Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Når begynner du å pynte til jul?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Når starter du å pynte?
I good tid, rundt oktober! 0 0%
Starter så smått i november ja. 3 2,05%
Helt i starten av desember! 63 43,15%
Ikke en dag før lille julaften! 44 30,14%
Pynter ikke til jul.. 1 0,68%
Midt i desember. 35 23,97%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 19:02   #21
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Begynner i det små med julekalendere og adventstake i begynnelsen av desember.. Så kommer resten litt etter litt... Juletreet kommer lille-julaften!

Samme her

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:17   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Det kan bare modera-ator, og bare, bare hun ...". Jeg la til den, jeg. Den passet best på meg uansett. Vi reiser på juleferie den 22., så hvis vi i det hele tatt skal få sett julepynten, må den opp den 20. eller deromkring.


Thank you!

I mitt neste liv skal jeg bli modde og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:18   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Mine søstre har bursdag 2.feb.. og jeg husker at vi noen ganger da vi var små hadde juletreet helt til da!!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:59   #24
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Julegardiner på kjøkkenet og adventstake til advent.
Vanligvis første søndag i advent men da er jeg borte så blir ikke før 2 desember i år

resten pyntes enten lille juaften eller lillelille . Alt etter som hvilket skift mann har

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 19:59   #25
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Julegardinene og juleserviset til kjøkkenet, adventslys og stjerner i vinduene, samt adventsstaker og sånn kommer frem til 1.søndag i advent/1.desember.

Resten kommer 22.desember. Vi har alltid masse gjester her 23.desember og har ikke tid til å styre med sånt da.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:27   #26
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Pynter ikke til jul.

...men har visst lovet å bli en juleskrulle fom. julen 2007 (vi bygger hus). Da blir det julepynting lille julaften.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 20:28   #27
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Tradisjonelt pynet jeg ikke før lille julaften. Var noe mageisk med det at det var hværdag på lille julaften og plutselig jul på julaften morgen. Men av praktiske årsaker har jeg valgt å spre det nå. Julebelysning kommer på første søndag i advent og så kommer resten litt etterhvert. Men jueltreet sparer vi til lille julaften.

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 21:15   #28
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Adventstake og juleblomster fra 1. søndag i advent. Men ellers er det ingen julepynt før lille julaften.

Jeg er veldig glad i jul, men orker ikke for mye julepynt og har en liten stue som altfor lett blir full. Så juletre og julepynt er bare oppe i en drøy uke, fra lillejulaften til 2-3. januar.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 21:25   #29
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

I år blir det i slutten av november. Må ha opp litt til første søndag i advent. (Julegardiner, adventstjerne og vinduspynt + at vi tar frem niseservicet) Så kommer det snikende litt etter litt.Elsker førjulstida!

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 21:26   #30
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Jeg begynner vel sånn smått midt i desember.
Juletreet blir aldri pyntet før lillejulaften... og så pælmes det ut igjen rundt første nyttårsdag...
(Kan ikke fordra juletrær... )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 21:50   #31
Lalara
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2
Lalara har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Julegardiner og lys kommer opp 1. des, adventstaken 1. søndag i advent og resten (har ikke så mye nisser og stash, men røde duker, lys og sånt) kommer opp når ungene etterlyser det. Det er når "alle" andre har gjort det "for lenge siden", ifølge ungene. Juletreet kommer opp lillejulaften. Synes det var gøy at så mange av dere pynter juletreet lillejulaften, for her vi bor tror jeg ikke det er noen som gjør det. Det står og lyser fra senest 2. søndag i advent, har jeg inntrykk av. Men det er jo så koselig å pynte juletreet sammen med ungene på lillejulaften, det markerer liksom at nå er det ENDELIG jul. (Og for meg markerer det at det er bare to uker tid før herket skal ut igjen, 13. dag jul)

Lalara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:51   #32
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Jeg tar fram adventsstake, lys til vinduene og julegardinene på kjøkkenet til 1. des/1. søndag i advent. Deretter sniker det seg inn litt juleblomster i løpet av desember - amaryllisene mine må jo stå og vokse seg store og fine til jul

Juletreet og resten av julepynten kommer ikke fram før lillejulaften. Loftstua gjøre kanskje juleklar kvelden før - vi har et lite juletre der også. Dessuten bor nissene på loftet og på kjøkkenet - stua er nissefri. I stua pynter jeg stort sett med lys og blomster i rødt i tillegg til juletreet

Jeg håper at vi får se mange julepyntede hjem her inne til jul

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:11   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Dere som svarte lille julaften, betyr det at dere ikke har NOE julepynt før dagen før jul?? Så kjedelig?
Her pyntes det 1. desember, tilogmed treet kommer tidlig opp (midten av måneden), for jeg elsker julen og vil nyte den lengst mulig, ikke bare noen få dumme romjulsdager.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:15   #34
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

1. desember pynter vi litt i vinduene og tar frem julekalender og adventstake.

Juletreet pynter vi lillejulaften.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:17   #35
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Lille julaften.

Samme her Og julen skal ut igjen første nyttårsdag!

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:24   #36
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg "stemte" Lillejulaften, men jeg adventspyneter jo til 1. søndag i advent/1. desember ...
Juletereet og nissene kommer ikke i hus før lillejulaften!

Samme her.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 01:06   #37
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Julegardiner, stjerner i vinduene, litt lilla duker, granbar på trappa, krans på døra, røde håndklær på badet og toalettet, og litt etterhvert jo nærmere jul vi kommer.
Juletreet har vi pyntet 22 de to siste årene fordi jeg også pynter juletreet sammen med eldstemann hos pappan(min ex). Det gjør vi alltid lille juleaften. Dit kommer venenr innom for å smake på julelikøren og henge et par kuler på treet. For at det ikke skal bli så sent, pynter vi treet her hjemme dagen før.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 01:16   #38
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Adventspynting rundt 1. søndag i advent. Julepynting lillejulaften.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 08:32   #39
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Lille juleaften.

Og det pyntes ikke til advent (som jeg ikke har noe forhold til). Bortsett fra Ulvejentas adventskalender, som jo henges opp 1. desember.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 09:36   #40
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når begynner du å pynte til jul?

Har alltid pleid å pynte lillejulaften, men tenkte jeg skulle begynne litt tidligere i år.. Og så tenkte jeg å pynte pittelitt til advent. Litt lilla lys og sånn.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no