Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere vært syke i jula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere vært syke i jula?
Ja, en i kjernefamilien var syk 51 19,92%
Ja, flere i kjernefamilien var syke 66 25,78%
Ja, alle i kjernefamilien var syke 20 7,81%
Nei, men de vi var på besøk hos var syke 7 2,73%
Nei, men de vi fikk besøk av var syke 6 2,34%
Nei 100 39,06%
Et alternativ jeg sikkert ikke har tenkt på 6 2,34%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-13, 15:10   #21
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Lillesøster kastet opp tre ganger på morgenen lørdag 22.12 og jeg tenkte at "dett var dett" og så for meg hele familien spyende i jula, men så sov hun et par timer og våknet frisk som en fisk og borte var den omgangssyken.

Ellers har vi vært friske alle fire i hele jula, og det er jammen for første gang på de tre årene lillesøster har levd.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:11   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Ingen syke hos oss. Jeg og mannen har hatt en irriterende tørrhoste om natten, men ingen av oss har vært syke.

Min søster og familien gjorde unna omgangssyken før jul mens niese på andre siden fikk omgangssyken første juledag. Dermed ble det ingen 2. dags feiring sammen med de i jula.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:11   #23
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Jeg har vært syk i hele desember. Har gått rundt og trodd det har vært bare en forkjølelse, og bare ventet på at ting skal bli bedre. Men ting ble aldri bedre, så i dag har jeg vært hos legen. Bronkitt. Satser på at jeg nå endelig blir bedre da med rett medisinering. Er så utrolig sliten nå, av all hostingen. Ja, og vondt i brystet. Klarer ikke å ligge, så må sitte og sove. *syter og klager*

Flere i familien har vært syke i jula. Også vi som ellers nesten aldri er syke.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:12   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Ingen har vært syke i jula. :bank i bodet:
Men i dag har lillesøster fått et utslett på øyet/armen/ryggen, som enten er et virus av et slag, eller i verste fall vannkopper.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:13   #25
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Nei!

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:13   #26
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Vi var sjuke etter tur, alle saman, besøket inkludert. Altså fem vaksne og to barn. Feber, diare og oppkast. Det fordelte seg i heile jula. Det toppa seg med veslebror som kasta opp øvst i trappa, som er open. Det rann ned i etasjen under og vi måtte vaske heile trappa, trappeholet, trappestolpen og heile golvet i underetasjen. Er glad vi ikkje hadde teppe i nærheten.

Det fine var at alle var friske samtidig på sjølve julekvelden - så den blei veldig fin! Elles var matlysten liten hos alle, og vi avlyste eit stort familieselskap. Det førte til at vi sit igjen med SVÆRT mykje julemat. Moltene som eg hadde tatt ut av frysen før eg blei sjuk sjølv måtte kastast :hulk: Ingen hadde lyst på moltekrem, naturlig nok. Dei blei sure i løpet av få dagar. Den andre maten fekk eg stort sett redda, men har minst ein liter fløyte som er gått ut på dato.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:15   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Litt. Vi kom hjem til min familie og der hadde min mor valgt å ikke si fra om at hun og to av mine søsken var ganske sjabre. De to minste ble smittet og var tette og snørrete, med en real hoste. Da de kom seg, ble vi andre litt snørrete og hese, men ikke verre enn at søvn og paracet to luven av det og vi sto han av.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:16   #28
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Jeg har vært syk. Begynte å hoste på lille julaften, fikk feber 3.juledag og hadde da litt feber i tre dager. Hoster og snørrer fremdeles.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:16   #29
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Vi var syke uka før jul, men slapp unna i jula. Mange i nær omgangskrets har vært syke, men ingen i nær familie.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:21   #30
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.835
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Vi har vært friske hele julen alle fem.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:22   #31
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

I prinsippet nei. Men 3 av 4 i husstanden hadde omgangssyken uken før jul.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:22   #32
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Nei! Jeg var sykelig et par uker før jul, men ingen andre i familien - og ingen har vært syke i julen, til tross for at vi har blitt hostet og nyst på.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:28   #33
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Nei, vi passet på å være syke i hele adventstida i stedet. I jula har vi vært helt friske, og ingen vi har vært sammen med har vært særlig syke heller.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:33   #34
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Her har alle vært syke, inkludert mannen som er syk omtrent hvert skuddår. Stygg hoste, feber, tette neser og litt kvalme. Eldste jenta hadde det rett før jul, og var hjemme fra skolen 1 1/2 dag. Ingen har vært helt nede for telling - enn så lenge. Minstesøster har begynt med ny stygg hoste og jeg har litt vondt i halsen og er litt uggen. Satser på at vi holder oss på beina nå også, enn om i litt roligere tempo.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:37   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Mannen var frisk. Ungene snufset, hostetog har hatt et snev av feber. Jeg har bihulebetennelse.

Vi var hos svigermor, der var alle friske. Og besøkte svigerfar der var tre av fire innom feber i alle fall.

Men vi merker oss ei jul uten oppkast. Happy.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:40   #36
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Storebror gikk ned for telling mandag før jul, fikk plutselig 40 i feber og hadde dårlig allmenntilstand - vond kropp, snørr, hoste og sporadisk oppkast. Lille julaften var det min tur, første dagen blei lillebror sjuk. Mannen har vært hanglete med vond hals og hoste, men ikke hatt tid til å legge seg ned, stakkars. Det har hengt i lenge, og vi andre er vel så vidt klare for jobb og barnehage i morgen.

I tillegg har mine foreldre vært sjuke, de blei nok smitta av storebror før jul. Tidenes slappeste julaften. Vi var sjuke i adventstida og stort sett hele resten av året også, så nå synes jeg det er bra for ei stund.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 02-01-13 kl 17:43.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:40   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.051
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Jepp, vesla har vært syk siden julaften. Nå ser hun ut til å være ganske bra igjen, bare hoste som henger igjen. Den har vi fått medisin for i dag, så da får vi tatt knekken på den og.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:51   #38
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Vi har hatt vannkopper i hus, men den syke var ikke i dårlig form eller slapp eller hadde feber. Jeg stemte likevel at en i familien var syk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:51   #39
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Pjokken hadde spysyka 1.julaften. Ingen andre fikk det.

Mannen fikk influensa nyttårsaften. Hangler enda

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-13, 15:52   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere vært syke i jula?

Jepp. Skal vi se. Vi hadde omgangssjuke rett før jul, jeg hadde til og med to runder. Plutten fikk ørebetennelse i jula. Doffen fikk bronkiolitt og var veldig kort unna at jeg la han inn, han spiser fortsatt null og niks og nada utenom morsmelk. Han kastet opp også, jeg er usikker på om det var relatert eller omgangssyke. Jeg og mamma og plutten fikk omgangssyke en gang til i forbindelse med nyttår. Alle var forkjølet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no