Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Har du planer for hagearbeidet i år?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-09, 15:28   #141
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Får kjøpt ja! Her jeg bor vokser de ikke vilt, men på sørlandet er de vel overalt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 15:59   #142
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Håper noen kan hjelpe meg med to spørsmål.
Er det noen som vet hvilke trær dette er? Jeg tror det er fruktrær begge to, men er ikke sikker.
De er begge over 6 m, og jeg vil gjerne ta begge ned til 2 m. Kan jeg det uten å ta livet av de?

Umulig å si fra de bildene. Plukk inn noen blader og blomster og ta bilder av dem, så er det kanskje mulig å bestemme arten. Kanskje.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 17:52   #143
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.928
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg falt og skadet armen min for nesten tre uker siden og alt hagearbeid ble lagt til side i to uker. Nå er jeg såvidt kommet i gang igjen, og det er fryktelig mye som har skjedd mens jeg ikke kunne gjøre noe. Jeg har nå gravd opp og gjødslet fjorårets potetåker og plantet plen på den. Og så har jeg fortsatt å grave opp årets potetåker, som jeg håper å få stor nok til at jeg også kan plante gulerøtter og reddikker der.

Når lønnen kommer neste uke skal vi avgårde og kjøpe frukttrær og så skal vi få frukthagen opp og gå. Vi skal ha et epletre og to plommetrær og så skal vi kjøpe en busk med store blåbær.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 18:04   #144
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Har nettopp kommen inn etter å ha planta masse ut i drivhuset. Like spennande kvart år kva som er villig til å komme og kva som ikkje liker seg her hjå meg.

Sånn ellers har eg så vidt starta arbeidet med å gjera ein gedigen skråning om til bed. Har begynt heilt nede og håper at eg får dekka den i løpet av nokre år. For ja, dette er eit såpass stort prosjekt at eg må ta det over fleire år.

Ellers blir det vel litt stelling med frukt og bær tre. Og ein skråning til som eg vil renska opp i.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 20:10   #145
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hagearbeidet er godt i gang. Jeg har brukt de siste par ukene til å bli kjent med hagen, og her er det mange skjulte skatter. Vi har blant annet en del gamle, gamle syrintrær. (Ja, trær! Ikke busker.) De vokser over inngangspartiet, og trenger vel egentlig å klippes litt tilbake. Men det er også skummelt, fordi de er gamle og jeg vet ikke hvor hard beskjæring de tåler. De er så pene at jeg ikke tør å eksperimentere for mye.

Monsoon: jeg har en hagebok hvor det står at gamle syriner som regel tåler sterk beskjæring, mens nyere sorter gjerne er podet og bare vil sette mange uønskete rotskudd.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 20:23   #146
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg misunner alle som er flinke i hagen. Hadde jeg ikke hatt en mann, så vet jeg sannelig ikke om jeg kunne hatt en gressplen engang.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 13:51   #147
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Monsoon: jeg har en hagebok hvor det står at gamle syriner som regel tåler sterk beskjæring, mens nyere sorter gjerne er podet og bare vil sette mange uønskete rotskudd.

Tusen takk, Cielo! Det var jo supert!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 19:46   #148
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.097
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

I dag er en gledens dag i vår hage, ettersom mannen har laget fundamentet til stakittgjerdet vårt.

I tillegg ble jeg ferdig med å legge gangsti av stein i går, og å lage fuglebad (av rullestein, et keramikkfat og en type plante som vokser vilt i fjæra i de traktene jeg kommer fra).

Jeg feiret i dag med å kjøpe meg en svær lavendel som dufter vidunderlig.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 10:08   #149
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Det spirer og gror og blomstrer i hagen min!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 12:26   #150
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

I år har vi fått planert ut plenen på nedsiden av huset (skifta drenering osv) og sådd. I går så vi de første antydningene til gress. Hurra. Det må også lages et gjerde på den fantastisk flotte muren vi satte opp.

Dessuten må det legges nytt dekke på terassen samt bygge den ut. (mulig utbyggingen blir utsatt til neste år - kommer an på kronasjen.. )

Må luke i blomsterbedene her. Det er et villniss og jeg har mest lyst til å grave bort alt sammen... Får se hva vi klarer å få ut av det.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 12:39   #151
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Nå begynner det å skje litt i hagen vår og. Mannen har startet på en skiferplatting ved inngangsdøra. Tidligere har vi gravd opp så og si hele tomta og planert den ut en god del. Nå gjelder det å nøste opp litt sånn at det ser litt finere ut her. Jeg har fått litt planter i store krukker og har planer om å få tak i flere krukker. Det kommer ikke til å blir så mange bed her med det første så da får krukker holde. Men jeg har håp om at tomta skal bli litt hyggelig i år etter 3 år med anleggsplass.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:38   #152
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.928
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg har endelig kommet et skritt lenger. Nå er potetene i jorden og vi har bestemt oss for hvor vi skal ha frukttrærne. Vi får ikke kjøpt dem før i neste uke, men jeg har tenkt å begynne å grave hullene. Det tar sikkert også litt tid ettersom det er mye gamle røtter i det området.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 21:13   #153
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.964
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Og hva har jeg gjort siden sist? Jo jeg har jobbet overtid! Åh, jeg er lei av å gå glipp av finvær og hagegraving... Heldigvis har mannen gravd vekk halve gårdsplassen og bygget fin-fin mur i naturstein. I morgen får vi pukk til å fylle i foran, og over helgen kommer det et lass med grus.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 20:17   #154
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

