Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å gi bort brukt i gave

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-08, 12:06   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Å gi bort brukt i gave

Kan man gi bort et par brukte Stonz booties i gave til noen som har fått en baby? De er (selvsagt) like pene som de var som nye, pent brukte til en baby som har hengt i sjal som de er.

Jeg har altså disse i minste størrelse, og jeg har en mottaker som ville satt pris på et slikt produkt. Jeg kan også velge å selge dem (de er absolutt salgbare) og kjøpe en ny gave til de nybakte foreldrene. Men saken er at disse foreldrene mest sannsynlig vil bli mer glade for slike booties enn for noe nytt i passende prisklasse. Passende prisklasse* er i denne sammenheng mindre enn hva Stonz koster som nye. Jeg vet også at mottagerne kjøper endel klær brukt til barna sine og dermed ikke på prinsipielt grunnlag har noen motforestillinger mot brukt tøy.

Det overordnede spørsmålet må vel bli om det er akseptabelt å gi et (pent) brukt og i utgangspunktet (som nytt) relativt dyrt produkt i gave til nybakte foreldre fremfor å kjøpe noe nytt som blir noe mer hverdagslig.



* Saken er ikke at jeg er så veldig gjerrig, men av diverse grunner er mitt forhold til mottagerne slik man ikke kommer med en gave til mange hundre kroner.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:08   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Ingen problemer, høres ut som om de kommer til å bli glade for dem.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:10   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Jeg blir veldig glad for arv jeg!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:11   #4
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Så lenge man vet at mottakeren vil sette pris på de, er det vel ikke noe problem.
Men jeg, jeg hadde kjøpt en liten ting til ved siden av!

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:15   #5
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Jeg hadde gitt dem, men antakelig kjøpt en liten blomst i tillegg, som en oppmerksomhet til de nybakte foreldrene.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:17   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Jeg hadde blitt kjempeglad for noe sånt, og synes det er trist at samfunnet er blitt så kynisk at det blir sett på som gjerrig å gi bort noe brukt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:20   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Jeg hadde ikke kjøpt noe i tillegg heller.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:21   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Enig med Iset!

Dessuten: Du kunne jo like gjerne gitt bort noe hjemmestrikket, og det er heller ikke byttbart.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:22   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Det synes jeg er akseptabelt, spesielt i dette tilfellet der de gjerne kjøper brukt tøy og du vet de ville satt pris på akkurat dette. Jeg hadde nok kjøpt en liten blomst til foreldrene eller en lekerangle til babyen i tillegg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 12:22   #10
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Synes det høres helt greit ut, siden du vet at de blir glade for de. Hadde satt pris på det selv, hvis det var noe jeg hadde likt. Vi er glade i arvetøy, uansett

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:18   #11
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Jeg syns det er kjekt å arve klær, men kunne ikke tenkt meg hverken å gitt bort eller fått brukt tøy/sko i gave. Klær barna har vokst ut av gir jeg bort til venninners barn eller Fretex. Arver jeg klær til mine, gir jeg gjerne en oppmerksomhet til jul, bursdag eller en annen passende anledning. Gjenbruk har jeg ikke noe i mot, selv om jeg ikke ønsker å gi det bort i gave.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:21   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Jeg har gitt bort mye pent brukt, men aldri som barselgave eller uten å gi en gave/blomst i tillegg. Arveklær er arveklær og ikke gaver. Jeg ville heller ikke gitt bort noe brukt i julegave eller i bursdaggave.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:32   #13
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Enig med 007.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:37   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Hvis dette er noe du vet de ville satt pris på, går det jo bra... men jeg hadde gitt noe lite i tillegg tror jeg. Evt ville jeg spurt hva de foretrekker. For min del ville jeg satt pris på en sånn gave forutsatt at jeg hadde forutsetninger til å vurdere hva gaven er verdt.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 13:44   #15
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Jeg ville ha gitt en bitteliten ting ved siden av. Du kan evt. gi en liten gave til mor, bodylotion, blomst etc.

Men det jeg ville ha gjort var å spørre henne direkte om hun ønsker disse Stonz som er pent brukt eller ønsker noe annet.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 14:54   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For min del ville jeg satt pris på en sånn gave forutsatt at jeg hadde forutsetninger til å vurdere hva gaven er verdt.

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte denne. Du må altså vite sånn omtrent hva gaver er verdt for å bli glad for dem?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 16:10   #17
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg blir veldig glad for arv jeg!

Mener du da at du blir glad for å arve klær eller at du blir glad for brukte klær/sko i jule/bursdagsgave? Syns det er to vidt forskjellige ting det.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 16:15   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gi bort brukt i gave

Jeg tror nok jeg ville kjøpt noe i tillegg. Jeg har ikke noe i mot og arve klær til barna og gir gjerne klær videre til venner som har mindre barn, men jeg ville ikke gitt det som gave.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no