Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 09:46   #1
Tinkerbell
Fullverdig medlem
 
Tinkerbell sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 70
Tinkerbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Den evige runddansen av temaer som sirkulerer i løpet av et år begynner alltid med januarslankingen! Det er jo nesten litt komisk hvor lite selvfornyende media(vi) er med tanke på kakeoppskrifter og kos i jula, med påfølgende panikk for ribbefettet rundt magen i januar

Nesten litt tilfeldig befinner jeg meg nå i den situasjonen at jeg faktisk har tenkt å begynne på slankekurs Nesten så jeg vurderer å la dørstokkmila holde meg igjen litt til for ikke å bli en del av hysteriet. Men, ett år med permisjonstid og støttemedlemskap på treningsstudio gjør meg litt utålmodig nå.

Hvordan er det med dere, har januarhysteriet tatt dere?

__________________
Mamma til verdens beste tulle
Tinkerbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:48   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei. Det er ikke et januarfenomen for min del. Jeg trener og spiser sunt hele året. Men januar føles alltid som en oppstart etter julen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:49   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei.

Jeg har fortsatt samme forsettet som i fjor, som var en stor suksess: Jeg skal IKKE melde meg inn på noe treningssenter.
(Ellers består forsettet av mer av alt som er godt, vin og sånn.)

Jeg skal fortsette å trene som jeg gjorde i fjor, og også prøve å få til mer, men det er ikke noe januar-hysteri eller forsett knyttet til det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:50   #4
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei. Det er ikke et januarfenomen for min del. Jeg trener og spiser sunt hele året. Men januar føles alltid som en oppstart etter julen.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:50   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg burde trene mer og spise sunnere hele året.

Men det er ekstra lett å ta i et tak i januar (og august). Da er ferien og "kosen" over og det skal være hverdag i lang tid fremover. Det var travelt og så ferie i desember, så da "forsvant" treninga. Nå har jeg startet opp igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:51   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Opprinnelig lagt inn av Tinkerbell, her.

Hvordan er det med dere, har januarhysteriet tatt dere?

Nei! I år har jeg bestemt meg for ikke å la meg påvirke, skjønt det er ikke bare lett, det skal jeg innrømme. Jeg veier fortsatt det samme som jeg har gjort i 16-17 år eller noe, med en BMI i nedre del av normalsjiktet, og trener uansett 4-5 ganger i uka gjennom hele året. Stort sett spiser jeg sunt, men har samtidig et jevnt inntak av sjokolade, kjeks og vin som jeg ikke akter å gi avkall på. Og slik skal det få forbli.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:51   #7
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg er tatt av januarhysteriet, og om en stund flater det ut til litt mer normale tendenser. Jeg håper imidlertid jeg kommer til å trene mer i 2013, og spise litt sunnere.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:53   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg trener også gjennom hele året. Men kjenner et behov for litt "ny start" i januar.

Årets forsett er å trene mer variert. Å prøve noen av de tilbudene på treningssenteret som jeg ikke har våget meg på tidligere.

Jeg synes at det er positivt at folk begynner å trene eller tenke på å spise sunnere. Det er jo mye bedre enn å la være bare fordi man ikke skal "rammes av januarhysteriet".

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:53   #9
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei.
Jeg skal trene, men jeg skal ikke trene mer enn det jeg gjorde i oktober og november. Jeg trener en gang i uken, og det har jeg tenkt å fortsette med.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:56   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Januar er typisk ny start. Jeg liker nye starter.

Jeg BURDE ha som forsett å slanke meg og slutte å røyke og slutte å havne på fylla og slutte å flørte med alle i hele verden og bla, bla, bla.
Men det er jo kjedelig!

Jeg har alltid som forsett å bli mere meg. Jeg skal leve livet mitt litt bedre og ta bedre valg. Hva det innebærer er det bare jeg som kan definere.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:56   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg har trent jevnlig lenge nå, så det at jeg trener nå i januar er ikke noe nytt eller et januarfenomen. At jeg prøver å venne kroppen min til å få litt mindre sukker enn den gjorde i desember er kanskje et januarfenomen, men det er bare fordi januar kommer etter desember, som er en måned full av julekaker, julegodteri og god julemat. Det er forøvrig ikke noe nytt og revolusjonerende jeg har begynt med, det er mer det å komme tilbake til rutiner jeg hadde resten av året.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:58   #12
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.488
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei! Jeg trente første halvdel av i fjor, og slanket meg midtre halvdel i fjor, og da ble jeg i grunnen så fornøyd at jeg tenker at det holder med det, foreløpig. BMIen min er innenfor normalvekt. Planen for i år er først og fremst å holde vekten, noe som skal gå greit tror jeg faktisk. Har veid det samme nå siden ca oktober, så tror jeg begynner å få de nye vanene relativt innarbeidet.

Kanskje jeg etterhvert begynne å trene (dvs jogge, jeg fant jo ut at jeg egentlig liker det) om jeg finner rom for det i hverdagen. Akkurat nå er det for mye nytt som foregår med ny jobb og nye logistikkproblemer osv.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:00   #13
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei, jeg skal fortsette som jeg gjorde før jul. Da trente jeg 3-4ganger i uken og spiste normalt. Så ikke andre endringer en å skjerpe inn på alt som hørrer julen til, spesielt julekonfekt.

Var på treningssenteret i ti tiden på dagen i går og hadde det for meg selv hele timen jeg var og det må jeg si overrasket meg veldig. Hadde forventet masse folk.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:03   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.312
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Nei. Jeg tenkte derimot å si opp Elixia-medlemskapet.

:mot normalt:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:04   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Guri malla... Nå kommer jeg på at jeg fortsatt er medlem på treningssenteret ved der vi bodde før. Jeg har ikke trent der på 3 år, men jeg er et fantastisk støttemedlem. Det skal jeg ha.
Si opp jeg også da kanskje...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:07   #16
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

I fjor var jeg for det meste syk og trente ikke i det hele tatt. Nå er jeg tilnærmet frisk og vurderer å sette igang igjen. Det er forholdsvis uavhengig av måned.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:09   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Selvfølgelig skal jeg det. Jeg skal jo strutte rundt i dongerishorts og en snerten liten topp på Sweden Rock i sommer og late som om jeg er 25 igjen.

Men altså, seriøst, så skal jeg trene nå. Det har blitt altfor mye kos ikke bare i desember, men i oktober og november også. Jeg trives ikke med for mange kilo fordelt på mine 153 cm, det blir fort tungt å bære på når man er så liten.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:10   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nei. Det er ikke et januarfenomen for min del. Jeg trener og spiser sunt hele året. Men januar føles alltid som en oppstart etter julen.

Samme her.

Men jeg slækker litt mer i jula. Tar liksom en pause fra hverdagen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:11   #19
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

Jeg er utrolig glad i god (og usunn) mat. For å kunne gi meg selv denne gleden forsøker jeg å være aktiv hele året.
Jeg burde nok gå ned en god del kilo, men er egentlig veldig fornøyd med meg selv. Hater å gå ned i vekt for da blir puppene mine til sokker med småstein i.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 10:15   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal alle begynne å trene eller slanke seg?

På en måte så skal jeg det, både begynne å trene og slanke meg.
Jeg skal etablere gode vaner. Trene flere ganger de ukene jeg ikke har ungene og ikke stresse med trening når jeg har ungene. Kostholdet skal legges om, jeg må spise oftere og bedre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no