Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

OTH vs. Buggis

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 11:51   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.715
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

OTH vs. Buggis

Jeg prøver meg på en vogntråd. Vi brukte Simo kombi til begge de barna vi har, og vognen har dermed vært i trofast tjeneste i over 5 år, og blitt mishandlet på fly et utall ganger - klar for utskifting.

De vognene jeg har nevnt i overskriften er vogner jeg liker utseendemessig og har lest en del om. Likevel noen spørsmål:

- vognen må kunne brukes på grusvei, også litt humpete grusvei og bratte oppoverbakker (hjul, fjæring, komfort for barnet osv.). Er det noen som bruker vinterhjulene til buggis hele året?

- februarbabyer behøver vel ikke så stor vognbag kanskje?

- er det bare buggisen som går inn i Toyota yaris?

- noen generelle betraktninger om de to vognene? Hvis jeg ikke trenger noen av disse, hvilken er det vi trenger og hvorfor?

Det med at den går inn i Yaris er egentlig veldig viktig, for jeg ønsker så stor frihet som mulig. Jeg kan alternativt ta bagen i baksetet (uten baby oppi selvfølgelig) dersom det blir eneste mulighet.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 11:58   #2
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.962
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

TFK går inn i Yaris, vi hadde Yaris når jeg var gravid med minien, da testa vi TFK i Yarisen på barnas hus. Desverre solgte vi Yarisen før minien kom. Jeg savner den bilen, Mazda 6, er liksom ikke det samme. Sånn for å avspore litt. TFK har veldig stor babybag, det var en fordel, minien er født i Februar og bagen holdt helt til han var sju måneder og han var en lang baby. Den har gode jul og er en god offroad vogn. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er utseende, oth, er penere. Jeg er alt for praktisk anlagt til å la det styre meg.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:02   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 28.020
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg prøver meg på en vogntråd. Vi brukte Simo kombi til begge de barna vi har, og vognen har dermed vært i trofast tjeneste i over 5 år, og blitt mishandlet på fly et utall ganger - klar for utskifting.

De vognene jeg har nevnt i overskriften er vogner jeg liker utseendemessig og har lest en del om. Likevel noen spørsmål:

- vognen må kunne brukes på grusvei, også litt humpete grusvei og bratte oppoverbakker (hjul, fjæring, komfort for barnet osv.). Er det noen som bruker vinterhjulene til buggis hele året?

- februarbabyer behøver vel ikke så stor vognbag kanskje?

- er det bare buggisen som går inn i Toyota yaris?

- noen generelle betraktninger om de to vognene? Hvis jeg ikke trenger noen av disse, hvilken er det vi trenger og hvorfor?

Det med at den går inn i Yaris er egentlig veldig viktig, for jeg ønsker så stor frihet som mulig. Jeg kan alternativt ta bagen i baksetet (uten baby oppi selvfølgelig) dersom det blir eneste mulighet.

Jeg har både Bugaboo Cameleon og MB Urban i hus, og jeg har en Toyota Yaris. Du får Buggisen i Yarisen, men ikke MB. Den er for lang. Som bagvogn får du Cameleon med i Yarisen, men det krever litt "pakking".

Jeg er ihuga MB-fan, men valgte Cameleon likevel. Litt fordi den gikk inn i Yarisen, men også fordi jeg liker den bedre som bagvogn, og fordi den er vendbar. Ellers synes jeg faktisk den er lite pen, og jeg liker ikke "svikten" i håndtaket. Jeg var veldig skeptisk.

Det skal sies at den har overrasket meg, og vi bruker den fremdeles som sportsvogn. MB står klar, men må vente litt til. Cameleon fungerer overraskende bra både på grus og i skogen her, men da med de store hjulene foran. Det kreves litt tilvenning å trille den slik, men fordelen oppveies av ulempene.

Den var helt fantastisk som bagvogn, og sportsvogndelen fungerer langt bedre enn jeg hadde trodd. Minsten er 14 måneder, og ikke klar for å bare sitte forovervendt enda. Hadde jeg valgt MB som bagvogn, måtte vi hatt en vendbar vogn i mellomtiden. I tillegg var det en kjempefordel å ha bilstoladapterene til Cameleonunderstellet. En vogn som ble brukt til alt.

Trillemessig er MB bedre, hvertfall utendørs. Innendørs er Cameleon relativt uslåelig. Den er liten, snur på en tiøring og den er lett.

Du kan nok ha rett i at en februarbaby ikke trenger så stor bag, så sånn sett får du grei plass i MB-bagen. Men Cameleonbagen er dypere og lunere, og det kan jo være du fremdeles bruker bag når det blir kaldt neste vinter. Jeg hadde ikke likt å sette baby i MB-sportsdelen i kulda, for den er jo litt lite lun.

