Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-12, 21:51   #81
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Er det virkelig et problem i dagens Norge at man får pes for feire jul når man ikke er kristen? I min virkelighet er det utrolig fremmed, jeg tror knapt nok barna mine kjenner noen som definerer seg som kristne utover familien, og alle feirer jo jul.

Jeg kan jo ikke snakke for andre enn meg selv, og så må du velge om du vil tro at jeg snakker sant eller ikke. Det jeg kan si er at i min virkelighet så har vi allerede hatt to samtaler med tiåringen om hvorfor vi feirer jul når vi ikke er kristne og om hvorfor det er greit at hun syngler solo i kirken i morgen selv om hun ikke er kristen. Fordi vennene hennes syns det er rart, og antakelig fordi hun reflekterer mye over dette selv som naturlig er når man når en viss alder og av naturen tenker mye.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 22:00   #82
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg kan jo ikke snakke for andre enn meg selv, og så må du velge om du vil tro at jeg snakker sant eller ikke. Det jeg kan si er at i min virkelighet så har vi allerede hatt to samtaler med tiåringen om hvorfor vi feirer jul når vi ikke er kristne og om hvorfor det er greit at hun syngler solo i kirken i morgen selv om hun ikke er kristen. Fordi vennene hennes syns det er rart, og antakelig fordi hun reflekterer mye over dette selv som naturlig er når man når en viss alder og av naturen tenker mye.

Jeg tviler jo på ingen måte på at du snakker sant, men det overrasker meg. Det er jo garantert store regionale forskjeller på detteher i landet, og med barna i en livssynsnøytral barnehage og på skole i bunnen av Groruddalen og med stort sett areligiøse akademikervenner, høres den virkeligheten du beskriver fremmed ut for meg. Jeg vet ikke hva som er mest representativt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 22:15   #83
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Det er ikke første gang det slår meg at de ikkereligiøse er temmelig religiøse i sin antireligiøsitet. Jeg synes det er litt teit. Aksjonistisk og litt pubertalt. Men kjære vene, dikt nå nye tekster på gamle melodier.

Her er vi en kristen og en ikkekristen (dog med høyere kirkefrekvens) voksen i huset, vi diskuterer religion, kultur og praksis hele tiden.

Så lenge de religiøse symbolene ikke har noen betydning for meg, så har de heller ingen kraft. Jeg synger kristne sanger og salmer og tar ingen skade. Mannen min utelater ingen vers i Imagine.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 22:16   #84
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Ikke en gang på sørlandet, nei. Skjønner godt at du har at annet forhold til dette enn meg, Røverdatter. Jeg har vel snarere opplevd det motsatte og fått mange skeptiske blikk og kommentarer da jeg en kort periode satt i menighetsrådet der vi bodde før. (Noe jeg egentlig så med skepsis på selv og, med min eklektiske og selvdefinerte kristendom. )

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 22:55   #85
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hva er det de egentlig er redd for? At folk blir kristne om de tilfeldigvis synger en salme?

Ja, akkurat som om man blir en hest hvis man går inn i en stall.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 23:00   #86
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Ja, akkurat som om man blir en hest hvis man går inn i en stall.

Never say never.

Hilsen mor til en (hestegal) 11-åring som senest før hun la seg måtte påminnes om at vi IKKE galopperer inne...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 23:02   #87
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Never say never.

Hilsen mor til en (hestegal) 11-åring som senest før hun la seg måtte påminnes om at vi IKKE galopperer inne...

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-12, 23:07   #88
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.10843699

I ei bok med julesanger gitt ut på Humanetisk forbund sitt forlag, har man med en avkristnet versjon av Deilig er jorden. Hva synes folket om dette?

Jeg syns det er tullete. La de fine, gamle sangene være som de er - så får man heller dikte nye.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:21   #89
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er tullete. La de fine, gamle sangene være som de er - så får man heller dikte nye.

Men det er jo faktisk det som er gjort - noen har laget en helt ny sang, som tematisk og ikke bare livssynsmessig skiller seg fullstendig fra julesalmen. Når jeg leste "avkristnet versjon" så trodde jeg man hadde bare fikset på teksten. Det eneste de to sangene har til felles er tre ord og melodien.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:26   #90
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Ja, akkurat som om man blir en hest hvis man går inn i en stall.

