Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rimelig og god vinterdress

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 17:45   #1
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Rimelig og god vinterdress

Jeg tenkte jeg skulle få i hus vinterdress og vinterbukse. Dressen i str 110, bukse i str 158/164. Jeg lurte på å reise innom Barnas Hus Outlet på torsdag, men ser at vintertøyet har 5000mm i vannsøyle. Det fungerte supert på tiåringen i fjor, men den er sliten nå. Kanskje jeg finner maken i den størrelsen. Men jeg er redd det ikke holder i barnehagen? Nå har vi stort sett hatt tørre kalde vintre her de siste årene da.
Jeg kan få kjøpt en POP dress til halv pris, som visstnok er lite brukt, men jeg har hatt så dårlig erfaring med brukte dresser. Det virker dog som om denne er ok og veldig lite brukt.
Så tenker jeg, kanskje jeg skal se på Barnas hus om noe der duger.... Eller ta en dagstur til POP outlet... Eller finnes det noe tilbud på nett? Jeg er veldig dårlig på å lete i nettbutikker og aner ikke hvor jeg skal lete.
Og ja, det er budsjett ute og går, men jeg kjenner meg selv såpass at jeg kommer til å kjøpe dress nr 2 om jeg ikke er fornøyd og den ikke duger....
Vet noen hva vinterdressene fra Kappahl koster? Så kun parkdress på nettsiden deres.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 17:59   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Junior Barneklær har 70% om dagen (tror ihvertfall de har det fortsatt), og du kan kanskje være heldig å finne til største. Hvis det er høstdresser på salg kan du også gå for et tykt mellomlag, og så har du to dresser Troll kjører jo det konseptet. Vet Barnas Hus kjører kampanje på reflexdresser nå til 199,-, men det er sikkert høstvarianten og mulig det er kun vannsøyle på 5000. Jeg har dog god erfaring med enkelte merker selv ved 5000 (Mikkline). Ellers så er jeg fornøyd med skalltøyet til KappAhl (ProxTec), og hvis du er Coop medlem eller KappAhl medlem så har de jo stadig rabattdager som f.eks. -25% Vil tro at vintervariantene også er gode i ProxTec. Liker også Fix til Lindex. Holder tett det også. Stadig kampanjer der også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 18:10   #3
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Tusen takk for tips. Jeg har vært veldig fornøyd med Kappahl sitt skalltøy så har lurt på vinterdressen derfra. Hatt en vinterjakke som har vært super også. Ikke tenkt på at både Lindex kan ha til eldste, jeg fant ikke noe på Kappahl der. Vi må ha vattert vintertøy synes jeg, det blir veldig kaldt her. Blir nok tungvint i barnehagen med lag på lag. For skalltøy har vi nok av, men etter hvert blir det vel vinter også.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 18:16   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Vinterdressen til Coop Friends har generelt gjort det veldig bra på testene. Den koster vel 5-600 tror jeg?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 19:07   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

KappAhl har ikke fått inn vintertøy til store barn enda, men det kommer snart (sjekket fredag). Eldste skal ha bukse derfra i år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 19:13   #6
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

KappAhl har ikke fått inn vintertøy til store barn enda, men det kommer snart (sjekket fredag). Eldste skal ha bukse derfra i år.


Vet du ca pris? Kanskje jeg må vente litt med å kjøpe inn vinterklær.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 19:46   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Enig med deg at det er greit med fôret vintertøy. Bare sjekk at bevegelighet er god i tøyet, spesielt på dresser. Jeg synes f.eks. Coop dressen ikke var noe særlig. Vi har faktisk også ikke noe særlig å utsette på boblebuksene hos HM, de som er vanntette.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 19:50   #8
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Det er godt å høre, for vi har kjøpt todelt vintertøy til fireåringen derfra, tenkt som ekstratøy, og jakke til tiåringen på vårsalget og er spent på det.
Vi har bare brukt POP, Reima og HH til minsten, før den tid var det Troll og Reima til tiåringen. Da eldste var liten var det mye dårlig vintertøy og absolutt ikke det utvalget av tilsynelatende bra utetøy, som fra Kappahl, Lindex, Stormberg, HM, G-sport..... Nå synes jeg som sagt det er vanskeligere å finne noe ålreit brukt til alle tre og i år må alle ha både ett og to ting nytt, i tillegg til støvler, så da går det en god del penger ut.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 19:57   #9
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Er det virkelig bare 5000 på reflex? Vi hadde noe i fjor fra Reflexsom var 10 000.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 20:09   #10
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Er det virkelig bare 5000 på reflex? Vi hadde noe i fjor fra Reflexsom var 10 000.

