Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Realitetsorientering - postkasselapper

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-14, 11:49   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering - postkasselapper

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er jo ikke lett å vite akkurat hva hver enkelt som har ikkereklame-lapp på postkassa ønsker. Noen vil synes en loppemarkedlapp er strålende å få likevel, mens andre slett ikke vil ha det - derimot ville de satt pris på å få lapp om et kurs i hanggliding.
Jeg ville tatt utgangspunkt i at det klistremerket betyr at de ikke ønsker annet enn adressert post og avisene de har bestilt selv.

Men det stemmer ikke at det er det folk flest ønsker. Jeg mener at folk som vil ha seg frabedt alt annet enn adressert reklame må merke dette tydelig og håpe på at det respekteres.

Kommunal info og annen offentlig info, info om lag og foreninger og arrangementer (eks 17- maiprogram) er typisk fulldistribusjon og ikke noe man kan reservere seg mot på annen måte enn å fjerne postkassa si.

Det er en del av vilkårene når man har reservasjon at slike ting er unntatt og om man blir sur for det må det løftes opp på politisk plan tenker jeg.
Det blir i alle fall ramaskrik om de som ikke vi ha remareklame heller ikke får kommunens informasjonsblad, 17 maiprogram osv. Det et heller ikke rart siden det er to veldig ulike ting.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 11:59   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering - postkasselapper

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det blir i alle fall ramaskrik om de som ikke vi ha remareklame heller ikke får kommunens informasjonsblad, 17 maiprogram osv. Det et heller ikke rart siden det er to veldig ulike ting.

Jeg har aldri fått noe som dette i postkassa. Det står i avisa, og på hjemmesidene til kommunen. (Og nei, det er ikke fordi noen overrespekterer reservasjonslappen min, for til tross for at jeg har planlagt det i 10 år har jeg enda ikke klart å reservere meg for reklame. Jeg klarer jo aldri å huske det når jeg er på posten, og på nett går det ikke an å gjøre det. )

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 12:01   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering - postkasselapper

Vi får ikke heller noe informasjonsblad fra kommunen i posten, ikke 17.-maiprogram heller tror jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 12:17   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering - postkasselapper

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi får ikke heller noe informasjonsblad fra kommunen i posten, ikke 17.-maiprogram heller tror jeg.

Nei, men om det hadde vært praksis å sende ut i din kommune hadde du mottatt det selv om du hadde reservert deg mot kommersiell reklame.

Her kommer en del kommunal info som fulldistribusjon i posten. Info fra linjeselskap om utbygging av kraftlinjer har også kommet den siste tiden.
Velforeninger legger også lapper i alle postkasser, heldigvis må jeg si.

Hvis en reservasjon betydde reservasjon mot absolutt alt så hadde ikke vi reservert oss og det gjelder nok ganske mange andre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 13:00   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering - postkasselapper

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

"Vil du at vi skal hente loppene?" er noe annet enn "Kom på loppis!"



Det ene er greit. Det andre ikke.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 13:33   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering - postkasselapper

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men det stemmer ikke at det er det folk flest ønsker. Jeg mener at folk som vil ha seg frabedt alt annet enn adressert reklame må merke dette tydelig og håpe på at det respekteres.


Men når det står en lapp med "Nei til uadressert reklame" så bør vel det være merking nok? Jeg ønsker hverken reklame eller loppelapper (kommunal info er noe helt annet). Jeg blir ikke sur om en og annen slik lapp befinner seg i postkassen, men hvis alle skal ta seg slike friheter blir det fort veldig mye i løpet av et år. Jeg kan selv lete opp loppemarked hvis jeg ønsker å dra på det (og vi leverer årlig ting til loppemarkeder helt uten å trenge lapp i postkassen om dette) og her i området reklameres det uansett med plakater overalt. Jeg mener som Filifjonka at når folk har et slikt klistremerke på postkassen sin så bør man regne med at de mener absolutt alt utenom adressert reklame.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 15:10   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering - postkasselapper

Myria.. Nei det er ikke nok med en slik lapp. Da har du misforstått.
Du har kun lov til å reservere deg mot kommersiell reklame, ikke mot fulldistribusjon.
Du kan mislike det, men slik er det. Du kan prøve å reise saken politisk hvis du er misfornøyd. Det var en grundig behandling av dette politisk for noen år siden.

Du kan skrive med store bokstaver at du ikke ønsker fulldistribusjon eller noe annet uadressert og håpe at det blir respektert, men du kan ikke forvente å ikke få noe uadressert bare fordi du har en "nei til uadressert reklame" på kassa.

Heldigvis sier jeg, som slettes ikke er interessert i tonnevis med reklame, men som helst ikke vil gå glipp av allmenn info som massedistribueres.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 15:23   #28
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering - postkasselapper

Jeg synes det er stor forskjell på allmenn info og ting som sendes ut fra kommunen, og informasjon/reklame fra privatpersoner, organisasjoner o.l.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 15:39   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering - postkasselapper

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes det er stor forskjell på allmenn info og ting som sendes ut fra kommunen, og informasjon/reklame fra privatpersoner, organisasjoner o.l.

Ja, men det defineres innenfor samme kategori etter lovverket. Du kan ikke reservere deg mot det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no