Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om julebrev?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-18, 23:30   #21
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Jeg synes noen julebrev kan være helt ok, men foretrekker også en kort personlig hilsen bare til meg. De fleste julebrev jeg har fått har vært så fulle av voldsom skryt og lite troverdig show-off at bloggen til selveste Fotballfrue fremstår som beinhard sosialrealisme i forhold.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 23:31   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Jeg synes det er skikkelig koselig med julebrev, men får ingen selv. Leser de mamma får, det er stort sett fra mine søskenbarn eller tanter/onkler. Har av og til tenkt at jeg gjerne skulle skrevet julebrev sjøl, til tanter og onkler, så de kan få et lite livstegn de og. Det er ikke så mange av de som er på facebook.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-18, 23:34   #23
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Takk for alle innspill. Det blir et kort julebrev med flere bilder, litt om året og moderat med skryt. Ikke så mye å skryte av dette året som heldigvis snart er over.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 00:51   #24
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Jeg synes alltid det er koselig med brev eller kort, men må innrømme at veldig lange julebrev ikke nødvendigvis er så interessante og gjerne blir skummet gjennom. Litt skryt er selvfølgelig greit, men er det noen man ser sjelden er hverdagsting vel så hyggelig å lese om.
Jeg husker Mamma pleide å få julebrev av en amerikansk venninne. Hun og mannen er styrtrike og det de fortalte om i brevene bar veldig preg av det, type "vår lille gutteplutt krasjet Porschen sin for to måneder siden, men nå har vi endelig kjøpt en ny til ham". Det var ganske fornøyelige brev.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 01:03   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Ja, noen av de over-the-top skrytete kan være riktig så underholdende. Ikke at det har havnet så mange av den sorten i min postkasse, akkurat.

My som ikke liker rim, kan være glad hun ikke får julebrev fra meg, for de er konsekvent skrevet i limerick-form.

Sikker på at det blir veldig bra med et illustrert julebrev, Susse!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 01:57   #26
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Jeg syntes det er utrolig koselig å få julebrev i alle former. Lange, korte, skrytete, overfladiske, detaljerte, på rim, mange bilder, ingen bilder .... bring it on!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 07:30   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Jeg styres julebrev er ganske kleint. Enten er jeg nær nok til å ha hørt om alt som har skjedd i løpet av året (når det faktisk har skjedd), eller så er jeg ikke det og da er jeg ikke interessert heller. Hvis barnet mitt ikke hadde villet være med på julekort, tipper jeg han i hvert fall ikke hadde villet at jeg skulle skrevet julebrev om ham.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 08:13   #28
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Enig med Input. Ungene mine nekter også, jeg vurderer å kle opp hunden.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 09:13   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Jeg liker bedre å få kort. Leser ofte ikke brevene og synes det blir litt for mye som oftest.

Også har jeg en egen hylle hvor jeg pynter med kortene. Brevene passer liksom ikke der.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 09:18   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Eg synes det er litt utdatert, fordi sosiale medier i stor grad har overtatt den vise-fram-feriebilder-funksjonen. Eg er nok litt prega av å komme frå ein familie der hulebreceg er eit viktig utstillingsvindu for ei blankpussa fasade, som ikkje er i samsvar med faktiske forhold. Eg forbinder det med ei sjølvframstilling som ikkje er riktig. Så eg liker det ikkje og kjem aldri til å begynne med det sjølv.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 09:18   #31
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Også har jeg en egen hylle hvor jeg pynter med kortene. Brevene passer liksom ikke der.


Ja, det er jeg enig i, selv om det kanskje er en litt spesiell grunn til å foretrekke julekort. Jeg henger alle julekort opp med små klyper i en snor foran et av stuevinduene og det er så koselig. Julebrev passer ikke der nei.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 09:21   #32
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Jeg liker best julekort må jeg innrømme. Julebrev høres fort veldig glansbildeaktig ut, selv om det sikkert ikke er ment sånn.

Mine ungdommer var heller ikke veldig begeistra for julekortfotografering i år. Cluet da er å gi dem 2 alternativ: Enten er de med og tar bilder og får velge hva som skal brukes selv, eller så velger mamma mellom det som allerede finnes av bilder. Da var de ikke vanskelige å be gitt! ;-)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 09:36   #33
Cabrel
Aktiv
 
Cabrel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 230
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Jeg liker også best julekort, julebrev blir fort litt kleint.
Og så synes jeg det er fint å henge opp julekortene - selv om det blir færre og færre av dem for hvert år.
Jeg skriver fortsatt julekort, og har ikke tenkt til å slutte med det heller. Selv om ungene er ganske store klarer vi å få til et bilde - dog ikke noe julebilde.
Jeg synes julekort er superkoselig!

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 10:00   #34
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja, det er jeg enig i, selv om det kanskje er en litt spesiell grunn til å foretrekke julekort. Jeg henger alle julekort opp med små klyper i en snor foran et av stuevinduene og det er så koselig. Julebrev passer ikke der nei.

Ja, det er ikke noen politisk korrekt grunn, nei. Hihi. Men hele diskusjonen er jo rimelig politisk ukorrekt uansett, da. Folk må få lov til å sende hva de vil.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 10:14   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Er ingen fan av å skrive det selv, kjennes kleint. Og får heller ikke noen.
For noen år siden plukket jeg noen bilder fra sommerferien og puttet på et julekort, men jeg har knappest bilder av barna noe mer, nå som begge er tenåringer, så det blir nok ikke i år (heller).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 10:15   #36
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Jeg liker julebrev Alt som havner i postkassa som ikke er enten regninger eller reklame er velkommen!
Ikke stiller jeg krav til verken mangel på rim, selvskryt eller utbroderinger av helsetilstand heller
Vi sender en blanding. Bilde på forsida, to linjer om hvert familiemedlem på baksida (holdt i en nøktern stil -egentlig en statusoppdatering "xx er xx år, jobber/studerer/går på skole her/der, på fritiden xx").

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 10:15   #37
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Syns det er koselig så lenge de ikke blir for lange eller de er skrevet av folk som ikke har sosiale antenner.

Det Zinatara sa. Deling av medisinske viderverdigheter, osv. har jeg sett.. Hvis man sender til nære og fjerne, kan det kanskje være greit at hoveddelen er beregnet på dem man ikke er veldig nær?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 10:23   #38
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg syntes det er utrolig koselig å få julebrev i alle former. Lange, korte, skrytete, overfladiske, detaljerte, på rim, mange bilder, ingen bilder .... bring it on!

Enig. Både kort og brev er hjertelig velkommen hit. Og jeg har ingen krav til form eller innhold.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 10:23   #39
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Eks-svigerforeldrene mine sender julebrev, og jeg synes det var litt ukult da det gikk sånn "Sønn har giftet seg med Input!" (år 1), "Sønn og Input har fått barn!" (år 2), "Sønn og Input har separert seg..." (år 3)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-18, 10:34   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om julebrev?

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg syntes det er utrolig koselig å få julebrev i alle former. Lange, korte, skrytete, overfladiske, detaljerte, på rim, mange bilder, ingen bilder .... bring it on!

Det syns jeg også. Også kan de som syns det er kleint, gammeldags, passer ikke med juledekoen, at det ikke er tilpasset dem SPESIELT eller hva-har-du ta seg en bit julekake og reflektere over hva som er viktig her i verden. Noen har giddet å ta seg tid til deg og tenkt på deg i jula!

__________________


Sist redigert av Tallulah : 27-11-18 kl 10:40.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no