Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når kaken ikke blir stekt ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-14, 14:47   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Når kaken ikke blir stekt ...

... inni selv om den er ferdig utenpå, er det da lurt å skru ned temperaturen og vente lenger så den ikke blir svidd utenpå, eller bør man skru opp temperaturen og håpe på det beste? Temperaturen er oppgitt til 150 - 175 ° i 25 minutter, nå har den stått i snart 50 min å 170 ° og er fortsatt ikke gjennomstekt. Den er tynn og i riktig formstørrelse.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 14:57   #2
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.851
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når kaken ikke blir stekt...

Jeg er ikke ekspert, men ville prøvd å legge et bakepapir over, så kaka ikke svir seg, og steke videre på samme temperatur.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 16:50   #3
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kaken ikke blir stekt...

Står den på nederste rille? Jeg har tabbet meg der på enkelte kaker. Altså glemt å sette den ned. Så hvis du ikke har den nederst, flytt den og legg bakepapir eller folie over og stek på vanlig temp.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 09:14   #4
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.938
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når kaken ikke blir stekt...

Den stod nest nederst (av 4). Jeg måtte steke den over dobbelt så lenge som oppskriften sa. Den ble gjennomstekt til slutt, da, og altfor hard. *sukk* Jeg er håpløs når det gjelder kakebaking, hver gang jeg skal lage kake blir et eksperiment og da skal den serveres til gjester, jeg lager jo aldri kake ellers. *hateråbake*

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no