Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-16, 19:59   #41
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvilke skolesekker er fin til spebygde barn? Frøkna har hatt den obligatoriske sekken de fikk utdelt i 1. klasse, men i 2. får de bruke egen sekk, og da må vi ut på handling. Hun er som sagt spinkel for alderen, og rett rundt 120 cm (?) Jeg tenker en sekk uten lokk. Og kriteriene er rosa/lilla/glitter/hjerter og den slags.

Vi har god erfaring med Bergans til smal førsteklassing, og har kjøpt det samme til årets skolestarter. Den sitter veldig fint på. Sekken er uten lokk.

http://nettbutikk.bergans.no/ryggsekker/2GO-skolesekker

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 22:01   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Mens min yngste som også er tynn og ganske liten fikk både beckmann og bergans skolesekk (sistnevnte skulle brukes som tursekk). Det er ingen tvil om at beckmann sitter best på ham. Bergans sekken ligger der så og si ubrukt. Men nå har bergans kommet med ny sekk etter at vår ble kjøpt så det kan godt hende at den nye modellen ville passet bedre.

Nera: Ta henne med og prøv ulike sekker rett og slett. Legg noen bøker oppi, stram alt som kan strammes og så ser du. Troll kan også fungere. De har en sekk uten lokk vet jeg. Den har de i alle fall hatt på Toys R Us og på nettet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-16, 23:24   #43
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Eldstekaren min var også spedbygd da han begynte i andre klasse, og han har Beckmann. Riktignok med lokk. Til høsten begynner han i fjerde klasse, og han blir nok å bruke den ett år til, selv om han har blitt bredere over skuldrene nå, og strengt tatt kunne hatt en litt større sekk.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 08:35   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Min 5,5-åring har så utrolig lang rygg, at Beckmann-sekken nesten er for kort for ham.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 08:54   #45
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Bergans passer veldig godt min tynne gutt med lang rygg. Det beste er vel å ta barnet med og prøve sekkene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 09:24   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Min 5,5-åring har så utrolig lang rygg, at Beckmann-sekken nesten er for kort for ham.

Med eldste hadde vi motsatt problem. Beckmann-sekken var så høy over skulderstroppene, at den kom opp i nakken på ham. Bergans-sekken var mye lavere, og også smalere mellom skulderstroppene. Og den nye Bergans-sekken har et genialt høydejusteringsystem, så den var lettere å tilpasse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 16-06-16 kl 09:39.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 09:29   #47
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Burde lest det om Bergans-sekkene før, men... Poden var så innstilt på å ha sekk med lokk, at det ikke er sikkert han hadde godtatt noe annet uansett. Det er veldig begrenset hvor mye de egentlig skal bære i 1. klasse uansett, så jeg tenker det går bra. Men det er en viss fare for at denne sekken bare holder et år eller to.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 09:47   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Burde lest det om Bergans-sekkene før, men... Poden var så innstilt på å ha sekk med lokk, at det ikke er sikkert han hadde godtatt noe annet uansett. Det er veldig begrenset hvor mye de egentlig skal bære i 1. klasse uansett, så jeg tenker det går bra. Men det er en viss fare for at denne sekken bare holder et år eller to.

Samme var det med eldste. Hun fikk ny beckmann sekk i 3. klasse. Da begynte 1. klassesekken å bli for liten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 09:53   #49
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Jeg synes bergansk sekkene uten lokk er den beste. Pga større plass og to lommer. Barna henger ofte sekken på stolryggen og da har det lokket på andre sekker vært ett problem.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 09:57   #50
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Her synes jeg fort det ble en del å bære på for førsteklassingen, og de går jo i tillegg over 1 km hver vei til skolen. Sekken må være god å bære.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 10:04   #51
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Mine har hatt Bergans sekker fra 2.klasse. I første bruker de sekken de får utdelt.
Eldste har brukt samme sekk fra 2-5 klasse. Tipper han får ny til høsten da han klager på den han har. Yngste fikk ny før jul (blir 4.klassing til høsten). Begge har uten lokk.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 10:17   #52
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Her har de også med seg en god del i sekken, spesielt fra andre klasse. Lærerne er flinke til å sørge for at bøker de ikke trenger blir liggende på skolen, men noen dager er det mer lekser enn andre og annenhver uke låner de med seg opptil tre bøker hver på skolebiblioteket, så enkelte dager er sekken stappfull. Storebror begynner i tredje til høsten og skal bruke samme Bergans-sekk som han fikk i første klasse.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 13:44   #53
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Burde lest det om Bergans-sekkene før, men... Poden var så innstilt på å ha sekk med lokk, at det ikke er sikkert han hadde godtatt noe annet uansett. Det er veldig begrenset hvor mye de egentlig skal bære i 1. klasse uansett, så jeg tenker det går bra. Men det er en viss fare for at denne sekken bare holder et år eller to.

Det går sikkert fint. Jeg er som sagt av den oppfatning at så lenge sekken sitter greit, er det godt nok, og denne tråden har ikke fått meg til å endre oppfatning.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 13:48   #54
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Det skal litt til for å bli totalt feil, tror jeg. Det er grenser for hvor tungt 1. klassinger bærer, eller så har vi bare ulike definisjoner av "en god del". Jeg har en fysisk stor gutt som er vant til å gå 1,5 mil med sekk på fjellet, så jeg er ikke nevneverdig bekymret for skoleveien på 700 meter egentlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 21:39   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skolesekker er gode for seksåringene?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det skal litt til for å bli totalt feil, tror jeg. Det er grenser for hvor tungt 1. klassinger bærer, eller så har vi bare ulike definisjoner av "en god del". Jeg har en fysisk stor gutt som er vant til å gå 1,5 mil med sekk på fjellet, så jeg er ikke nevneverdig bekymret for skoleveien på 700 meter egentlig.

Jeg er enig med deg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no