Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-16, 09:59   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Følger med her, da jeg har to skolestartere til høsten.
Hvor selger de Troll? Fysiske butikker, mener jeg?

Ark butikker fører dem. De selges også på Toys R Us og BR-Leker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 10:00   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Følger med her, da jeg har to skolestartere til høsten.
Hvor selger de Troll? Fysiske butikker, mener jeg?

Mulig jeg husker feil, men jeg tror det var Troll og Beckmann jeg så de hadde på ARK..?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 11:30   #23
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Takk takk. Må ut å se på dette nå etter 17.mai.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 11:38   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Min frøken har alt sett seg ut den turkise Beckmannsekken med fe, og den skal sitte veldig dårlig om hun ikke skal få den. Hun er høy da, og broren er på sin 2. Beckmann, høy han også.

Jeg tenker det er viktig at sekken sitter ok, men dette med første skolesekk oppfatter jeg som så stort at det viktigste er at de selv får velge. Samme om mange har den, mor synes den er dillete eller lokk eller ikke.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 13:53   #25
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Vi er også fornøyd med Beckmann.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 14:17   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tenker det er viktig at sekken sitter ok, men dette med første skolesekk oppfatter jeg som så stort at det viktigste er at de selv får velge. Samme om mange har den, mor synes den er dillete eller lokk eller ikke.

Jeg har vært strengere enn det. De bærer såpass mye at sekken måtte sitte godt på ryggen. Og med bittesmå og spinkle unger var det slett ikke alle sekker som satt godt. Men når vi fant et merke som satt godt, så fikk de selv velge farge/design.

Snuppa valgte en mørkelilla. Det var hun veldig glad for ettersom rosa ble sååååå barnslig etter bare noen måneder som skolejente.

Knerten valgte en relativt nøytral og mørkeblå sekk. De er to i klassen som har lik (og enda flere på trinnet), men det har ikke vært problematisk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 14:19   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Det er godt utvalg av skolesekker, så det må være mulig å finne en som både sitter godt på, og som barnet liker. Her skal 1.-klassingen gå 1,1 km til skolen, mye bakker. Sekken sitte godt på. Men det er nok mindre å velge i for oss som har litt småvokste barn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 14:25   #28
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Enig med Tjorven, de bærer såpass mye i sekken (selv om de her er flinke til å hjelpe barna med å legge igjen alt de ikke trenger på skolen) at det er viktig at sekken sitter godt. Og hos oss har de sekken med på uteskole og i skogen så jeg ville kanskje unngått helt lyse farger.
Det finnes så mange ulike sekker at jeg tviler på at "alle" velger den samme. Jeg kan ikke huske å ha sett mer enn 2-3 med samme sekk her. Og jeg er også enig i at det er mest praktisk å ikke ha lokk. Det lille som skal med hjem legges inni sekken.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 22:11   #29
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Her får førsteklassingene utdelt sekk fra Statens Vegvesen, men fra andre klasse har han hatt Beckmann. Tipper 2/3 av klassen har det.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 23:09   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Vi sverger til Bergans.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 23:13   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Vi kikket på Berganssekk i dag. Jeg likte veldig godt den nye høydejusteringen. Vi hadde ikke tid til å prøve skikkelig på, men det så veldig lovende ut, og minsten synes den var veldig fin.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 23:13   #32
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Førsteklassingen min har hatt sekk fra Vegvesenet i år, men ønsker seg ny til høsten. Hun er mest opptatt av farge og bilde/figurer (ønsker seg lilla Beckmansekk med hund på), så henger her for flere tips.

__________________
09 & 13

Sist redigert av venla : 04-05-16 kl 23:21.
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 23:20   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi kikket på Berganssekk i dag. Jeg likte veldig godt den nye høydejusteringen. Vi hadde ikke tid til å prøve skikkelig på, men det så veldig lovende ut, og minsten synes den var veldig fin.

Fortell mer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 23:25   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fortell mer.

Det var bare en kjapp kikk, vi gikk tilfeldigvis forbi en. Den virket romsligere enn den gamle modellen som eldstemann hadde, men fremdeles kortere enn Beckmann sin. Og vi kunne flytte på skulderstroppene, så kom den ikke for høyt opp i nakken. Det tipper jeg Beckmann sin ville gjort, slik den gjorde på eldstemann, for den er ganske høy over skulderstroppene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 23:43   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det var bare en kjapp kikk, vi gikk tilfeldigvis forbi en. Den virket romsligere enn den gamle modellen som eldstemann hadde, men fremdeles kortere enn Beckmann sin. Og vi kunne flytte på skulderstroppene, så kom den ikke for høyt opp i nakken. Det tipper jeg Beckmann sin ville gjort, slik den gjorde på eldstemann, for den er ganske høy over skulderstroppene.

Så bra! Kan godt hende den kan passe til yngste når han skal ha større sekk (eller dinosaursekken blir barnslig), for han er enda ikke så høy.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 13:25   #36
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Aldri vært noe problem. Egen bag med gymtøyet festes på selve sekken. Men nå har aldri min gått på SFO, så jeg vet ikke om lokk hadde blitt savnet der.

Man løser ting forskjellig. Min stapper alt under lokket om det skal være med hjem. Var en ting jeg ikke hadde tenkt på da vi kjøpte sekk, så tenkte bare at det var et innspill. Min har også gympose som kan festes til sekken, men han stapper den allikevel under lokket. Så greit å tenke litt på hvordan barnet løser det.
Min er ikke flink til å snøre heller, så med lokk holder ting seg oppi sekken

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 22:13   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Min anser lokket som essensielt, visstnok. Selv om ingenting ligger sånn under det (gymtøy har de ikke, og enn så lenge hentes og leveres han, så til skolen blir ekstra tøy kjørt også bærer han det bare inn, fra skolen hentes han stort sett av meg og lillesøster så ekstragrreier legger vi under vogna. Men det er jo en bonus i år da, vi får se hvordan han løser det etterhvert.

(og hva gjør jeg her? Mine begynner hhv i 3. klasse og førskolegruppe til høsten, ingen skal ha ny sekk)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 22:21   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Mens jeg tenker at de greier seg både med og uten lokk, de tilpasser seg sikkert de aller fleste.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-16, 22:29   #39
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Det gjør de helt sikkert, han var bare mentalt innstil på at sekker har lokk. Som strengt tatt mora også var, siden jeg vel aldri har hatt en sekk uten lokk, og det kom godt med for i min tid kom de ikke med regntrekk. Da er ikke en glidelås nok for at ikke ting skal bli vått. Men det er jo vel regntrekk på de fleste sekker nå?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 19:19   #40
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Hvilke skolesekker er fin til spebygde barn? Frøkna har hatt den obligatoriske sekken de fikk utdelt i 1. klasse, men i 2. får de bruke egen sekk, og da må vi ut på handling. Hun er som sagt spinkel for alderen, og rett rundt 120 cm (?) Jeg tenker en sekk uten lokk. Og kriteriene er rosa/lilla/glitter/hjerter og den slags.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no