Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-17, 21:50   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Det ser ut som kjøkkenkrana vår tok kvelden her, og jeg er på utkikk etter en ny. Den må ha avstenging til oppvaskmaskin, og jeg vil at den skal koste under 3000,-. Men den kan godt være litt kul, og ikke det vanligste Oras-batteriet, liksom.

Har dere sett noe kult? Er det noen funksjon jeg MÅ ha som jeg ikke har tenkt på?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 22:09   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Jeg synes denne er fin, men den er litt over budsjettet ditt. Et sted å kikke er www.vvskupp.no.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 22:12   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Vi har denne, men jeg er usikker på om stilen er riktig ift. det du er ute etter?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 22:14   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Vi har en kamerat som jobber på Hans Grohe så vi har kjøpt de siste derfra og er veldig fornøyde.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 22:28   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Vi bestilte Blanco kran modell Linus silgranit fra tysk nettbutikk og er veldig fornøyd. Vi har med uttrekkbar slange og den funksjonen er veldig grei synes jeg.
Den modellen passer godt på vårt kjøkken, men slettes ikke et design som passer over alt.

Blanco har veldig mange fine modeller og utvalg og pris er bra i Tyskland. Vi bestilte både vask og kran derfra og sparte veldig mange tusenlapper.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 23:03   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Syns de var fine alle sammen! Men nå ser det ut som Høvdingen greier å fikse den med å bytte pakninger. Det er 22 år gammelt (kjøkken fra 2014 (som det sto i prospektet)my ass), så det spørs vel hvor mye lenger det holder, så jeg kan godt orientere meg litt i markedet.

Noen som har erfaring med de som er i farget lakk? Er de fra Grohe, mon tro?

Jeg liker dem litt stramme og funkisaktige i fasongen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 23:17   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Hans Grohe og Grohe er to forskjellige.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-17, 23:27   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Kunne dette være noe for deg, Tally? Gustavsberg Coloric.
Jeg tror de finnes i flere farger:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 00:08   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Hm, kanskje det? De jeg tenkte på i fager var Vola VK1, de er fantastiske, men jeg liker dem ikke nok til å betale 9000 for dem gitt. Ikke tror jeg de har sånn vaskemaskinsak, heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 00:37   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

For en vidunderlig malplassert tulipanbukett.

Sånn uttrekkbar dings er fantastisk synes jeg, det skulle jeg ønske vi hadde.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 01:35   #11
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Vi skal også handle kran i løpet av uken, og jeg har satt som krav at jeg vil ha uttrekkbar. Da hopper prisen opp en tusenlapp, men det blir en pølse i slaktetiden siden hele kjøkkenet skal renoveres. Lukk øynene og trekk kortet...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 07:28   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Vola var lekker! Men den hadde ikke passert hos meg: jeg forkastet alle blandebatterier som har grep foran og som man må 1) svinge kranen til side før man skrur på, eller 2) risikere å bli våt eller i verste fall skoldet om man ikke gjør det. Jeg vil at blandebatteriet skal ha grep på siden.

Jeg endte forøvrig opp med et Damixa Osier med uttrekkbar C-tut, men jeg vet ikke om det er helt din stil.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 08:57   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Vi får grohe sitt høyeste k7 nå. Fra før har vi ett fra francke mener jeg, som ligner veldig.

Elsker dusj funksjonen, enkelt å holde rent, og mindre søl ved vask av gryter etc.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 09:41   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Godt poeng Teo. Hos oss står ikke tuten rett fram, så der passer siden dårligst. Den vi har nå har grepet oppå. Det er veldig praktisk, men den er ikke pen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 09:42   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

De uttrekkbare, lekker ikke de ganske ofte? Ellers ser set unektelig praktisk ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 09:44   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Jeg har har flere uttrekkbare fra Hans Grohe og det er ikke noen som lekker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 10:22   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De uttrekkbare, lekker ikke de ganske ofte? Ellers ser set unektelig praktisk ut.

Vår uttrekkbare Blanco har vi hatt i fem år og ingen lekkasjer så langt. Den er temmelig solid konstruert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 11:09   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Vi har hatt lekkasje med begge de uttrekkbare kranene våre (Blanco og et merke jeg ikke husker) og kommer ikke til å velge det igjen. Rørleggere vi har hatt på besøk har også sagt at de advarer mot uttrekkbar kjøkkenkran nettopp pga dette.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 11:16   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Har IKEA sine blitt bedre med årene? Jeg liker dette:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-17, 11:17   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine og funksjonelle kjøkkenkraner

Vi har hatt utrekkbar fra ikea i 5-6 år. Funka bra. Det eneste som var irriterende er at den pinnen på kranen var skudd inn - og dermed løsnet den i blant.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no