Min konklusjon er vel den samme som da jeg kjøpte vogn; Cameleon som bagvogn og vendbar sportsvogn, og så MB etterpå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:07   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.084
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Om jeg skulle kjøpt ny babyvogn i dag, ville jeg gått for den vendbare TFK-en. Fin er den ikke, men etter å ha fått en (dobbel, eldre) TFK i hus er jeg blitt frelst på håndbrems. Den er bortimot så god å kjøre som OTH og tar mindre plass i bilen.

Når det er sagt, er jeg veldig glad i OTH-en vi har. Knallgod å trille, lett å løfte og legge sammen, god regulering av sittestilling, lang brukstid og lett å nå til under. Ulempene er at den ikke er vendbar, at den er lang sammenlagt og at den ikke har håndbrems.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:12   #5
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 8.073
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Jeg har bare erfaring med OTH, men den anbefaler jeg på det varmeste. Om den går inn i en Yaris aner jeg ikke.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:25   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.749
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

En mellomting mellom MB/Buggis/TFK er kansje Easy Walker Qatro. 4 hjul, 2 svingbare, større enn buggis sine, litt samme desig som MB, men nesten like stor bag som TFK.

Vi går for TFK denne gangen og, mest fordi vi hadde den fra før og bare manglet bag. Men og fordi bagen er gigantisk. Jeg måtte bytte ut bagen sist ved 3 1/2mnd fordi barnet vokste ut av den. Og jeg synes det var veldig trist. Den bagen jeg hadde da er ca som MB sin bag.





Ser ut som EW bagen er 2cm mindre enn TFK, men 4cm større enn MB. De 4cm har mye å si siden de vokser saktere da.

Litt googling sier at den bør gå inn i Yaris, men har ingen erfaring.


Den legges jo sammen på samme måte som TFK til en firkant, mens OTG/MB blir veldig lang.


Sist redigert av Isolde : 27-07-11 kl 12:30.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:33   #7
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.715
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Om OTH absolutt ikke går inn i bilen min, så blir det ikke den.

Hvordan er TFK i ulendt terreng da? Jeg synes ikke TFKer generelt er så fine, men jeg er villig til å gå inn i forhandlinger ift. det praktiske.
Hvilken TFK er det i så fall jeg skal ha? Finnes det ikke ulike modeller?

Hva er det som gjør at Buggisen ikke fungerer i hele vognperioden, Niobe?

Jeg har veldig lyst til å kjøpe ei ny vogn som varer hele vognperioden. Brun og Hvit sluttet med vogn i god tid før de fylte 3 år.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:37   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.749
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Joggster Twist er det du skal ha. Den er veldig lik OTH i forhold til hvor den fungerer. Du kan feste hjulet fremme om det er ulendt terreng sånn at den blir mer lik en vanlig 4hjuling.

Jeg kjøpte ny bag i tyskland nettopp i sjokoladebrun. Den er helt nydelig på fargen.

Men jeg ville vurdert EW også jeg. Jeg liker designet mye bedre på den. Men elsker TFK vogna. Den er så praktisk at utsende får bare være. Den er jo ikke grusomt stygg. Den nye face liften er mye finere og synes jeg, men kan jo ikke bytte ut bare for det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:39   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.084
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Den TFK-en vi har er like god på ulendt terreng som OTH-en, og overgår Simo uten å gå av gårdsplassen engang.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:40   #10
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

OTH og Buggis utfyller hverandre perfekt. Jeg har hatt begge, både samtidig og hver for seg.

Buggisen ble forliten rundt 2-2,5 år. Da hadde jentungen hodet helt oppunder kanten. Jeg likte ikke baggen da den vippet for mye + at hodeenden lå lavere enn fotenden. Handlekurven er også umulig å komme til når baggen er på. Måtte løfte av hele baggen, fylle handlekurven og så sette baggen på igjen. Buggisen er fin som sportsvogn etter overgang fra bag.

MB er og blir min favoritt. Fin å se på, praktisk, lett å trille, god plass til barnet. Det at baggen er så himla liten er bare tull. Jeg brukte den i 8 mnd til begge mine yngste. Da med vinterpose på slutten til den eldste. Den blir lang sammenslått, men det er også den eneste ulempen jeg kommer på. Den er vannvittig holdbar. Tåler masse juling. Det er få deler som kan bli ødelagt. Dog likte jeg nok 09 modellen noget bedere enn den som kjøpes i dag.

Om du vil ha en god vogn synes jeg du skal se på BRIO GO. Baggen er stor. Brukte den i 10 mnd til yngstemor. Da hadde hun fremdeles plass, men skulle låne bort baggen. Vendbar sittedel. Tar veldig liten plass i bil MED sittedelen på. Den har en fantastisk fjæring, og både bag og sittedel duver når man går. Denne kan brukes hele vognperioden.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:42   #11
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.245
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hvordan er TFK i ulendt terreng da? Jeg synes ikke TFKer generelt er så fine, men jeg er villig til å gå inn i forhandlinger ift. det praktiske.
Hvilken TFK er det i så fall jeg skal ha? Finnes det ikke ulike modeller?

