Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Frakting av valp i bil

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-12, 12:04   #21
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er ikke lov å ha hunder løs i bil, heller, så det er nok lurt å ha hunden i bur helt fra dag en.

Om det ikke har skjedd endringer er det lov å ha hunden løs. Men ikke katt.

Valpen på fanget første gangen her også.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:37   #22
Solsikken
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 46
Solsikken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Denne må jeg sjekke ut til hjemturen:

Vi bruker sånn og er veldig fornøyd med den Hunden får selskap og vi slipper å ta opp plass til bur.

Solsikken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:48   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Vi hadde sele, men ikke en slik som på bilde.
Jeg er iallefall veldig opptatt av at dyr skal festes/sikres i bil. 6 kg blir veldig tungt ved bråbrems det også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 17:36   #24
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Vi har sånn som dette:

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 17:45   #25
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

En ting jeg ville tenkt litt på med å ha bil baksetet med (små) barn er at, om det skulle skje noe, kan hunden reagere med å bli forvirret og agressiv. Det kan også skje andre ting mellom hund og barn man ikke har kontroll på som sjåfør, som kan være uheldig. Sånn sett er det vel bedre med en burløsning, tenker jeg. Men det er jo bare min personlige mening selvsagt.

For min del var jo burløsningen åpenbar siden det var en stor flat coated retriever på oppunder 30kg jeg hadde. Den tok jo 2/3 av baksetet alene og det var uansett uaktuelt å la den ha tilgang på lillegutt (som var liten) eller lillegutt tilgang på den mens jeg satt med ryggen til. Selv om det var verdens snilleste hund.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 20:47   #26
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Vi har sånn som dette:

Jeg har kjøpt et lite transportbur som han kan bruke nå i valpetiden.

Hvor er den varianten du viser fra, Sola?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 20:50   #27
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

En ting jeg ville tenkt litt på med å ha bil baksetet med (små) barn er at, om det skulle skje noe, kan hunden reagere med å bli forvirret og agressiv. Det kan også skje andre ting mellom hund og barn man ikke har kontroll på som sjåfør, som kan være uheldig. Sånn sett er det vel bedre med en burløsning, tenker jeg. Men det er jo bare min personlige mening selvsagt.

For min del var jo burløsningen åpenbar siden det var en stor flat coated retriever på oppunder 30kg jeg hadde. Den tok jo 2/3 av baksetet alene og det var uansett uaktuelt å la den ha tilgang på lillegutt (som var liten) eller lillegutt tilgang på den mens jeg satt med ryggen til. Selv om det var verdens snilleste hund.

Jeg tenker som deg, syns ikke de bør være alene i baksetet selv om vi sitter foran. Det er ikke alt vi får med oss.
Men den løsningen som er vist over her kan funke for meg i min konebil.
Jeg har ikke plass til stort bur baki, hybridbil har batteri i bagasjen og det tar plass, men det som er vist her kan jeg evt ha foran når han og jeg skal på kjøretur.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 22:22   #28
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har kjøpt et lite transportbur som han kan bruke nå i valpetiden.

Hvor er den varianten du viser fra, Sola?

Jeg bestilte den i dyrebutikken men hvis du googler "bilsete hund" så får du opp flere sider der du kan bestille.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no