Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-06, 11:59   #41
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har aldri brukt heldekkende teppe over vognåpningen. Har hendt at jeg har hengt over halve åpningen for å dekke mot skjermende lys.

Men jeg har flere ganger sagt fra til folk som har tette tepper over hele åpningen at det reduserer luftkvaliteten med opp til 90% og ungen puster som om den ligger med hodet under dyna. Fatter ikke hva folk tenker med.

Flott at du skriver dette, for det har jeg inntrykk av at veldig mange ikke tenker over hva de egentlig gjør. Her legger jeg aldri noe over vognåpningen, selv om vi bor på et veldig forblåst sted.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:02   #42
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg fatter heller ikke vitsen. Er det ikke bra at ungen får frisk luft da? Er det mygg bruker man myggnetting.

Synes generellt sett at mødre pakker inn ungene sine altfor mye med dyne om sommeren osv.osv.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:14   #43
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Nå er det stor forskjell på et tett teppe og et helseteppe.
Helseteppet består av maaaaase hull og slipper luft inn.

(jeg fikk et helseteppe for voksne når mellomste lå på overvåkningen, det varmet elendig. Det sier vel litt om hvor tett det er)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 14:48   #44
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg har sett barnevogner der teppet stenger for hele åpningen, og da er nok luftkvaliteten veldig redusert. Men de allerfleste har jo plenty av åpning på begge sider (les: gjennomtrekk) og nederst foran. Så selv om jeg synes det er litt unødvendig tror jeg ikke det er så fryktelig farlig da.


Dette gjør de i barnehagen til snuppa, og jeg vet ikke helt om jeg er helt begeistret for dette. Synes det ser tett ut, selv bare med helseteppe.

Men kan kanskje være en argumentasjon og fortelle barnehagen at jeg helst vil gjøre forskjell på dag og natt...

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 15:42   #45
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg bruker bomull helseteppe over, sånt med store hull. Hvorfor? Fordi Plutten ikke sovner/sovner mye seinere uten teppe over. Det er glipe på sidene også. Masse luft. Og ikke store mengder dyner osv, han er sjelden svett.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 15:42   #46
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Dette gjør de i barnehagen til snuppa, og jeg vet ikke helt om jeg er helt begeistret for dette. Synes det ser tett ut, selv bare med helseteppe.

Men kan kanskje være en argumentasjon og fortelle barnehagen at jeg helst vil gjøre forskjell på dag og natt...

Trenger du å begrunne det så mye, da? Det burde da ikke være noe problem for dem å ikke bruke teppe om det er sånn du vil at det skal gjøres?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 15:43   #47
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Dette gjør de i barnehagen til snuppa, og jeg vet ikke helt om jeg er helt begeistret for dette. Synes det ser tett ut, selv bare med helseteppe.

Men kan kanskje være en argumentasjon og fortelle barnehagen at jeg helst vil gjøre forskjell på dag og natt...

Bare fortell bhagen at du ikke ønsker at de har teppet over vogna! Det er ikke noe rart med at du ikke vil de skal gjøre det.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 16:16   #48
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Trenger du å begrunne det så mye, da? Det burde da ikke være noe problem for dem å ikke bruke teppe om det er sånn du vil at det skal gjøres?


Opprinnelig lagt inn av Sansa

Bare fortell bhagen at du ikke ønsker at de har teppet over vogna! Det er ikke noe rart med at du ikke vil de skal gjøre det

Vel, jeg kvier vel meg litt da det tydeligvis ikke er noen andre foreldre som har reagert med dette. (Alle barna sover med helseteppe over vognen i barnehagen). Og det er kanskje ikke så uvanlig som jeg selv tror...

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 16:42   #49
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har gjort det hvis det var nødvendig for å skjerme for lyset eller vinden. Når han var helt ny, gjorde jeg det også hvis det var litt kaldt, vet ikke om det egentlig var nødvendig.

Junior er født i februar og jeg syntes det var betryggende med helseteppe foran når han var bitteliten og det var kaldt ute. Den første sommeren ble det også brukt for å skjerme mot sol.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 16:42   #50
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Når jeg lå på barsel med eldstemann sa de at man ALDRI skulle dekke til åpningen på vogna. Da var det usikkert om myggnetting gav god nok luftgjennomstrømning men den fikk senere OK-stempel. Helsetepper og andre tepper reduserer luftgjennomstrømningen veldig mye og fører til for mye karbondioksid i nede i vogna.

