Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Frakting av valp i bil

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-12, 22:28   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Frakting av valp i bil

Oppdretter/selger sier vi bør ha valpen i fanget på vei hjem når vi henter den. Den har jo forlatt familien sin, eiere og må knytte seg til en ny mamma.
Jeg tenkte ett lite bur i baksetet mener jeg har sett noen som festes med setebelte, må ut å kikke litt skjønner jeg, for det er vel ikke lov å ha hunder på fanget?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:31   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Vår hund var vant til bur hos oppdretter og i bilen på vei hjem lå hun i buret med en person rett ved siden av seg som snakket med henne hele tiden. Vi synes det er bra at hun ble vant til å sitte i bur i bilen helt fra starten - nå kan hun bli med hvorsomhelst, og i og med at vår er så liten, er det plass til budet hennes i bilen også etter at hun er ferdigvokst.

Det er ikke lov å ha hunder løs i bil, heller, så det er nok lurt å ha hunden i bur helt fra dag en.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 22:31   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Det finnes bilbelte til hunder, husker hunden til svigers hadde det. Hun lå i baksetet ved siden av oss med belte (og albuen godt plantet i låret mitt - au!).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:22   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Oppdretter/selger sier vi bør ha valpen i fanget på vei hjem når vi henter den. Den har jo forlatt familien sin, eiere og må knytte seg til en ny mamma.
Jeg tenkte ett lite bur i baksetet mener jeg har sett noen som festes med setebelte, må ut å kikke litt skjønner jeg, for det er vel ikke lov å ha hunder på fanget?

Vår lille valp ble fraktet i bil etpar times kjøring hjem, og det var ikke så voldsomt gjennomtenkt at den ble puttet i bur bak i bilens lasterom (hiace) i mørket, midtvinters. Kaldt, mørkt, bråkete. Hunden var skremt for å kjøre bil i resten av sitt (dessverre altfor korte) 3-årige liv, selv om den var med stort sett bestandig når jeg skulle ut en tur. Nettopp for å prøve å roe denne skrekken . Skulle jeg (nå var det ikke jeg som hentet den, og det var vel noe av problemet) gjort det om igjen hadde jeg definivt sørget for at det var noen bak i bilen som kunne sittet ved buret og passet på, i det minste. For jeg er veldig for bur til hund i bil.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:26   #5
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

De tre gangene vi har hentet hjem hund så var det med hund i fanget. Tea hadde vi ikke bilbur til, Odin satt i baksetet sammen med meg i åtte timer og Rick... Vel, han skulle egentlig sitte i bur i framsetet ved siden av meg. Han hylte slik at det var trafikkfarlig for meg å kjøre, så han satt innenfor jakken min hele turen i stedet.
Dette var de eneste gangene de fikk være med på kjøretur uten å være sikret.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:26   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Bur, med noen som kan sitte ved siden av ja. Og har oppdretter vært flink og lur så har de allerede kjørt bil flere ganger, i bur. Vår var også burtrent hjemme, så man kunne velge om man ville fortsette med det eller ikke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:28   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vår var også burtrent hjemme, så man kunne velge om man ville fortsette med det eller ikke.

Og dette var jo den andre ulempen med den bilturen - bikkja var så skremt for Bilburet at burtreningen hjemme etterpå utgikk fram til jeg kjøpte et annet, ulikt bur å ha inne! I utgangspunktet hadde vi likt bur inne og i bilen.


Sist redigert av m^2 : 21-10-12 kl 23:41. Årsak: Liten korrigering
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:30   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Vår hadde bur i valpekassen hos oppdretter - og alle valpene fikk med seg et slikt bur da de skulle hjem. Det er utrolig greit å ha burtrent hund - hun sover i buret sitt om natten, og slår seg til ro uansett hvor hun er hvis hun får sove i buret sitt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:34   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Og dette var jo den andre ulempen med den bilturen - bikkja var så skremt for buret at burtreningen utgikk fram til jeg kjøpte et annet, ulikt bur å ha inne! I utgangspunktet hadde vi likt bur inne og i bilen.

