg et barn jeg hadde båret 'under bringa' i 9 måneder.
Rett og slett.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:19   #8
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.801
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Jeg synes det er en helt fantastisk ting å gjøre og jeg ble helt utrolig rørt av det nydelige programmet. Selv hadde jeg aldri klart å være surrogatmor. En ting er det fysiske med å gå gravid og ikke minst med å føde, men jeg vet med meg selv at jeg uansett hadde kommet til å knytte meg så mye til barnet i løpet av svangerskapet at det hadde villet vært for vondt å ikke få være mor for barnet.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:21   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.514
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Jeg kunne ikke vært det. Mine barn kunne fått egg fra meg, mer hadde jeg ikke klart å gitt de.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 06:25   #10
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Jeg syntes det er flott at noen vil være surrogatmor, men jeg hadde nok ikke klart det selv. Jeg hadde ikke klart å gi fra meg et barn jeg hadde båret og knyttet meg til i 9 måneder.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 07:14   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei.
Jeg liker ikke å være gravid.

  Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 07:14   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.575
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Surrogatmor kunne jeg ikke vært, jeg er ikke fysisk egnet. Følelsesmessig er det også vanskelig å forestille seg det. Antakeligvis fordi jeg ikke har fått alle barna jeg ønsker meg selv. Jeg har derimot ikke noe problem med å være eggdonor, for ukjente vel å merke.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:54   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.789
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei. Mest på grunn av at jeg har trøblete svangerskap (bekkenløsning).
Jeg kunne iallfall ikke ha vært det for nær familie. Om det hadde vært aktuelt ville det vært best om det var for fremmede.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:56   #14
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Rent fysisk skulle jeg mer en gjerne stilt opp men tror ikke jeg hadde taklet det rent følelsesmessige ved det … dessverre.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:23   #15
SandraLinn
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Telemark
Innlegg: 16
SandraLinn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, det vil jeg nok ikke.
For det første så hadde jeg bekkenløsning med tredjemann og enda verre bekkenløsning med fjerdemann. Så jeg vil ikke tenke hvor ille det hadde blitt med en femte svangerskap.

For det andre tror jeg ikke jeg hadde klart å skille meg fra den lille babyen jeg hadde båret på i 9 mnd.

__________________

SandraLinn og guttegjengen
( -96, - 97, - 03 og -06)
SandraLinn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:28   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Nei, det kunne jeg aldri gjort, ikke for noen. Å gi fra meg et barn som jeg har båret i mange måndter hadde jeg aldri greid.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 18:28   #17
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Ja, jeg tror jeg ville klart det. Men ikke med mitt egg selvsagt og det måtte være noen kjente. Veldig godt kjente.. Og mye betaling

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 18:47   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Veldig godt kjente.. Og mye betaling

Motsier du ikke deg selv litt nå? Det kan være steike dyrt med surrogatprosessen. Opp mot en million kroner om man reiser til USA. Ville du virkelig ruinert noen du kjenner godt og jeg antar, bryr deg om, for å gi de et barn? Dette er selvsagt et hypotetisk spørsmål, men jeg syns den setningen du kom med der er ganske selvmotsigende.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:20   #19
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.635
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Motsier du ikke deg selv litt nå?

Tenkte det samme!

Dersom jeg skulle vært GS for noen jeg ikke kjenner veldig godt tror jeg faktisk godt jeg ville tatt meg godt betalt for det. For ubehaget (siste svangerskapet var tungt) og forsakelsene. (Rødvin, trening, søvn...) Var det noen nære og kjære ville det vært annerledes, da ville det være en del av tjenesten. Min gave til dem lissom. For fremmede ville forsakelsene ha kostet litt antakelig. Det er ikke SÅ gøy å gå kvalm i ni måneder. Og å føde.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:33   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Tenkte det samme!

Dersom jeg skulle vært GS for noen jeg ikke kjenner veldig godt tror jeg faktisk godt jeg ville tatt meg godt betalt for det. For ubehaget (siste svangerskapet var tungt) og forsakelsene. (Rødvin, trening, søvn...) Var det noen nære og kjære ville det vært annerledes, da ville det være en del av tjenesten. Min gave til dem lissom. For fremmede ville forsakelsene ha kostet litt antakelig. Det er ikke SÅ gøy å gå kvalm i ni måneder. Og å føde.

Den tankegangen skjønner jeg ikke helt: at det skal være utenkelig å ta seg betalt for en slik enorm jobb hvis man gjør den for noen man kjenner?

Hvis jeg hadde spurt min søster eller beste venninne om å være surrogatmor for meg, og hun hadde svart det skulle hun gjøre, fordi hun er glad i meg, men at hun ville ha 300 000 i tapte lønnsopprykk, utgifter til nye klær og vaskehjelp og litt for "tort og svie", så hadde jeg syntes det var en selvsagt ting og ville sagt ja med lett hjerte. Hvis jeg kunne betalt en fremmed for å gjøre noe slikt, kunne jeg definitivt ha betalt min søster eller venninne for å gjøre det samme. Faktisk ville jeg ikke drømt om å forvente at de skulle gjøre det gratis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no