Jeg ser ikke noe poeng å dekke vogna. Ikke har noen av mine barn hatt behov for det. De har fra de ble født sovet i vanlig daglys på dagen og kun mørkt om natten. Er det et problem med skarpt lys finnes parasoller. Har barnet problem med å roe seg og er nysgjerrig så får man oppsøke et roligere sted til barnet har sovnet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 18:40   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Når jeg lå på barsel med eldstemann sa de at man ALDRI skulle dekke til åpningen på vogna. Da var det usikkert om myggnetting gav god nok luftgjennomstrømning men den fikk senere OK-stempel. Helsetepper og andre tepper reduserer luftgjennomstrømningen veldig mye og fører til for mye karbondioksid i nede i vogna.

Jeg ser ikke noe poeng å dekke vogna. Ikke har noen av mine barn hatt behov for det. De har fra de ble født sovet i vanlig daglys på dagen og kun mørkt om natten. Er det et problem med skarpt lys finnes parasoller. Har barnet problem med å roe seg og er nysgjerrig så får man oppsøke et roligere sted til barnet har sovnet.

Ehm, det siste der, tror du virkelig det er praktisk mulig? At det alltid er så enkelt å gå til et roligere sted er vel overforenkling av en problemstilling.
Jeg har forøvrig brukt helseteppe til begge mine to, med åpning foran og på sidene. Jeg har faktisk vært helt hysterisk avhengig av alenetiden mens de sov, og har aldri tatt sjansen på at de våknet tidligere eller sov dårligere pga sterkt lys. Spesielt med førstemann som sov korte økter de først 7 mnd. Det er sikkert helt greit hvis man venner de til det fra begynnelsen av, men med en gang vanen er der med å ha det halvmørkt så er det gjort.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 18:46   #52
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Mange barn sover korte økter den første tiden av livet sitt, uten at lys eller ikke lys har noen som helt innvirkning.

Hilsen Sitron med sønn som sov 15-minutters dupper hele sitt første leveår.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 18:48   #53
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Med alle tre fikk jeg råd fra sykehuset før jeg dro hjem med å unngå å ha helsetepper/og "tette" myggnettinger, da luften ikke blir skiftet ut.
Barna er så små og tåler liten. De puster inn sin egen utpust (co2) og det er uheldig.

Har aldri gjort det.

Helsøsterne til alle tre har oppfordret til det samma. La vær og vel riktig myggnett. (store hull, eller la være helst)

Jeg har ikke brukt noe av det, kun et par ganger med myggnetting da det var så mye veps, men ikke ellers.

Skulle jeg skjerme fra solen så hadde barnet på en lue med caps og så hadde jeg en liten paraply som jeg stilte slik at solen ikke traff, eller snudde vogenen.

Jeg grøsser når jeg ser folk har tepper over vognene.

Legen på sykehuset sa at luften i en barnevogn var blitt testet og det var STOR forskjell.

Og nei, JEG kan ikke dokumentere den testen. Var legen som fortalte meg det.
Og det er jo logisk og da, at luften blir dårlig i en vogn som har teppe etc over åpningen.

Jeg ser og at mange har dynen i vognen nesten over hode på ungen, må jo passe på at vinden holder seg unna må skjønnne.
En ser jo ikke barnet nedi der.

Venninnen min gjorde det, og jeg sa ifra.
Hun sa at, men jeg har jo laget et hulrom der da den ligger jo ikke inntil babyens kinn/nese.

Men luften hun puster inn, er jo luften hun puster ut. Luften blir ikke skiftet når du har dynen slik og har teppet over.

Etter det har hun sluttet med det heldigvis.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 19:03   #54
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg husker denne diskusjonen fra NM godt.

Grunnen til det er at jeg ble så overasket, jeg har nemlig brukt teppe på vognen til begge mine og aldri reflektert over at det var skadelig. Jeg har heller aldri fått noe informasjon om dette, hverken skriftlig eller muntlig fra lege, sykehus, jordmor eller helsestasjon.

