Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-10, 11:11   #1
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Vi skal ha nytt kjøkken, og har et noenlunde romslig budsjett, dvs at vi er interessert i å vurdere andre enn ikea. Så langt har Kvik og HTH vært henholdsvis upålitelige og lite imøtekommende. Drømmekjøkken har vært helt fantastiske, men i dyreste laget. Andre vi bør sjekke ut?

  Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 11:15   #2
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Hm, jeg tror jeg kanskje ville sjekket ut et annet HTH-kontor. Min erfaring er stikk motsatt av din og de har mange gode løsninger.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 11:17   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Hva med Unoform? De var lenge på vår liste før vi endte opp med IKEA. De har butikk i Oslo, i allefall.

Vi ble heller aldri venn med HTH.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 11:24   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Sigdal er ikke så verst.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 12:24   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Sigdal eller Strai. Ellers er Drømmekjøkken helt klart overlegne på så mangt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 17:18   #6
fanta
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 61
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Har selv kjøpt 2 kjøkken fra sigdal,og er kjempegodt fornøyd.

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 17:31   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Vi har ikke gode erfaringer med HTH da vi skulle ha bad.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 17:37   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Vi har kjempegod erfaring med HTH. God service og det ble faktisk billigere enn IKEA med en super kvalitet og finfine løsninger.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 17:42   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Bulthaup er en kjøkkenprodusent/designer som jeg synes har mye fint. Aner ikke hvordan prisene er (og om det er lett å få tak her til lands), men jeg tror de er dyre. www.bulthaup.com

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 17:49   #10
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Vi var veldig fornøyde med Kvik i Åsane. God service både da vi kjøpte, og da benkeplaten kom med en bitteliten skade var det kjapt en danske på pletten som slipte og fikset skaden.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:19   #11
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Bulthaup er en kjøkkenprodusent/designer som jeg synes har mye fint. Aner ikke hvordan prisene er (og om det er lett å få tak her til lands), men jeg tror de er dyre. www.bulthaup.com

Åh, her var det mye fiiint! Men man må nesten se og ta på et kjøkken før en kjøper det.

@Mikkeline: Kvik i Åsane har virkelig skuffet oss, dessverre. Ikke sendte de tegninger som avtalt, ikke en gang etter to purringer, og når jeg til slutt snakket med daglig leder på tlf evnet han ikke å beklage seg, men skyldte på ditt og datt og what not.

Vi skal gi HTH en sjanse til, det skal vi. Det er visst slik at god service blir viktigere og viktigere for meg jo eldre jeg har blir, merker jeg. Vet ikke hvorfor, egentlig.

Vi liker veldig godt "Line" fra Drømmekjøkken, men inkl. hvitevarer vil dette kjøkkenet koste oss rundt 150000 - det synes jeg er i meste laget. Akkurat nå ser vi på ikea igjen - de har jo 25 års garanti, da! Er det noen som vil dele sine erfaringer med ikea-kjøkken? Og er det noen som vet om man kan kombinere ikea-kjøkken med andre hvitevarer enn de som ikea selger?

  Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:25   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Er det noen som vil dele sine erfaringer med ikea-kjøkken? Og er det noen som vet om man kan kombinere ikea-kjøkken med andre hvitevarer enn de som ikea selger?

Veldig fornøyd med Ikea-kjøkken og nei, man må ikke kjøpe hvitevarer på Ikea. Det er standardmål på hvitevarer.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:26   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Veldig fornøyd med Ikea-kjøkken og nei, man må ikke kjøpe hvitevarer på Ikea. Det er standardmål på hvitevarer.

Jupp, det eneste jeg har hørt er at det kan være litt mikk å kjøpe innbygningskjøleskap andre steder, men at det går å få det til.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:36   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Vi har hvit høyglans fra IKEA, spesiallaget benkeplate fra Sverige og integrerte hvitevarer fra Siemens. Det er en myte at IKEA har dårlig kvalitet på kjøkkenene sine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:38   #15
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er en myte at IKEA har dårlig kvalitet på kjøkkenene sine.

Jepp. Med forbehold om at det er en myte så skal skrogene være de samme som Sigdal bruker. Har jeg hørt. :fullstendig_udokumentert:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:43   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Vi er også superfornøyde med vårt IKEA-kjøkken, både før kjøp, da vi kjøpte, da de monterte og i ettertid når vi har reklamert. (På en benkeplate som var i salg fem uker og en skapdør med produksjonsfeil. De trengte ikke se tingene en gang).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:43   #17
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Ikea selger desidert flest kjøkken i Norge i året. Hadde de hatt dårlig kvalitet, hadde det vært kjent for lenge siden.

Vi har Ikea kjøkken og innebygde hvitevarer (helintegrert kjøleskap og oppvaskmaskin, samt innebygd stekeovn, micro og keramisk topp) fra andre leverandører. Ingen problemer i hele tatt.

Vi har også benkeplate i stein som ikke er fra Ikea og vi har heller ikke oppvaskkum, blandebatteri og kraner fra Ikea.

Vårt Ikea-kjøkken er 5 år gammelt og like fint.

På hytta har vi denne kjøkkenvarianten fra Fossline. Modellen heter Malt antikk vanilje, tror jeg. Kjempegodt fornøyd med dette også. Det er en annen "klasse" enn Ikea og omtrent dobbelt så dyrt prismessig. Bildet er fra Fossline sine sider.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:40   #18
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Skjønner godt at Kvik ikke blir med videre i vurderingen etter en sånn respons (eller mangel på respons...).

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:42   #19
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Vi har forøvrig grå høyglans med eik benkeplate fra IKEA. Hvitevarer derifra også.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 23:34   #20
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Anbefal meg en kjøkkenleverandør!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva med Unoform? De var lenge på vår liste før vi endte opp med IKEA. De har butikk i Oslo, i allefall.

Vi ble heller aldri venn med HTH.

Unoform har mange utrolig flotte kjøkken, men prisene er desverre også utrolige.

Nå vet jeg ikke hvilket budsjett dere har å forholde dere til, men om vi skulle bestilt vårt kjøkken derfra, hadde vi nok endt opp med en pris på over 200.000,-

(det synes i hvertfall jeg er mye for et kjøkken )

__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn

Sist redigert av Prilla : 23-04-10 kl 23:57.
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no