Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spørsmål til gamle venner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-17, 07:44   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Spørsmål til gamle venner

Hvis du skulle møte noen du ikke har sett siden ungdomsskolen, hva hadde du ønsket å spørre dem om? Hva ville du syns var spennende og morsomt å vite om vedkommende.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 10:06   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Jeg hadde hatt lyst til å vite hvordan det gikk med dem. Hva "ble de". Jobb, barn etc.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 10:23   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Om de angrer på noe fra ungdomsskoletiden, og hva de gjorde etter ungdomsskolen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 10:24   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Jeg kunne tenkt meg å spørre om hvordan de nå så tilbake på den tiden og kanskje om hvordan de egentlig hadde det dengang.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 10:40   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Jeg er så eksepsjonelt lite nysgjerrig på folks privatliv, så jeg kan nesten ikke tenke meg hva det skulle vært. De jeg ønsker å vite f.eks. "hva de ble" har jeg en eller annen form for kontakt med.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 11:53   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er så eksepsjonelt lite nysgjerrig på folks privatliv, så jeg kan nesten ikke tenke meg hva det skulle vært. De jeg ønsker å vite f.eks. "hva de ble" har jeg en eller annen form for kontakt med.



Jeg suger på smalltak og syns det et nesten litt ubehagelig å treffe på folk jeg ikke har sett på 30 år.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 15:47   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Jeg vil snu spørsmålet og tenker hva synes jeg det er ok at de jeg gikkk i klasse med spør meg om i dag. Jeg kan gjerne snakke om antall barn, utdannelse og jobb. Tror det vil interresere dem lite. Hvis de hadde begynnt å spmrre hvordan jeg hadde det på den tiden hadde jeg gått. Hadde de spurt om hva jeg tenker om den tiden tror jeg ikke de hadde fått ærlige svar. Det hadde blitt pinlig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 15:58   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Jeg er med Input og Inagh, jeg er ikke spesielt opptatt av folk jeg ikke har møtt på evigheter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 17:29   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Jeg ville nok spurt etter helse og hvor i verden vedkommende har bodd siden sist. Dersom det ikke er nok til å komme videre i samtalen blir det et kort møte. Hvis jeg husker noe fra den gangen om vedkommende, f.x. interesse for tegneserier eller spill, ville jeg spurt om interessen har fortsatt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 17:32   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er så eksepsjonelt lite nysgjerrig på folks privatliv, så jeg kan nesten ikke tenke meg hva det skulle vært. De jeg ønsker å vite f.eks. "hva de ble" har jeg en eller annen form for kontakt med.

Me too! Godt vi er flere.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 17:39   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.



Jeg suger på smalltak og syns det et nesten litt ubehagelig å treffe på folk jeg ikke har sett på 30 år.

Mens jeg synes det å møte gamle venner er utrolig hyggelig.
En del av dem jeg hang mest med på ungdomsskolen og vgs har jeg ikke sett på 20-30 år (bor annen kant av landet) og jeg kjenner at det hadde vært kjempefint å møte dem igjen.

Det at folk her i tråden synes sånt er trasig får meg til å tenke at jeg kanskje skal la være å bli happy og si hei.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 18:01   #12
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det at folk her i tråden synes sånt er trasig får meg til å tenke at jeg kanskje skal la være å bli happy og si hei.

Det synes jeg ikke du skal gjøre. Jeg tror de fleste vil synes det er hyggelig

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 18:12   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg ville nok spurt etter helse og hvor i verden vedkommende har bodd siden sist.

Helse faktisk. Det hadde jeg synes var virkelig ubehagelig.

Guava: om jeg treffer noen tilfeldig er det jo selvsagt koselig. Men det er noe helt annet enn at jeg har en spesifikk liste over ting jeg lurer på.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 18:15   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Og det går ikke an å bruke meg som målestokk for hva som er vanlig, jeg er nesten menneskesky.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 18:29   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Helse faktisk. Det hadde jeg synes var virkelig ubehagelig.

Guava: om jeg treffer noen tilfeldig er det jo selvsagt koselig. Men det er noe helt annet enn at jeg har en spesifikk liste over ting jeg lurer på.

Nei spesifikk liste har ikke jeg heller, men de gangene jeg har møtt gamle venner har jeg vært oppriktig interessert i å høre hvordan livet har vært siden sist og det har også vært fint å snakke om "den gang da".
Noen ganger er møter helt korte og da blir det selvsagt ikke muligheter til å spørre mer enn helt kort overfladisk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 18:34   #16
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Man kan jo ikke spørre på FP om hva som er greit å si og ikke, for her er det alltid noen som synes alt er støtende/invaderende/krenkede/barnslig/whatnot.

Selvfølgelig kan man spørre om hvordan folk har det, hva de har gjort siden sist, hvor mange barn de har, hvor de bor, hva heter bunaden de har på, hunden de har med bla-bla-bla. Helt vanlig smalltalk, helt innafor.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 21:03   #17
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Helse faktisk. Det hadde jeg synes var virkelig ubehagelig. (...)

Ja, jeg tenkte på det etterpå at det virket mer kleint enn jeg mente. Jeg vet ikke om jeg forklarer meg særlig bra nå, men jeg mente i retning av "Hvordan går det? Har du også merket at du har passert et halvt århundre?"

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 21:39   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er så eksepsjonelt lite nysgjerrig på folks privatliv, så jeg kan nesten ikke tenke meg hva det skulle vært. De jeg ønsker å vite f.eks. "hva de ble" har jeg en eller annen form for kontakt med.


Jeg vet jo stort sett hva folk jeg har kontakt med driver med, så i den grad det er aktuelt for meg å spørre noen hva de "driver med", måtte det jo vært noen jeg ikke har hatt kontakt med på en stund.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 21:40   #19
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Jeg må jo bare innrømme at jeg ikke har noen interesse for gamle klassekameraters liv. Jeg gikk i en helt ok klasse på ungdomsskolen, men jeg interesserer meg stort sett for detaljer rundt livene til folk som har en rolle i livet mitt nå og som jeg føler meg knyttet til og er glad i.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 21:41   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til gamle venner

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Man kan jo ikke spørre på FP om hva som er greit å si og ikke, for her er det alltid noen som synes alt er støtende/invaderende/krenkede/barnslig/whatnot.

Selvfølgelig kan man spørre om hvordan folk har det, hva de har gjort siden sist, hvor mange barn de har, hvor de bor, hva heter bunaden de har på, hunden de har med bla-bla-bla. Helt vanlig smalltalk, helt innafor.

Jepp, helt enig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no