Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-08, 19:05   #21
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Om jeg skal ha hund, så blir det en Rotweiler. Flottere hunder finnes ikke. Ikke i mine øyne i hvert fall.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 19:30   #22
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Holmenkollhamster

da har jeg hørt det også!

Vi har hatt gordon setter, men måtte dersverre gi bort den fordi mellombror fikk veldig allergi allerede fra de første mnd av.

Om vi skulle hatt, eller når vi skal ha, så blir det nok en engelsk setter, helst tispe. Mannen er lidenskaplig jeger og tilbringer maange timer i skogen, så det hadde nok vært en perfekt jaktkamerat for han.


Sist redigert av Lykkex3 : 09-04-08 kl 21:42.
Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 19:35   #23
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Enten en Kongepuddel - som skal være kortklipt. De er inteligente, enkle å trene, røyter ikke og har som regel et enkelt og godt gemytt og er gode familiehunder og orker lange turer.


eller en Jack Russel! De er så tøffe, det er stor hund i lite format, de er gode turkompiser, men er også strie terriere, så jeg tror kanskje ikke de er ideelle med småbarn. Men de er alldeles fantastis søte, sjarmerende og til å spise opp.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)

Sist redigert av Pamina : 09-04-08 kl 19:41.
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:30   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Eller kanskje jeg skal gjøre som min kjære bror. Kjøpe meg en Labradoodle. Bare navnet tilsier at man burde ha en sånn.

De er faktisk veldig fine.
Tispa hans er leddet på midten, så hun kan faktisk stå helt rolig, men allikevel komme seg i litt av en fart bortover gulvet... bare fordi hun logrer sånn. Jeg tror det må være Norges lykkeligste hund. Tispa hans er sort, men ellers helt lik denne.

  Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:44   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Propelldrevet doodle-bikkje. Genialt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:53   #26
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Eller kanskje jeg skal gjøre som min kjære bror. Kjøpe meg en Labradoodle. Bare navnet tilsier at man burde ha en sånn.

De er faktisk veldig fine.
Tispa hans er leddet på midten, så hun kan faktisk stå helt rolig, men allikevel komme seg i litt av en fart bortover gulvet... bare fordi hun logrer sånn. Jeg tror det må være Norges lykkeligste hund. Tispa hans er sort, men ellers helt lik denne.

Det var skjønn hund det Vet du om de røyter veldig?
Vi hadde hund i et år, men måtte omplassere den fordi den var aggressiv. Hadde hundetrener hjem til oss i to omganger, og han rådet oss til det på grunn av barna. Det var fryktelig vondt, og har gjort at vi vegrer oss veldig for å skaffe en ny hund. Hundetreneren har tilbudt oss å bli med oss i jakten på det perfekte individet for vår familie. Men jeg må tenke litt.
Jeg synes forresten at Westier også er kjempefine!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 21:55   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Tror ikke den røyter så veldig nei. Det er er mer puddelpels enn labrador for å si det sånn. Den er livlig, veldig barnevennlig, lærenem og i det hele tatt en flott familiehund.

  Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 23:29   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.122
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Vi har en sjelden rase. Hunden heter Mira og er en Alpinsk Dachsbracke. Det er en jakthund som går på drev og ettersøk. Hun blir ca 37 cm høy over ryggen, og det er yppelig størrelse syns jeg. Orker ikke en stor ruvende hund.

Ekstremt glad i skogen og veldig tøff. Snill med ungene er hun og, og så er hun litt avlang.

Her er mer om rasen: http://www.dachsbracke.no/

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 23:46   #29
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Jeg har hund, blanding av Border collie og Flat coated retriver

Men skal jeg ha en til så blir det mest sannsynlig en american Bulldog eller en Boerboel

AMBull


Boerboel:

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 07:40   #30
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

]Jeg har hatt 3 Jack Russell før, så jeg tror det blir en til av de. Tar sikte på å gå til anskaffelse av en når vi kommer tilbake fra Moskva. Det er en stooor hund i en liten kropp, kjempesmarte som er enkle å trene, også har de så UTROLIG mye personlighet, og det elsker jeg.. Vil helst ha en glatthåret tricolor, slik som min elskede Milo. Evt funker en broken også, slik som broren til Milo er.. Ikke så veldig kresen når det kommer til den rasen allikevel, skjønner jeg...