I helga hadde jeg satt av tid til å ta regnskapet og sjølmeldinga. Dermed fikk jeg gjort mye i hagen (sjølmeldinga ble også levert, den stemmer vel sånn noenlunde):

-Gravd opp et stykke på 2x2 m som brukes til "ventebed". Det er nå fylt opp med forskjellige planter jeg skal ta vare på, men ikke helt har bestemt meg for hvor skal stå. Dette arbeidet medførte også at vi måtte fjerne ei rot. Så nå er det bare 29 røtter igjen. Fire av dem må tas med gravemaskin, jeg har ikke sjans til å dra dem opp med håndmakt.
-Luket med hård hånd inne ved terasseveggen, flyttet to klematis dit, og dekket resten med duk og bark
-Luket og lagt duk og bark rundt rhododendronene jeg flyttet i fjor. I år var de helt dekt av skvallerkål, håper jeg slipper å luke der nå som bakken er dekt.

Neste på programmet:
-Doble størrelsen på ventebeddet
-Flytte de to siste klematisene, slik at alle er samlet foran terassen. Humlen kan vel også gå dit, hvis det er plass. Må få laget noen finere klatrestativer, kan ikke fylle hele veggen med forskjellige typer hvit plastikk.
-Ta alt annet fra terassebedet over i ventebeddet
-Flytte rosene
-Tømme bedet som er midt ute på plenen, og flytte alt over i ventebeddet. Skjærsminen kan stå ned mot veien. Nå det er gjort gleder jeg meg til å kjøre rett over med grasklipperen.

Gubben har:
-Malt terassen
-Gått med kantklipper i beddet foran verandaen.

Gubben skal:
Grave vekk en halvmeter foran der det skal bli hybel, fjerne en del av verandaen, sette inn vindu, lage trapp og terasse på bakkenivå.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 20:32   #155
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Og hvis noen lurer så har vi følgende på ei tomt på 1/2 mål, hvor halvparten er dekt av hus og terrasse:

-7 klematissorter, humle og kaprifol
-3 kjempestore buskroser og ei klatrerose
-2 forskjellige trepioner og 3 arter av staudepion
-2 søylebøker og en hengebøk
-en hengelerk, søylelerken måtte dessverre sages ned
-3 typer rhododendron
-2 japanske lønner. Det er en til som jeg har saget ned, men den nekter å dø, så jeg får vel finne et sted til den
-et halvdødt hjertetre (Cercidiphyllum)
-4 grantrær, 2 barlinder, en einer, noen sypresser, og to trær jeg ikke vet hva er.
-Ørtåfjørti mer eller mindre sjeldne stauder som dukker opp der man minst hadde ventet det. Nylig fant jeg to orkideer i grasplena og ei lilje i et løvetannbed.

Jeg har fjernet 30 trær og mye annet, og plantet et plommetre og fire bærbusker. Hvis det fortsetter i samme tempo som til nå, regner jeg med å få det slik jeg ønsker det ca når Litjtausa skal konfirmeres.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 20:48   #156
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Bare for å lage tre innlegg på rad: Bilde av ventebeddet, med noen fylte hvitveiser, orkideer og Thalictrum (tror jeg).

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ventebed.jpg (85,0 KB, 13 visninger)
__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 20:49   #157
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Skal dere ikke snart legge ut bilder av hagene deres?

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 21:11   #158
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Skal dere ikke snart legge ut bilder av hagene deres?

Jeg vil også se!

Hagen min er en katastrofe.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 23:04   #159
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Vi har kjøpt oss hage.
Som ble anlagt av anleggsgartner og stelt av FinFrue med havehansker og sherry, inntil forrige eier tok over. Nå er den litt mer viltvoksende, men fortsatt pen.
Jeg synes dog den er too much trær og andre buskevekster, men det blir ikke gjort noe i år tror jeg.
Annet enn en ripsbuks eller to og et epletre. :må ha:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 23:14   #160
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Bilder, ja. Det må jeg få til. Ellers kan jeg fortelle at sukkerertene begynner å vokse seg til, ruccolaen snart er spiseklar og tomatplantene er bittesmå og puslete. Jeg har plantet ut tre solsikker som enern har startet på skolen, og to hvite potentillaer ved siden av klatrerosene. I kassen under kjøkkenvinduet står det noen nyplantede slynglobelia i blått og hvitt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no