Jeg tenker i mitt stille sinn at hvis det er så farlig som noen av dere sier, så er det jo veldig rart at dette ikke er noe som informeres om fra helsestasjonen, eller i de bøkene/brosjyrene vi får utdelt på sykehuset?
Spesielt siden det er en vanlig praksis, jeg ser det veldig ofte.

Er det noen som har noe annet å vise til enn at "noen" sa det på sykehuset?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 19:08   #55
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg brukte kun helseteppe over kalesje og åpning for å skjerme mot solen. Jeg ser til stadighet vogner med åpningen helt dekket av teppe, og jeg skjønner ikke at de ikke skjønner at luften blir dårlig der inne?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 19:09   #56
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Mange barn sover korte økter den første tiden av livet sitt, uten at lys eller ikke lys har noen som helt innvirkning.

Hilsen Sitron med sønn som sov 15-minutters dupper hele sitt første leveår.

Og det er helt pyton, og jeg gjorde alt, både fornuftige og teite ting, for å forlenge søvnen.
Føler at jeg gjentar meg fra den berømte tråden fra NM, men når folk prater om tepper over vognen, så ser jeg for meg tette ulltepper som er tettet igjen på alle sider. Ærlig talt, å ha et helseteppe halvveis over med lufttilgang på begge sider og foran fordi teppet ikke henger helt ned, er noe annet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 19:19   #57
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Og det er helt pyton, og jeg gjorde alt, både fornuftige og teite ting, for å forlenge søvnen.
Føler at jeg gjentar meg fra den berømte tråden fra NM, men når folk prater om tepper over vognen, så ser jeg for meg tette ulltepper som er tettet igjen på alle sider. Ærlig talt, å ha et helseteppe halvveis over med lufttilgang på begge sider og foran fordi teppet ikke henger helt ned, er noe annet.

Synes du det er like greit og ha helseteppe over hele åpningen da? Som jeg skrive i hovedinnlegget mitt.

Jeg er på en annen side veldig mottakelig for konkrete fakta for at dette ikke er bra for barna. Noen som har "bevis"?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 19:49   #58
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Jeg ville aldri kommet på tanken på å dekke til åpningen på vogna, hvis jeg ikke hadde sett at andre gjorde det.
Jeg føler meg rimelig klaustrofobisk bare i en himmelseng, så det var aldri noe alternativ.
Dessuten så ville jeg ikke skygge for innsynet til verdens vakreste baby...

Jeg tror nok at lufta inni der blir veldig dårlig. Jeg husker hvordan det var å våkne opp om morgenen første gange jeg sov i et tremannstelt. Urk

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 20:17   #59
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har aldri brukt heldekkende teppe over vognåpningen. Har hendt at jeg har hengt over halve åpningen for å dekke mot skjermende lys.

Men jeg har flere ganger sagt fra til folk som har tette tepper over hele åpningen at det reduserer luftkvaliteten med opp til 90% og ungen puster som om den ligger med hodet under dyna. Fatter ikke hva folk tenker med.

Tja. Nå som jeg har hørt argumenter mot, så gjør jeg det sannsyligvis ikke med et eventuelt neste barn. Men jeg ble rådet til å ha helseteppe over vogna fra sykehuset. Ble også tipset om å ha myggnetting om jeg skulle inn på kjøpesentre, for å unngå smitte. Dette var det flere erfarne foreldre på prematurmøtet som foreslo. Så derfor var det ikke i mine tanker at det skulle forringe luftkvaliteten så mye.

Heller ikke så rart at man gjør det synes jeg, om man ikke har hørt om det, men ser andre foreldre og barnehager gjør det.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 20:25   #60
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseteppe over vognen, et underlig fenomen?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Synes du det er like greit og ha helseteppe over hele åpningen da? Som jeg skrive i hovedinnlegget mitt.

Jeg er på en annen side veldig mottakelig for konkrete fakta for at dette ikke er bra for barna. Noen som har "bevis"?

Nei, det er ikke bra å dekke til helt slik at det blir for tett, det sier seg selv. Men jeg sier at det går fint å bruke helseteppe uten å være bevisstløs eller lite gjennomtenkt. Det går bra å dekke litt til for å skjerme for bla lys uten å stenge lufttilførselen. Teppet kan henge halvveis ned med åpning flere steder. I tillegg har vogner, ihvertfall min, lufteåpning på sidene og bak i kalesjen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 01-12-06 kl 22:09.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no