Vi har parkdress det er 10 000 mm i fra Reflex, men jeg ser på vintertøyet på nettsiden at det står 5000 mm. Tiåringen har hatt vinterbukse derfra som har vært super, men det er begrenset med bruk da.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 20:35   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Vi har parkdress det er 10 000 mm i fra Reflex, men jeg ser på vintertøyet på nettsiden at det står 5000 mm. Tiåringen har hatt vinterbukse derfra som har vært super, men det er begrenset med bruk da.

Merkelig, vet dresser som hadde 10 000 i fjor. Kjipt om de har gått ned til 5000

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 21:42   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Merkelig, vet dresser som hadde 10 000 i fjor. Kjipt om de har gått ned til 5000

Jeg tror det er forskjell mellom de ulike modellene.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 21:43   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Nå synes jeg som sagt det er vanskeligere å finne noe ålreit brukt til alle tre og i år må alle ha både ett og to ting nytt, i tillegg til støvler, så da går det en god del penger ut.

2 for 1 på Skoringen tors-lør

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 21:46   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Det er godt å høre, for vi har kjøpt todelt vintertøy til fireåringen derfra, tenkt som ekstratøy, og jakke til tiåringen på vårsalget og er spent på det.
Vi har bare brukt POP, Reima og HH til minsten, før den tid var det Troll og Reima til tiåringen. Da eldste var liten var det mye dårlig vintertøy og absolutt ikke det utvalget av tilsynelatende bra utetøy, som fra Kappahl, Lindex, Stormberg, HM, G-sport..... Nå synes jeg som sagt det er vanskeligere å finne noe ålreit brukt til alle tre og i år må alle ha både ett og to ting nytt, i tillegg til støvler, så da går det en god del penger ut.

G-sport har ryddesalg, så de hadde sorel vintersko til halvpris.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 22:19   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

PompDeLux? Vannsøyle på 10.000, til kr. 779,-



http://www.pompdelux.com/nb_NO/gutt/.../oslo-snowsuit

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 22:24   #16
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Ellers så jeg at CeLaVi har 8.000 i vannsøyle i år, og kostet 699,- eller noe slikt i str. 110.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 23:16   #17
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Takker for tips! Må sjekke ut. Jeg er litt ute etter om dressen tåler lek også. Kjøpte dress fra Vill i fjor og den fikk han rifter i med en gang, selv om han ikke er en som sliter veldig på utetøyet sitt.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 23:29   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Vet du ca pris? Kanskje jeg må vente litt med å kjøpe inn vinterklær.

Nei, lurer på det samme. I butikken sa de at de snart fikk inn. Uten at jeg vet så tipper jeg at buksene koster fire-fem hundre?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 23:30   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Opprinnelig lagt inn av Stjerneskuddet, her.

Vi har parkdress det er 10 000 mm i fra Reflex, men jeg ser på vintertøyet på nettsiden at det står 5000 mm. Tiåringen har hatt vinterbukse derfra som har vært super, men det er begrenset med bruk da.

Vi har og vår/høstdress fra reflex med 10 000. Jeg vil tippe de har begge deler, men alle butikker tar ofte ikke inn alt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 23:31   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rimelig og god vinterdress

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Enig med deg at det er greit med fôret vintertøy. Bare sjekk at bevegelighet er god i tøyet, spesielt på dresser. Jeg synes f.eks. Coop dressen ikke var noe særlig. Vi har faktisk også ikke noe særlig å utsette på boblebuksene hos HM, de som er vanntette.

Vi hadde foret sort bukse fra H&M i fjor, som reservebukse. Eldste likte den bedre enn POP sin bukse (hadde den og) og brukte H&M vel så mye Den holdt hele sesongen. Da gikk den i søpla med et par hull. Tror den kostet tre hundre, så en helt grei pris.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no