Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mobbet gruppering?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 11:51   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobbet gruppering?

Avsporing fra "har noen laget denne siden på bøff, eller ...". (Skal det være et komma etter anførselstegnet?)

Tilhører du noen gruppering i samfunnet som du føler er særlig mobbet? Religiøs gruppe? Ikke troende? Akademiker? Uutdannet? Trygdet?


Har du opplevd, eller sett noe til at enkelte grupper blir mer utsatt for mobbing enn andre? Da mener jeg sånn generelt i samfunnet. Jeg har sett i oppveksten og på skolen at det ofte var dem som var religiøse som ble mest utsatt for mobbing. Særlig dem som hadde foreldre i sekter og sånn. Og om de ikke ble mobbet, så ble det hvertfall alltid snakket om dem (noe som ikke alltid er så veldig behagelig det heller).

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 11:53   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jeg røyker og er overvektig. Vet vel egentlig at det ikke var dette du tenkte på, men ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 11:56   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg røyker og er overvektig. Vet vel egentlig at det ikke var dette du tenkte på, men ...

Joda, hvis du føler at overvektige røykere er utsatt for mer mobbing enn andre så?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 12:00   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Joda, hvis du føler at overvektige røykere er utsatt for mer mobbing enn andre så?

Ja, jeg føler røykere blir mobbet og sett ned på. Noe som egentlig er forståelig, men ikke videre gøy allikevel. Overvektige "mobbes" også, og beskyldes for å være svake.

Både røyk og overvekt er sånt som enkelte mener at "det er jo bare å ta seg sammen, så blir man kvitt problemet", og det er veldig slitsomt å bli påminnet sin egen utilstrekkelighet på den måten.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 12:04   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jeg har så lite meninger og ord selv i dag, så jeg signerer bare Fluke.

Det å være røyker og overvektig er ikke det morsomste i verden.
Og jeg syns ikke det er så enkelt som "å bare bestemme seg for å gjøre noe med det" heller, slik mange mener.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 12:10   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jeg er Brannsupporter....

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 12:25   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jeg er alenemor og velter meg i fete stønader.

Til alt overmål har barna mine to fedre, så jeg er umoralsk også.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 12:55   #8
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.850
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jeg er lærer, så da er jeg kanskje sutrete og sytete? Jobber bare til ett-to hver dag, er lat og udugelig og fortjener ikke skikkelig lønn eller lang sommerferie.

Jeg er kristen. Kanskje jeg er en kjedelig, intolerant homohater, enkel og uten evne til å tenke selvstendig?

Og så er jeg overvektig, stasjonsvogneier m. borettslagsleilighet. Det er nok litt å si om slike også?


Egentlig kjenner jeg meg ikke mobbet, men noen ganger stikker generaliseringene om disse gruppene littegranne. Siden jeg på ingen måte kjenner meg igjen i det som sies og skrives om "mine" grupper blir jeg mest oppgitt over hvor mye dumt som kan sies om andre mennesker.

Da jeg var liten ble jeg mobbet med at jeg var kristen, og med at jeg snakket knotmål (blandingsdialekt) og hadde rart etternavn. Den gangen var det leit. Nå hadde det ikke brydd meg.


Sist redigert av Kaija : 27-07-07 kl 13:22.
Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 13:19   #9
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Direkte mobba har eg vel ikkje vore, men eg kan nå skrive ned mine små "lyter".

Først og fremst; eg skriv nynorsk. Det kan slå både positivt og negativt ut det; men ein blir veldig lei av "morsomme" kommentarar kvar einaste gong ein har skreve noko som blir delt ut til alle på jobben. Enten det er vaktlister eller forslag til arbeidsfordeling. (min nye jobb er ikkje sånn altså; der er nynorsk standard )

Eg kjem frå bygdenorge. Vi veit knapt kva sushi er og har aldri høyrt om Harry Potter. Vi går i alle fall aldri på kino (fakta er at eg var oftare på kino når eg budde heime)

Eg er dotter av ein lærar, men var heldig ved at han var lærar i ein annan kommune enn der vi budde.

Eg er akademikar (humanistisk fag) og syns å merke at enkelte finn det litt provoserande. Fordi dei trur at eg trur eg er noko. Enten det, eller så latterliggjer dei utdanninga mi og peikar på kor mykje penger dei tener i forhold til meg.

Eg er gift med ein utlending, men alle pustar letta ut når dei høyrer han er nordisk. "jammen, DA så..."

Eg drikk meg aldri full. Det er for ganske mange provoserande og skremmande. Det ser ut til at det også er hemmande for andre som har tenkt å drikke masse og som syns det er sterkt ubehagelig at eg skal sitte der og observere, bortimot edru.

