Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-11, 22:02   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.399
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Bremsene på sykkelen min bråker sånn at det er helt flaut. Jeg har sånne klosser som klemmes innpå metallet på hjulet, og i det de treffer kommer verdens høyeste, kjipeste skrikelyd. Den skjærer virkelig gjennom marg og ben. Sykkelbutikkmannen mente at det kunne skje når det var vått, men mine gjør det hele tiden. Er det noe jeg kan gjøre? Jeg har hatt sykler med samme type bremser tidligere, men ingen har bråket sånn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:04   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Du har ikke slitt den gummien da, slik at de må skiftes?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:09   #3
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Du bytter klosser. :BTDT:

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:10   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.399
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Men de skrek med en gang jeg kjøpte sykkelen, og jeg har hatt den på våroverhaling, og de har ikke funnet noe galt med klossene?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:15   #5
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Er klosser og felg rene? Er de det så er det mest sannsynlig feil vinkling på klossene. Du må prøve å løsne på skruen og vri de til slik at fremre del av klossen treffer felgen foran først.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:16   #6
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Høres snodig ut. Jeg hadde forsøkt å bytte dem likevel, evt gjøre et forsøk på å justere dem først. Nye klosser koster ikke allverden, og om sykkelen har vært slik siden den var ny hadde jeg krevd at butikken ordnet opp.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:18   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.399
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Rene, tja? Det er jo en bysykkel, så den er jo relativt full av støv. Første gangen det skjedde tenkte jeg faktisk at det var en sten som hadde satt seg fast, men så begynte de foran å skrike litt også, så da ble jeg usikker. Den treffer helgen foran først.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:21   #8
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Vask sykkelen og bytt klosser.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 22:22   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.399
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Oki, da gjør jeg det. Takk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 01:25   #10
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Vaske felgene med rødsprit, og sette inn klossene med ett eller annet. Jeg snakket med noen sykkelguruer tidligere i dag som anbefalte meg noe. Men jeg husker pokker ikke hva de sa jeg skulle bruke.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 08:45   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Jeg aner ikke, har lik lyd på min sykkel og henger meg på for å se hvilke tips du får.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 09:04   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg aner ikke, har lik lyd på min sykkel og henger meg på for å se hvilke tips du får.


Min skriker også som et uvær, også i tørt vær.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 09:06   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Vaske, se etter stein på innsiden av klossene om noe har satt seg fast. Hvis ikke det funker så skifter du klossene, de koster ikke så mye. Pass på at hele klossen griper felgen når du setter på de nye.

  Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 10:38   #14
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Få butikken til å fixe det siden den er såpass ny?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 17:43   #15
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrikende sykkelbremser - hva gjør jeg?

Da har jeg vasket felgen grundig med rødsprit, og skrikingen er helt borte.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no