Vi har Joggster Twist til Lillebror, og jeg syns den har vært veldig god i ulendt terreng. Vi går en sti til barnehagen, og det har vi gjort siden han var nyfødt. Ikke noe problem. Den blir også overraskende liten når man slår den sammen.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:46   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 28.020
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Buggisen fungerer fint hele vognperioden, gitt at man ikke har et veldig langt barn. Grunnen til at jeg bytter til MB er fordi jeg synes den er hakket bedre å trille, i tillegg til at barnet kan klatre inn/ut av den selv. Det går ikke i Cameleon.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:56   #13
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.962
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Joggster Twist er det du skal ha. Den er veldig lik OTH i forhold til hvor den fungerer. Du kan feste hjulet fremme om det er ulendt terreng sånn at den blir mer lik en vanlig 4hjuling.

Jeg kjøpte ny bag i tyskland nettopp i sjokoladebrun. Den er helt nydelig på fargen.

Men jeg ville vurdert EW også jeg. Jeg liker designet mye bedre på den. Men elsker TFK vogna. Den er så praktisk at utsende får bare være. Den er jo ikke grusomt stygg. Den nye face liften er mye finere og synes jeg, men kan jo ikke bytte ut bare for det.

Nei man kan ikke bytte vogn pga det, men om jeg skulle slumpe til å bli gravid igjen...

Håndbrems, er også et poeng, det klarer jeg meg ikke uten.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 14:36   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Jeg har hatt begge og ville ikke hatt noen av de til ditt bruk. Mb klarte jeg bare i to mnd men det var 2008 modell så det er vel forbedringer.

Jeg ville sett nærmere på tfk. En venninne går for brio go nå.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 14:52   #15
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Fanatisk buggistilhenger, synes det er veldig koselig at du er i "vognlandet" så jeg er bare happy, og synes easywalkeren er litt sexy, men er stor tilhenger av å kunne ha sittedelen vendt mot meg den første tia. Vurderer MB som ekstra vogn når minste min er over året og skal sove i bh osv.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 15:02   #16
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.715
Blogginnlegg: 262
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Vognlandet

Easy Walker var ganske sexy, ja.
Og TFK klarer jeg ikke helt å venne meg til tanken om pga. utseendet, jeg er nok litt fjollete av meg når det kommer til stykket.

Jeg har kort vei til Barnas Hus, hvor de har alle alternativene, men jeg venter litt med prøvekjøring og direkte utadrettet vognvirksomhet (til ut på høsten).
Det kan være greit å ha utelukket enkelte alternativer på forhånd, så blir det mindre å tenke på.

Håndbrems har jeg ikke så lyst på, da jeg synes vogntrilling er fantastisk god trening og man trener andre muskler i nedoverbakke enn oppoverbakke. Men dere har sikkert lyst til å argumentere videre for det også.

Altså:
TFK
EW
Buggis
- tilfeldig rekkefølge.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 15:53   #17
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.084
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Jeg syns håndbremsa er genial når jeg bare skal bøye meg frem for å snakke med poden midt i en bakke, uten å parkere hele greia. Og letere å komme til. Jeg har ikke brukt bremsen til å sakke farten, bare til småstopp.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 15:59   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.942
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Jeg hadde aldri valgt en vogn der jeg måtte ha babyen vendt fra meg med én gang vi gikk fra bagvogntil sportsvogn, det å kunne ha ham mot meg er mitt hovedkriterie.

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 16:20   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Jeg har ikke lest tråden, kun hovedinnlegget. Vi har hatt både buggis, OTH, Teutonia og Brio som "hovedvogn". Men foretrekker TFK. Det er den beste vogna vi har hatt, rett og slett. Etter at vi fikk den i hus har jeg ikke lenger vært interessert i andre vogner. Den er mer plasseringsvennlig i bil enn OTH, som jeg synes blir lang og uhåndterlig. Jeg liker glidelåsløsningen i ryggen framfor stropper. Også er det bedre soveplass i den (lenger i ryggen), hvis man skal ha den til sovevogn. Vi fikk beskjed av barnehagen om at de synes det var for dårlig soveplass i OTH med vognposen om vinteren. Det var soveplassen i kombinasjon med at jeg synes Pjokken satt for tilbakelent i OTH (måtte dra seg opp for å se ordentlig framover), som gjorde at vi byttet til TFK. Den er noe rettere i ryggen i sitteposisjon.

TFK er ikke den peneste vogna, det er den ikke. Vi kjøpte den i sort, den synes jeg ser helt grei ut.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 16:58   #20
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.460
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Jeg kjører Yaris og hadde OTH, men ikke som bagvogn, om det har noe å si. Baksetet kan jo legges ned på den ene siden, men der har du kanskje bilstol?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no