Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Har du planer for hagearbeidet i år?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-09, 17:16   #181
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg planlegger å fjerne en haug med kjeglegraner. Det er jo så stygt!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 06:17   #182
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Mine planer for sommeren er følgende:
- Snekre kompostbinge (snart ferdig)
- Legge duk, bark og starte planting av en bratt skråning på 150 kvm stor skråning.
- Plante epletre
- Plante 1-3 prydtrær
- Legge bark under hekk

Ellers har jeg laget en kjøkkenhage for første gang og er veldig spent på hva jeg får til. Jeg ser reddikene sliter litt med jordloppene.

Lurer forresten på hvor jeg får kjøpt store og enkle terrakottapotter. Noen som vet det?

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 22:29   #183
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.097
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Skal dere ikke snart legge ut bilder av hagene deres?

Spiseplassen vår, med fuglebad jeg har laget i forgrunnen


En av årets nykommere i hagen min


En annen nykommer


Vårt nye stakittgjerde som skal males hvitt


Ettårig klatreplante som jeg har sådd


En lun sitteplass vi har laget

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 22:29   #184
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.097
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg har plantet klatrerosen New dawn på begge sider av denne benken.


Denne hageputen som jeg sådde i fjor har jeg nå fem flotte puter av


Denne storblomstrete Clematisen som jeg plantet i fjor vokser kraftig nå (har knopper men ikke blomster)


Jeg har plantet fire peoner men bare denne har knopper


Ja det var kanskje nok fra min hage for denne gang.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.

Sist redigert av Nooria : 15-06-09 kl 14:41.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 22:33   #185
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Flotte hagebilder, Nooria!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 21:38   #186
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Nyyyydelige bilder, Nooria!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:50   #187
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Fine bilder, Nooria!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:37   #188
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg noterer meg at klematis vokser noe helt enormt, og samme med eføy. Klatreplanter er i grunn ganske så takknemlig, de gjør jo akkurat som jeg vil. Jeg sådde også blomkarse i en potte som spirer og gror. Solsikkene synes jeg dog er litt mer saktegående.

Hvordan er voksetempoet på kaprifol? Jeg drømmer om å dekke skråningen bak huset med massevis av kaprifol og vil gjerne ha det på plass fort-fort. :utålmodig;

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:47   #189
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Eg prøvde å flytta ein vill kaprifol som me har her, til ein skråning eg gjerne skulle hatt dekka. Den var vist ikkje enig i det. Den ville ikkje bu der den. Teitingen. Akkurat som om eg vil ha den inne i hekken vår.
Hadde eit håp om at eg skulle sleppa å kjøpa, men det ser ut til at eg må bita i set sure eplet der. Med mindre mynteplanten gjer jobben.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:55   #190
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Hvordan er voksetempoet på kaprifol? Jeg drømmer om å dekke skråningen bak huset med massevis av kaprifol og vil gjerne ha det på plass fort-fort. :utålmodig;

Jeg har ikke peiling på kaprifol. Men klematis vokser i hvert fall kjempefort, om det er et alternativ.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:30   #191
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har ikke peiling på kaprifol. Men klematis vokser i hvert fall kjempefort, om det er et alternativ.

Klematis er veldig fint, men jeg er så forelsket i kaprifolduften. Det er sommer, det.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:37   #192
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Kaster meg inn i denne tråden. Vi har laget en liten grønnsakshage i kasser for første gang, og igår høstet jeg litt ruccola. Debut! Smakte helt fortreffelig!

__________________
02, 04, 08

Sist redigert av valborg : 16-06-09 kl 10:38. Årsak: skrivefeil
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 13:44   #193
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, og så ser det ut til at det blir plommer for første gang!

Hvordan går det med plommene dine, safran?

I dag klarte jeg ikke å vente lenger, og nå har jeg nettopp smakt årets første plomme. Åh, som jeg gleder meg til å gomle de nærmeste par ukene! Det ser ut til å bli en bra mengde i år. Nam, nam!

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 14:08   #194
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg slåss med krypmispel. Aldri, aldri plant krypmispel om du ikke vil at den skal krype over alt. Vi har også mye eføy, riktig så viltvoksende den også. Egentlig er alt i hagen vår viltvoksende; villbringebær all over, brennesle midt i bedet, mose og løvetann der det en gang har vært plen og i det hele tatt.
Ja, og et kirsebærtre med 2 kirsebær på. Det er alt for gammelt og må nok dø.

Plan for høsten, vinteren og våren: Kapp ned og røsk opp det aller meste.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 22:41   #195
synne
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 22
synne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Denne sommeren har mannen min gjort ferdig kombinert utepeis / grill. Vi har også utvidet terrassen, lagt nytt gulv og tatt i bruk nye utemøbler kjøpt på salg i fjor høst.

Mon tro om han vi gå igang med nytt prosjekt når hytta er ferdig: http://hytteprosjektet.blogspot.com/

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde juni 083.jpg (144,4 KB, 16 visninger)
synne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 20:59   #196
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Denne sommeren har vi jobbet en hel del i vår nye hage. Så langt har vi bygget 30 kvm med terrasse, med god hjelp av min bror og hans familie. I helgen har vi i tillegg spredd 20 kubikk med matjord, og sådd plen på 170 kvm. Forhåpentlig spirer det snart, så det gufne svarte blir deilig og grønt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 21:37   #197
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg har gravd fram ei gjengrodd steintrapp i helga, husbonden fortsetter med sin graving slik at han kan sette inn vinduer i kjelleren. Vi har planlagt en liten terasse/platting utenfor vinduene, det tror jeg blir veldig bra.
I tillegg har jeg gjødslet og lagt duk rundt en trepeon. Det er ikke håp om få bukt med alt ugresset ved å luke.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 17:40   #198
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Se! Mandelpoteter, gulrøtter og sukkererter fra den bitte lille grønnsakshagen vår.


Ellers begynner det å se ok ut i hagen vår. Det at vi i tilegge har malt de 50 meterne med gjerde og holder på å male huset hjelper på helhetsinntrykket. Det kommer til å bli så bra!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 13:48   #199
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Det er så gøy når det kommer opp noe spiselig!

Mannen har spadd/klippet/raket frem et bed. Der legger vi over duk og så bark oppå før vi fortsetter til neste overgrodde bed og prøver å grave det frem.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:01   #200
Muffe
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 26
Muffe er litt kul
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg er ikke født med grønnt gen jeg... Ikke så mye som en eneste grønn finger....

Muffe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no