Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er alkoholvanene endret de siste ti årene?
Drikker samme mengde som før/like ofte/sjelden/mye/lite 43 26,06%
Drikker mer. 49 29,70%
Drikker mindre. 72 43,64%
Ufint spørsmål. Jeg vil ikke svare. Men jeg vil gjerne trykke på et alternativ allikevel. 1 0,61%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-17, 11:49   #41
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Seriøst, hvorfor har ingen sagt at jeg fremdeles har juleavatar!?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:52   #42
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Seriøst, hvorfor har ingen sagt at jeg fremdeles har juleavatar!?

Jula varer helt til påske.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:52   #43
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

For ti år siden var jeg høygravid, så jeg drikker naturlig nok mer nå enn da.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:53   #44
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nå drikker jeg så godt som alltid hver fredags- og lørdagskveld, og det akter jeg å fortsette med. Ett glass tar jeg meg aldri. Det blir flere, men det preger meg så å si aldri dagen derpå.

Du och jag, Bluen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 11:53   #45
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Drakk ingenting da, drikker ingenting nå. Alt er på det jevne, altså.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:05   #46
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker mer.
For 10 år siden hadde jeg små barn og var sjelden med på noe sosialt.
Det er veldig sjelden jeg drikker når barna er hjemme.
Nå har jeg barnefri 50% av tiden og lever et mye mer sosialt liv med venner. I tillegg hender det ofte at jeg og kjæresten tar oss et glass vin på en vanlig ukedag.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:06   #47
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Ser for meg at det snart kommer noen år der det blir slutt på vin hver fredag og lørdag - en av oss foreldre må nok da være i beredskap til å hente tenåringen hjem

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:15   #48
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg er litt usikker, jeg har aldri drukket mye, men jeg tror kanskje jeg drikker mindre nå enn for ti år siden. Jeg er en festdrikker, og for ti år siden drakk jeg nok alltid når jeg var i festlig lag. Nå velger jeg ofte å ikke drikke på fest heller. Jeg drikker aldri alkohol en fredagskveld bare for å kose meg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:17   #49
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg har alltid drukket lite, og tror jeg har omtrent samme årlige snittforbruk nå som for 10 år siden. Da snakker vi om at jeg drikker mellom 5 og 10 flasker rødvin til sammen ila. et år.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:18   #50
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Samme mengde (lite alkohol).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:25   #51
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg var småbarnsmor for ti år siden også, så jeg er nok på det jevne. Drikker fryktelig sjelden og savner det ikke heller. Drikke til maten hjemme har aldri vært alkohol hos oss, vi drikker hvis vi er på fest.

Det er snart tjue år siden jeg var pre-forhold og barn, så det føles fjernt. Jeg har dog aldri hatt veldig lange eller omfattende festeperioder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:41   #52
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Om jeg har vært i et forhold har aldri styrt alkoholbruken min, tror jeg - har vært i forhold sammenhengende siden jeg var 16, og begynte å drikke som 18-åring. Kanskje jeg hadde vært tung alkoholiker om jeg var singel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:42   #53
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Absolutt mindre. Jeg tåler stadig mindre og orker ikke være dårlig dagen etter. Og jeg har tenåringer som i større grad er oppmerksom på alkohol så jeg vil gjerne være et godt eksempel, både på å drikke med måte og å kunne la være å drikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:44   #54
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker nok litt mindre. For ti år siden var jeg rasende over slit med å bli gravid og hver mislykkede syklus endte i en solid selvmedlidende rotbløyte. I tillegg hadde jeg en sær tøff jobb, rent mentalt og de fuktige fredagspilsene gjorde det mulig for oss å holde ut.

Nå er det nok mindre mengder, men hyppigheten er nok den samme. Jeg har ikke noe spesielt dagen-derpå-utfordringer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:44   #55
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Det styrer ikke mitt forbruk at jeg er i et forhold heller, men vi ble jo foreldre ganske kjapt etter at vi ble sammen. Det hadde stor innvirkning på konsumet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:45   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker helt klart oftere, men kanskje ikke så mye mer.

For akkurat 10 år siden var jeg forresten helt nygravid (knerten er født oktober 2007), så da drakk jeg ingen verdens ting. Men før graviditeten var det flere fester, men langt mindre "ta et glass vin til kvelden på en helt vanlig onsdag".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 12:47   #57
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg har aldri drukket så veldig mye, men jeg drikker mindre nå. Det er mindre vindrikking når det er bare oss to. Det er bare for at jeg prøver å være litt fornuftig vektmessig (er ikke akkurat overvektig, men risikerer å bli det om jeg ikke skjerper meg) og da spiser jeg heller opp kaloriene enn at jeg drikker dem opp.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 13:50   #58
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg tror muligens jeg drikker oftere nå, men mindre av gangen. Nå er det ytterst sjelden jeg drikker mer enn to glass vin.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 13:54   #59
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Jeg drikker like mye/lite som for ti år siden, tror jeg. Men jeg drikker betraktelig mindre enn for syv-åtte-ni år siden. Da var jeg mer ute på sosiale greier og enkelte fyllekalas.

Nå er det bare jevnt innsig av øl og rødvin.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 14:02   #60
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker du mer eller mindre alkohol i dag enn for 10 år siden?

Akkumulert per år drikker jeg veldig mye mindre. Men jeg drikker alkohol oftere. En liten enhet oftere enn en stor fest rett som det var.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no