Dette var virkelig utrolig treffende og morsomt sagt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:33   #91
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Dette var virkelig utrolig treffende og morsomt sagt!

Staar man i en stall, fores med havre og spennes for plogen...
Akkurat som man blir poelse om man gaar inn i et slakterhus?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 18-12-12 kl 08:38.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:35   #92
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Fra et russekort en gang. (Eller Falsk/Mathisen som jeg tror egentlig er opphav):

"Jeg blir like kristen av å gå i kirken som jeg blir bil av å gå i garasjen."

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:40   #93
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Hva er det de egentlig er redd for? At folk blir kristne om de tilfeldigvis synger en salme?

Jeg ser forøvrig ikke helt hvor denne kommer fra. Jeg tror ikke det handler om å være redd for å bli kristen, og det håper jeg virkelig ingen andre gjør heller.

Som de fleste barn oppvokst på 80- og 90-tallet så har jeg deltatt på haugevis av kristne aktiviteter både barnemisjonsforening hos nabodamen hver torsdag i årevis, speider i Frelsesarmeen, Søndagsskole, fritidsklubb i kirken i tillegg til å ha hatt personlig kristne lærere som lærte bort kristendom som om det var sannheten. Jeg har hatt både en Madagaskar-misjoner med flanellograf og mannen som brøt ut av Smiths venner for å starte sin egen sekt i kristendomsundervisning. Sistnevnte på vgs.

For min del kunne jeg ikke vært mindre redd for å bli kristen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:40   #94
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Hvis ikke det aa gaa i kirken har noen innvirkning paa de som hoerer paa, hva er vitsen da?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:41   #95
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Dessuten, "Deilig er Jorden" er en gammel Tysk folkevise. Noen har laget enda en ny sang paa den samme melodien. Dette hender hele tiden. Get over yourselves.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:43   #96
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hvis ikke det aa gaa i kirken har noen innvirkning paa de som hoerer paa, hva er vitsen da?

Det hender man går i en konfirmasjon og et bryllup for å være høflig, eller at ungene deltar på noe i kirken som man må se og det er null problem å være i en kirke, men det jeg hører har ingen innvirkning på meg. Det betyr ingenting. Jeg liker å synge salmer, men resten kunne jeg godt spart meg for.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:53   #97
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det hender man går i en konfirmasjon og et bryllup for å være høflig, eller at ungene deltar på noe i kirken som man må se og det er null problem å være i en kirke, men det jeg hører har ingen innvirkning på meg. Det betyr ingenting. Jeg liker å synge salmer, men resten kunne jeg godt spart meg for.

Ah, ja, by all means. Jeg argumenterer ikke mot deg. Men jeg har ikke foelelsen av at alle som sukker "er det saa farlig med litt kristendom, da?" eller "vaar felles kulturarv" mener at poenget med at folk skal i kirken er for aa vaere hoeflige mot tante Olga. Spesielt ikke naar dette ville vaere et saers daarlig argument for akkurat skolegudstjenester. Men ellers selvsagt enig med deg her og i det meste du skriver.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:55   #98
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Hvis ikke det aa gaa i kirken har noen innvirkning paa de som hoerer paa, hva er vitsen da?

Fordi det er et strålende konsertlokale.

Kunne du forresten vurdert å skaffe deg et norsk tastatur? :sliten av oe, ae, aa:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 08:55   #99
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Jeg ser med spenning frem til den avkristnede versjonen av bibelen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-12, 09:00   #100
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Humanetisk forbund "avkristner Deilig er jorden"

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg ser med spenning frem til den avkristnede versjonen av bibelen.



Det blir vel i stor grad en historie om vrangforestillinger, gjør det ikke? Hva tenker man egentlig om folk som hører stemmer, får budskap av bevingede figurer og får det for seg at barn skal ofres, kvinner steines og naboer drepes for store og små feiltrinn eller for å blidgjøre noen man kaller "Gud". Rett i reimer.

(Og vi har vel ikke vært så greie med folk som i de senere år har ment at de var Jesus.)

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no