Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du i rute til jul?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-17, 23:32   #21
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Ikke i rute, men har ikke hatt så særlig strev heller. Desember har druknet i jobb for mannen og jeg, vi begynte å tenke på jul sånn ca i går. Må handle, pynte juletre, vaske og rydde hus i morgen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 23:32   #22
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Nja , huset er vasket og ryddet( topp med mann som har tatt feriedag i dag)men mangler noen gaver .

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 23:33   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Ja, nå er det bare pyntingen som står igjen og det har vi hele morgendagen på. I kveld har vi sett julefilmer og kost oss sammen uten noe som hastet eller måtte gjøres.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 23:34   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Har noen gaver og pakke inn, og handle litt mat, ellers ferdig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 23:42   #25
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Nei.

Drømmedama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 23:46   #26
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Tja. Lavterskel her. Ingen gjester på julaften. Juletreet og stuen ble pyntet idag. Må pakke inn et par gaver i morgen, kanskje kjøpe en siste gave. En ørliten tur innom matbutikken også, tror jeg. Joda, jul skarre bli.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 23:46   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Vel, hva er å være i rute?

I år skal vi være hos min mor på julaften og drar til fjells første juledag. Derfor har vi ikke noe juletre i år. Kan man være i rute uten juletre?

Alle presanger er i hus. Nesten i hvert fall. Jeg må få tak i et kort og penger til snuppa. Det skal jeg klare i morgen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 23:53   #28
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jeg er så i rute og så veldig lite stressa at jeg lurer på hva jeg har glemt. Birtsett fra et gavekort som har blitt borte er alt på stell. Det eneste jeg savner er at noen ringer å sier jeg ikke trenger jobbe i jula :gapskratte:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 00:01   #29
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Nyter ferdigpynta og vasket hus og har bare trepynting, karamellpudding, surkål og kos igjen i morgen. Fornøyd med å i år igjen ha planlagt og gjennomført rolig men gjennomtenkt advent som fungerer for alles ulike behov. Vi husker fortsatt med skrekk de årene vi la opp til at "alt" skulle gjøres lillejulaften.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 00:12   #30
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jupp! Lista er lagt lavt! Vi pyntet 1. desember. Minimalt med julebakst.

Har igjen å dekke bordet og legge pinnekjøttet i vann.

I år gleder jeg må utrolig til julaften! Vi blir 10 stk. 1 gang på 12 år jeg skal feire med søstrene mine og nevøene mine.
Vi skal ha svineribbe, pinnekjøtt og kalkun, og jeg er overraskende rolig. Mulig jeg får panikk ila julaften, men jeg føler alt er under kontroll.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 00:38   #31
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Vi gjør ikke så all verdens mye, men huset lider under at vi har jobba kveld og helg de siste tre-fire ukene... Tidligere i desember hang vi opp adventsstjerner og bakte pepperkaker, gavene handla vi forrige helg, i dag har vi handla mat, rydda og begynt å vaske og tørke støv. Jeg har holdt på mer eller mindre i ett fra klokka 10 til nå, men nå er vi i rute. I morgen vasker vi bad, kjøkken, golv og stryker duker, vanner ut pinnekjøttet og dekker bord, og da står bare juletreet og julestrømpene igjen. Og innpakking og utkjøring av gaver. Og kanskje en tur til bakeren - vi rakk ikke bake mer i år. Satser på å få unna det meste før middag i morgen!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 00:44   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ja, nå er det bare pyntingen som står igjen og det har vi hele morgendagen på. I kveld har vi sett julefilmer og kost oss sammen uten noe som hastet eller måtte gjøres.

Samme her bortsett fra at vi har pyntet og må vaske litt i morgen.

Må og handle noe mat. Eldste skal dekke bord og gleder seg til det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 00:44   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jepp. Hvis «i rute» betyr at jeg ikke er så stressa over hva jeg må rekke i morgen. Treet er nettopp pynta, og gavene er stort sett i hus og innpakket. Maten er bestilt fra Kolonial, og det er bare oss, så ungene må ikke stivpyntes, og husvasken er ikke så omfattende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 00:46   #34
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

I morgen skal resten av familien i skogen og lete juletre (spent på hva slags spetakkel de kommer heim med ), mens jeg er heime og ordner det siste: lage karamellpudding og eggesalat, vaske golv og rydde. Og stryke et par skjorter.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 00:48   #35
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Vi er helt ferdig. Faktisk så er vi helt ferdig med hele julaften, fordi vi reiser sydover i morgen tidlig derfor tok vi like godt både julemiddagen og gavene i kveld. Det var skikkelig koselig!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 01:48   #36
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Har er par småting som skal handles i morgen, lage dessert også. Litt rydding i ganen og på klesrommet, og så er det noe jeg sikkert har glemt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 03:22   #37
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Jeg har så lavterskeljul som en kan få, og er i mål. Vanlig helgevask, og overpyntet hus og tre. Jeg pakker julepynten ned ferdig merket, så alt bli plassert rett fra esken og på rett plass. Treet ble kjøpt i forbifarten i forrige uke og ble pyntet i går, de siste gavene ble pakket inn i dag. Jeg hadde som mål å kjøpe lokale og kortreiste gaver, men atter en gang ble det meste kjøpt på nett og levert rett i postkassen.
Maten er enkel, pinnekjøtt med riskrem til dessert. Torsk første juledag, den har lagt i frysernv noen uker. Ellers er det kun litt ekstra pålegg, digg og brus, og det handlet vi i dag.
Ingen sølvpuss eller messingpuss hos oss, og den eneste baksten er pepperkaker av ferdigdeig. Vi spiser stort sett det samme i julen som ellers i året, sånn bortsett fra middagene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 08:32   #38
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Skalvise ... jeg må lage grøt, dronning Maud-fromasj og tranebærsaus i dag. Samt vaske duken. Og handle rosenkål. Og that’s it, tror jeg. Så da er jeg i rute.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 09:27   #39
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

Her ligger vi vel foran skjema for en gangs skyld.
Huset er vasket nesten ferdig, soverommet vårt gjenstår men får vel vente til min kjære finner det for godt å våkne. Karamellpuddingene står i ovnen, juletreet står på fot ute og venter på at det lysner slik at jeg får vasket det.

Så er det bare en liten sveip over gulvene med moppen, før vi kan begynne med det beste av alt. Alle julepynter huset. Ungene er 25 og 15, men julepynting av huset skal de være med på. Og de krangler like forbasket hvert år om hvem som skal ha en bestemt nisselue.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 09:38   #40
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du i rute til jul?

På ingen måte i rute. Ikke bakt, ikke vaska. Fikk vannlekkasje tidigere i uka. Pynta treet da. Og ferdig med julegaver. Vi ligger sjuke, og jeg tenker at jul blir det uansett.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no