:Savne:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0603.JPG (67,7 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg Brødrarna.jpg (53,1 KB, 7 visninger)
__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 09:28   #31
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Jeg skal ikke ha hund akkurat NÅ men min drømme hund er en cocker spaniel:


Enten en rød eller en sjokolade farget:




De er nydelige hunder med nydelig vesener. De er vennlige, snille, livlige, og elsker å gå tur og å leke.. Litt mye pels og ørestell så derfor venter jeg til ungene er større.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 11:24   #32
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

DHundetreneren har tilbudt oss å bli med oss i jakten på det perfekte individet for vår familie. Men jeg må tenke litt.
Jeg synes forresten at Westier også er kjempefine!

Jeg har skjønt at disse hundetrenerne er superflinke til å se an familien og finne en passe rase. Instruktøren på kursene vi har gått på er brukt en del til slikt har jeg skjønt, og med hans kunnskap så er det ikke så rart. (Ja - jeg synes han er fantastisk flink. )
Westier er nydelige, og veldig like den rasen vi har - Cairn.
(det ligger noen bilder av tispa vår her - bildene ble for store til å legge inn her) Rasen er visstnok ikke den enkleste å dressere, men for meg så er hun akkurat passe sta og gir meg akkurat passe med utfordringer.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 11:40   #33
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Jeg er oppvokst med puddel i huset, og kunne godt tenkt meg en selv med tid og stunder. Det eneste aberet er pelsstellet, jeg måtte lært meg å klippe, men de røyter ikke, og er smarte og morsomme.Vi har hatt Cavalier King Charles, og hun var den snilleste og søteste hunden jeg har kjent, men fytti for en røyting.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-08, 11:44   #34
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Labrador Retriever er Hunden for meg, oppvaksen med labrador som eg er. Ypperlege familiehundar med godt lynne, men dei likar å ha litt å jobbe med. Eg likar også veldig godt Berner Sennen og New Foundlandshund. Foreløpig er vi dessverre utan hund, men eg håpar det ordnar seg med tid og stunder.

Olvina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:44   #35
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Ingen tvil i mitt hjerte, Golden Retriever. Flott familiehund.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:53   #36
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Ingen tvil i mitt hjerte, Golden Retriever. Flott familiehund.

Golden er flotte, vokste opp med en slik fra jeg var 6 -21, og det er den tristeste dagen i livet mitt da han døde. Jeg kunne ikke fått en ny en, for jeg har så mange gode minner om Peik - og det ville ikke vært fair mot en ny en å bli konstant sammenliknet med verdens herligste Golden Retriver.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 20:59   #37
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Golden er flotte, vokste opp med en slik fra jeg var 6 -21, og det er den tristeste dagen i livet mitt da han døde. Jeg kunne ikke fått en ny en, for jeg har så mange gode minner om Peik - og det ville ikke vært fair mot en ny en å bli konstant sammenliknet med verdens herligste Golden Retriver.

Jeg har vokst opp med tre Golden Retrievere; alle var helt unike, spesielle, snille, gode og veldig forskjellige og med ulike karaktertrekk. Det har ikke vært problematisk det du sier med at man sammenlikner med forrige hund. Litt som at man ikke er mer eller mindre i hvert av barna sine.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 21:03   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Vel, jeg er vokst opp med dachs, både dverg, korthåret og strihåret. Mannen er vokst opp med Voerster.
Jeg vil ha Dachs, han vil ha Voerster. Vi får vel finne på en mellomting, om det noen gang blir av. Akkurat nå bor vi i leilighet, og for meg som er vant med stor hage der hundene kunne løpe fritt ute, så er det omtrentlig dyreplageri å skaffe hund pt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 21:05   #39
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vel, jeg er vokst opp med dachs, både dverg, korthåret og strihåret. Mannen er vokst opp med Voerster.
Jeg vil ha Dachs, han vil ha Voerster. Vi får vel finne på en mellomting, om det noen gang blir av. Akkurat nå bor vi i leilighet, og for meg som er vant med stor hage der hundene kunne løpe fritt ute, så er det omtrentlig dyreplageri å skaffe hund pt.

Du får få noen til å parre en Voerster med en Dachs, og kjøpe en av valpene. Da får du en mellomting, bokstavelig talt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 21:08   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du vurderer å skaffe deg hund, hvilken rase? Og hvorfor akkurat den?

Neineinei!
:panikkenbrerseg:


Det blir vel en av hver, kan jeg tenke meg. Mannen må gjerne skaffe seg en voerster, men han får lufte den selv. :enkel:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no