Hva mener du? Hadde oppdretter skremt hunden i burtrening?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:40   #10
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Vi hadde valpen på fanget da vi hentet han i sommer - siden har han vært i bur når vi har kjørt på tur, ikke noe problem.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 23:41   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hva mener du? Hadde oppdretter skremt hunden i burtrening?

Nei, bilturen i buret skremte den så jeg ikke fikk brukt inneburet hjemme.
Lurer på om forrige innlegget ble iphonet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 06:14   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Bur i baksetet med deg og Propellen ved siden Vær raus med pausene

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 08:14   #13
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Det blir en kjøretur som i utgangspunktet tar sine 3 timer.
Gøteborg- Strømmen.
Vi ser for oss at det blir masse pauser til tissing og snusing, vann og matpause.

Vi kommer til å ha hunden i bur i bilen, men er usikker på første bilturen. Litt redde for at han skal bli skremt og at bilturer senere skal bli mareritt.
Vi har pratet om at buret er en fin ting og de hundene vi kjenner har gode forhold til buret sitt og roer seg i det, selv når de er borte på ukjente plasser. Det syns vi er fint.

Må ut å kikke kjenner jeg. Høre med et vennepar om jeg får låne ett ttil å ha i baksetet så jeg og Propellen kan sitte på hver vår side.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:01   #14
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Vår valp har sete som ser ut som seng med sele festet i halsbåndhalsbåndet. Vi har stor kassabil, derfor synes jeg denne varianten passer best for oss. Hun hylte og pep de første ukene etter at vi kjørte begynte å ha henne i bil men nå går det fint. Hun er født hos oss. Andre valper jeg har hentet har jeg hatt i fanget eller i en åpen kurv. Burtrening tok jeg senere.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:18   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Vi har en liten 6kg pelsdott og har ikke bur til han i bilen. Han bruker ikke bur hjemme heller. Da ligger han i en stor katteseng med tak.

I bilen bruker han en sele som kan festes innpå bilselen og som klipses ned i festet, om vi har 3 stykker bak så kan han allikvel være festet i en av selene og sitte på fanget.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:19   #16
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Jeg vil også poengtere at det er helt vanlig at valper lager lyd i bilen en stund.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:22   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg vil også poengtere at det er helt vanlig at valper lager lyd i bilen en stund.

Prøv å si det til 30kg hund som IKKE vil inn i bilen eller bilburet sitt
(neida, jeg er helt enig!)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:49   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Åja, vår voffs ulte veldig den første tiden i bil. Særlig hvis han lå alene bak. Det holdt vel på et par-tre måneder så ble han vant til det.
1.natta hjemme også, stakkars. Men når han fikk ligge på gulvet på vårt soverom gikk det fint.
Han hopper aldri oppi senger eller sofaer utenom når vi ber han. Stolt av det, altså.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 10:02   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Han hopper aldri oppi senger eller sofaer utenom når vi ber han. Stolt av det, altså.

Vår aldeles skjønne flat coated retriever forsynte seg med ting på kjøkkenbenken uten at jeg helt skjønte hvordan det hadde foregått, og selvsagt aldri mens jeg var tilstede, jeg hørte bare rare lyder - gikk for å undersøke og hørte et dunk - og kom til en fullstendig uskyldig hund som lå på gulvet og latet som hun sov. Så jeg satte frem en matfelle og snek utenfor kjøkkenvinduet. Store hunden hoppet OPP på kjøkkenbenken og tuslet rundt!!! Da skal jeg love det ble en aldri så liten alvorsprat og en smule trening på at det ikke var lov Det var ikke mange gangene før hun tok cluet, heldigvis.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 10:19   #20
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frakting av valp i bil

Denne må jeg sjekke ut til hjemturen:

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no