Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Etter babysetet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-14, 16:20   #1
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter babysetet?

Hva er bra på markedet for en ettåring av bilseter om dagen? Hun er for stor for MaxiCosien, og skal få nytt sete i bursdag. Det er ikke isofix i bilen, og ingen plasspreferenser. Hun er den eneste under 15 som skal kjøres i bilen.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 17:56   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter babysetet?

Se på britax max way. Det er min favoritt. Lett å montere og sitter fint i de fleste biler. Ikke dyrt heller i forhold til bBesafe og en del andre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 22:07   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter babysetet?

BeSafe scorer høyt på tester, men pass på å kjøpe det som går bakover frem til 25 kg. Det gjelder uansett hvilket du velger. Da slipper dere å bytte til nytt bakovervendt hvis barnet vokser fort

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 22:19   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etter babysetet?

Jeg ville også sett på Britax Maxway. Vi er også fornøyde med Besafe Izi Combi X3, men det er mer plasskrevende.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 23:24   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Etter babysetet?

Jeg kan varmt anbefale cybex sirona. Setet kan vris 90 grader, slik at det er enkelt å sette ungen inn og ut, og det endres fra liggende til oppreist med et håndgrep. Jeg opplever at poden sitter mye bedre i det enn frøkna gjorde i besafe x2. Det tar også mindre plass.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 23:27   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter babysetet?

Vi har også Sirona til minsten, Lilletrille, men det er jo bare med isofix, og det skulle ikke HI ha

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 23:37   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Etter babysetet?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Vi har også Sirona til minsten, Lilletrille, men det er jo bare med isofix, og det skulle ikke HI ha

Aah, ok, jeg var ikke klar over at det kun kom med isofix.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:34   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Etter babysetet?

Britax maxway stemmer jeg med i, enkelt å montere tar liten plass, er pluss godkjent og kan brukes til 25 kg. Vesla snart 3 sitter fint i dette, og har gjordt det siden hun var 11 mnd.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 10:47   #9
Røyskatt
Fullverdig medlem
 
Røyskatt sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 78
Røyskatt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Etter babysetet?

Jeg har en besafe til min på to. Det er ett veldig godt sete, men jeg vet ikke om jeg ville anbefalt det siden det var vanskelig å få den på plass, og jeg ser at tøtta kommer til å måtte ha nytt sete innen ett år. Det blir litt for trangt rett og slett.

Røyskatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 17:26   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter babysetet?

Vi har både Britax maxway og Besafe easy logic eller hva det nå heter, det nyeste. Begge er kjempefine, men jeg synes lillesøster på ett år sitter best i Besafe siden ryggen kan lenes litt bakover. Det har nok større plass også, Maxway blir nok knapt til eldste om ikke så lenge, og hun er en ganske liten 2 1/2-åring.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 17:52   #11
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Etter babysetet?

Vi har bytta ut vår Max Way med en Besafe izi plus, fordi Max Way rett og slett ikke sto godt i vår bil, og ga minimalt med beinplass. Stikk motsatt av hva jeg hadde hørt om Max Way. Så jeg anbefaler sterkt å prøve i bilen før bruk. Det som passer godt i noens bil kan bli helt feil i din. Besafe står godt i vår bil, selv om det går mer ut over forseteplassen. Og vesla vår sitter utrolig godt i det.
Har hørt mye ålreit om cybex sirona.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 18:31   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter babysetet?

Ja, det er faktisk veldig viktig det mamaria nevner her; prøv det i bilen og aller helst med barnet oppi! Det er svært ulikt hva som passer i bilene faktisk.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 19:11   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter babysetet?

Ingling: synes det er rart det begynner å bli trangt. Jeg har en 2åring på 91cm som har god plass. Og en snart 7åring som akkurat har blitt for stor til å sitte i det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 19:26   #14
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter babysetet?

Ikke trangt akkurat, men litt lite beinplass i vår bil. Men det funker jo. Jeg ville likevel valgt Besafe sitt hvis jeg skulle byttet nå.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 21:02   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter babysetet?

Du kan ikke flytte det lenger bak sånn at du får mer benplass da? Sete vil ta mer plass men man får mer beinplass. Vår 2åring har ikke kjempegod plass til beina heller. Kommer til å flytte han til midten så vi kan få mer beinplass når han blir eldre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 21:04   #16
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Etter babysetet?

Har hatt mange ulike typer, og er best fornøyd med Besafe X3 Izi kid (heter det vel).
Vi har aldri hatt behov for seter som går opp til 36 kg. Mellomste blir 6 til sommeren og har så vidt bikket 18 kg. Minste ser ikke ut til å bli særlig stor han heller.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 21:07   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Etter babysetet?

Joda, vi har flyttet det litt. Det funker fint. Men som sagt, skulle jeg valgt på nytt ville ueg hatt Besafe sitt til begge, men den modellen fantes ikke da vi kjøpte til eldste. Vi bruker det så lenge det funker, selvsagt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no