Eg bur i blokk i borettslag i eit område av byen som går for å vere dårlig. Folk blir litt sånn svar skyldig når eg fortel kor eg bur. Eg fortar meg å legge til: " men eg bur altså litt høgare oppe, ved xxxxx". Og då seier folk : "aaaah... ja DÅ så!".

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 13:40   #10
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Da jeg gikk på ungdomsskolen, fikk de kristne ungdommene gjennomgå på daglig basis.
Og jeg, for jeg var jo ikke bare finnmarking, men same i tillegg.
Og dessuten hang jeg med "den der jesusgjengen".

Det har avtatt de seneste årene, men på åtti-og nittitallet var samehetsen stor, selv her oppe.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:05   #11
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Å, jada.
Jeg røyker, har vært alenemor i mange år, og tok en tur på byen i ny og ne. På toppen av det hele er jeg opptatt av alternative ting.
Så ja, man har da fått merke fordommer.
Men direkte mobbing? Njaei, det kan jeg vel ikke si...

Jeg ble derimot mobbet som jentunge fordi jeg hadde krøller, ( ) og blir den dag i dag ertet ganske mye fordi jeg er høyere enn mange. (184 cm)
Det er visst helt greit for vilt fremmede å rope ut: " Guri, hvor høy er du'a?"

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:06   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jeg vil ikke påstå at jeg tilhører en gruppe som blir mobbet. Men jeg følte allikevel for å nevne at utdannelsen min i hvert fall er et offer for fordommer. Jeg ser at Syrin møter en holdning at hun tror hun er noe fordi hun er akademiker. Jeg vet at jurister møter mange "å ja, regelrytter"-holdninger, revisorer er tørrpinner, sosialantropologer har lest masse unyttig og ender som saksbehandlere i NAV, matematikere er sosialt døde osv. Jeg merker også slike holdninger når jeg sier hva jeg driver med, og da særlig fra andre akademikere som har valgt et annet fagområde eller annet universitet etc. Det er i-r-r-i-t-e-r-e-n-d-e. Hvorfor tror folk at deres utdannelse var vanskeligere, mer seriøs, mer nyttig osv enn andres? :blåser ut: Så altså, vitnemålet mitt opplever av og til mobbing.

Jo, forresten, kom på en ting til. Jeg bor på vestkanten. DET er politisk ukorrekt det. Og gjett om jeg får høre det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:24   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jeg er utlending, og det er veldig morsomt å "ta" meg på uttalefeil eller feil bruk av ord Jeg tar det ikke så veldig seriøst, men det kan jo bli litt gammelt til tider.

Jeg har samme utdannelse som Monsoon, men har ikke opplevd at vitnemålet mitt har blitt mobbet Men jeg omgir meg da også med likesinnede, både min kjære og mine beste venner har jeg fra studietiden

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 20:18   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jeg tror kanskje det prates litt rundt det som egentlig var ment med hovedinnlegget…? Det som prates om her er jo ikke regelrett MOBBING, men heller fordommer og nedlatende holdninger. Uten at det nødvendigvis bør kategoriseres som mobbing av en gruppe. Hun tenkte også kanskje mer på oppveksten? Tenker bare høyt, jeg altså.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 20:24   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jeg synes også at svarene som er kommet er interessante å se.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 20:25   #16
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.


Eg bur i blokk i borettslag i eit område av byen som går for å vere dårlig. Folk blir litt sånn svar skyldig når eg fortel kor eg bur. Eg fortar meg å legge til: " men eg bur altså litt høgare oppe, ved xxxxx". Og då seier folk : "aaaah... ja DÅ så!".



Dette må jeg bare signere. Bare at det er en annen by enn Syrin, da.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 20:28   #17
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Tror på alternative ting, og har fått huset renset for "spøkelser". :venter på deng:

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 20:29   #18
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Er alenemor.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 20:30   #19
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.



Dette må jeg bare signere. Bare at det er en annen by enn Syrin, da.

Groruddalen eller?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 20:32   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobbet gruppering?

Jepp. Har vokst opp i det mange kategoriserer som en sekt, og attpåtil på bøgda. I tillegg var jeg utpreget sosialistisk i tankegangen allerede på ungdomsskolen, og la ikke skjul på det. For å være ekstra vill og gal sa jeg også i mot lærere åpenlyst i klassen, og lærere holder seg pokkern ta ikke for gode til å mobbe de heller.

Well, who's laughing now. Jeg lærte meg å stå for mine meninger, å ordlegge meg på en uangripelig måte, (altså, ikke ALLTID ), skriftlig og muntlig, og ikke minst, å aldri selv synke ned på det nedverdigende nivået hvor man mobber andre for å hevde seg selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no