Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Passordtrøbbel

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 19:06   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Passordtrøbbel

Husets tenåring har fått akutt jernteppe, og kan ikke huske hvilket passord hun satte på pc'en sin. (Ja, hun lagde seg passordmot min vilje....). Hun har brukt pc'en i 1,5 år, men siste uken har hun ikke kommet inn på pc'en, fordi hun ikke husker passordet på brukeren sin.

Noen måter å komme rundt dette?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:25   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Passordtrøbbel

Er det flere brukere på maskinen?

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:28   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passordtrøbbel

niks, bare henne

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:46   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Passordtrøbbel

Formattere

  Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:54   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Passordtrøbbel

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Husets tenåring har fått akutt jernteppe, og kan ikke huske hvilket passord hun satte på pc'en sin. (Ja, hun lagde seg passordmot min vilje....). Hun har brukt pc'en i 1,5 år, men siste uken har hun ikke kommet inn på pc'en, fordi hun ikke husker passordet på brukeren sin.

Noen måter å komme rundt dette?

Ja. Det er flere løsninger for å komme rundt dette.
I hovedsak er det to programmer jeg bruker i en slik sammenheng; NTPasswd og Ophcrack.

Førstnevnte gir mulighet for å endre eller slette gammelt passord. Det andre programmet finner passordet og viser det i klartekst - med mindre man ikke har et veldig godt passord.

NTPasswd:
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Ophcrack:
http://ophcrack.sourceforge.net/

Last ned ISO-ene som videre brennes til CD med et program som kan brenne ut ISO-er. Har du Windows 7 er det bare å høreklikke på ISO-filen etter at den er lastet ned og velge at man skal brenne ut. CDBurnerxp fra www.cdburnerxp.se kan benyttes under Windows XP eller Windows Vista. Videre må du starte opp pc-en med disse CD-ene. På de fleste pc-er må man trykke F8, F10, F11, F12 eller ESC rett etter oppstart for å velge å starte opp fra CD. Man kan også gå inn i BIOS og sette CD-spilleren øverst på oppstartsprioritetslista.

Orpcrack kan gjøres "bedre" ved å laste ned tillegg til programmet - det kan da klare vanskeligere passord, men "typiske" passord vil man gjerne klare med tabellen som følger med.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 22:14   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passordtrøbbel

takk!! Da skal vi prøve dette imorgen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:33   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Passordtrøbbel

Fikk du prøvd?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 21:44   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passordtrøbbel

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Fikk du prøvd?

Jeg fikk prøvd i timesvis jeg......., men måtte gi meg på tap (og det irriterer meg grenseløst), men den er nå fikset, vi fant en som er schmartere på området enn meg

Men nå har vi et administrator passord, så om hun skulle tulle det til igjen med et annet passord, så kan vi løse det opp på en enklere måte.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 23:31   #9
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passordtrøbbel

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

NTPasswd:
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Petter har flyttet denne hit:

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no