Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bunadskrytetråd

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 19:25   #21
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd



Her fant jeg en i grønn Tjorven

Sånn har jeg og, og selvom den ikke er så fargerik, synes jeg den er fin jeg.

Står mer om den "fargerike" Østfoldbunaden her forresten: http://www.dbas.no/bunad/ostfold.asp

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 19:34   #22
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har Fana konebunad med pipestakk og vinterjakke (det er ikke alltid så varmt på søttendes altså.) Mannen også har Fanabunad.




Barna har hhv min gamle Hardangerbunad str 5 år, og min mors gamle fra Hallingdal str 3 år.


Sist redigert av Miss Norway : 20-05-07 kl 22:44. Årsak: Fjernet bilder av oss og la inn katalogbilder istedet.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 19:39   #23
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har Tromsbunad.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:58   #24
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har vinterbunad fra Hardanger, lofotbunad og den vanlige hardangerbunaden.
Vinterbunaden og lofotbunaden har jeg arvet. Hardangerbunaden fikk jeg til konfirmasjonen.
Snuppa har hardangerbunad. Mannen vil ikke ha.

(Bildene er lånt.)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vinterbunad hardanger.jpg (42,8 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg lofotbunad.jpg (2,8 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg hardangerbunad.jpg (2,4 KB, 193 visninger)
__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:16   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har Rogalandsbunad med sort ulldamask og sort brokadeliv (det samme som sognebunaden har) fra Nordaker bunader. Mønsteret er Bokn.


Mønsteret:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:19   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Nei se, en gammel bekjent fra studietida - til venstre!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:28   #27
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har denne, men den skal dessverre ikke brukes i år (krympet... )





Har ikke lua (heldigvis).

Det er forøvrig Landingsdrakt fra Oppland.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:32   #28
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei se, en gammel bekjent fra studietida - til venstre!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:42   #29
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har Lofotbunad:


Mannen har dessverre ikke bunad.

Prinsessa har Hamarøybunad:

__________________
Lofottorsk i nordens Paris

Sist redigert av Canisa : 15-05-07 kl 21:47.
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:42   #30
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Her er jeg og gubben :


Jeg i Vestfoldbunad (1932-modell) og gubben i mannsbunad fra øvre Hallingdal

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:45   #31
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg har Lofotbunad:


Mannen har dessverre ikke bunad.

Er det deg?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:49   #32
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Dette er nå egentlig ikke bunad da, håper dere bærer over med meg Nasjonaldrakt fra Island, akkurat denne kalles Upphlutur.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.

Sist redigert av Martis : 17-05-07 kl 19:56. Årsak: Fjernet bilde.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:53   #33
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Er det deg?

Nei, det er en venninne av meg, og prinsessa sin gudmor. Bildet er reklamebildet for Lofotbunaden.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 21:55   #34
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Nei, det er en venninne av meg, og prinsessa sin gudmor. Bildet er reklamebildet for Lofotbunaden.


Jeg tror jeg kan ha gått på folkehøgskole med venninna di kanskje...

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:00   #35
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Her er hele familien min i bunad/stakk. Vesla skal få stakk hun også (av mamman min)
Det er hallingbunader. Bestemor til mannen har sydd mannen sin og storebror sin.

Fint om dere ikke qouter.



Og her er bilde av fantasi bunaden vesla skal ha på seg denne 17. mai, den hadde jeg da jeg var liten.
Storebror med den forrige bunaden sin. Bilde er fra 2004. Storebror (3 år) og storesøster (9 mnd)

__________________
Strong is the new skinny

Sist redigert av Zip : 15-05-07 kl 22:06.
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:02   #36
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg tror jeg kan ha gått på folkehøgskole med venninna di kanskje...

Tone-et-eller-annet?

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:03   #37
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Så flotte dere var Zip!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:06   #38
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Oj så fine dere er Zip, hadde vært gøy å sett dere 17. mai ja Mulig jeg skal gi meg i kast på en hallingbunad :svett: Men er IKKE sikker altså... skrekk og gru...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:08   #39
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Tone-et-eller-annet?

Det stemmer

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 22:21   #40
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg har blå nordlandsbunad.
(Uten den grusomme lua ).

Denne har jeg og i grønt. Skal gi den til eldstejenta når hun skal konfirmere seg i august. Jeg driver og syr en grønn Nordlandsbunad, men har ikke fått sydd på den på flere år. Hun skal få den når den er ferdig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no