Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 12:57   #41
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Jeg må innrømme at i det siste har det gått minst 10-20%. Skylder på at jeg trengte høstklær etter å ha bodd i Spania. Nå går det mot roligere tider shoppingmessig.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 13:43   #42
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Dere som bruker opp mot 50%, hvor lagrer dere alle klærne?

Med ei helt normal lønn så blir det jo rundt 8-9000 kr i mnd.

Nå bruker jeg det ikke i snitt i det hele tatt, men noen måneder skrev jeg, typisk to ganger i året går jeg bananas.

Men i alle fall, så ja, skyldig i å kjøpe litt kostbare klær ja... hvilket nok drar opp prosentsatsen betydelig.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 14:24   #43
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Det er vanskelig å svare på. Men ca. 10% kanskje, og med topper på høsten og våren. Jeg kjøper aldri særlig dyre klær, men jeg kjøper til gjengjeld ganske mange klær. Ikke noe klassisk ved meg med andre ord.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 14:31   #44
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Jeg handler nesten ikke klær. Det er det sjelden vi har råd til. Men jeg kjøper når jeg MÅ ha noe da, som vintersko/jakke etc. En halv prosent kanskje? Aner virkelig ikke.

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:13   #45
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Det varierer. I dag har jeg kjøpt mye klær..

Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:19   #46
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Ca 15 % av nettolønnen, tenker jeg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:53   #47
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Mer interresant å vite hva folk bruker i kroner og øre på klær syns jeg. % av lønn sier jo ingenting egentlig. 1% av to millioner blir temmelig mye penger på klær, mens 1% av 150000 kanskje ikke er så veldig mye.

Hvor mye penger bruker dere på klær imnd/året?

Jeg bruker kanskje et par tusen tror jeg. På klær og sko totalt.

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 19:16   #48
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

Jeg bruker kanskje et par tusen tror jeg. På klær og sko totalt.

I året?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 19:23   #49
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

I året?

Jupp.

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 19:32   #50
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

Mer interresant å vite hva folk bruker i kroner og øre på klær syns jeg. % av lønn sier jo ingenting egentlig. 1% av to millioner blir temmelig mye penger på klær, mens 1% av 150000 kanskje ikke er så veldig mye.

Hvor mye penger bruker dere på klær imnd/året?

Jeg bruker kanskje et par tusen tror jeg. På klær og sko totalt.

Eg bruke omtrent det i måneden I alle fall med hårpleie og slikt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 19:34   #51
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

Mer interresant å vite hva folk bruker i kroner og øre på klær syns jeg. % av lønn sier jo ingenting egentlig. 1% av to millioner blir temmelig mye penger på klær, mens 1% av 150000 kanskje ikke er så veldig mye.

Hvor mye penger bruker dere på klær imnd/året?

Jeg bruker kanskje et par tusen tror jeg. På klær og sko totalt.


Jeg syntes det VAR interessant jeg da. Å se forbruket på klær til en selv i fhd til inntekt. Har med prioriteringer å gjøre også...

Spør man etter hvor mye penger, så ja vil man nok få temmelig store svingninger men nettopp basert på inntekt så er det kanskje mere "forståelig" i mangel på bedre uttrykk om noen med rel. høy inntekt har større forbruk. Men jeg er en sånn som synes det ikke er nødvendig å skrive inntektsnivået her inne jeg da, derav anonymisering både av sum på kjøp og inntekt. *fårklarer*

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:09   #52
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Det varierer veldigt, men jeg bruker aldrig mere, enn det vi har råd til. Det vil si: klær kommer etter at alle familiens behov er dekket.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 23:13   #53
LilleVims
Aktiv
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 187
LilleVims er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Tror ikke det vil vises i %. Så lite er det.

Jeg kan plukke med meg masse fine klær, men like før jeg har tenkt å gå til kassen så dukker dette opp i hodet mitt" Nei! Jeg har jo regninger igjen.Så er det mat..og bensin..Neste mnd kanskje."

LilleVims er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no