Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-17, 13:06   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Hvis jeg har fortstått det riktig, bør vi med revmatisk sykdom ta tilskudd som inneholder mest muig omega 3, ikke 6 og eventuelt 9?

Jeg ønsker meg tips til konkrete tilskudd dette gjelder for.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-17, 13:29   #2
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Triomar Ledd

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-17, 13:39   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Vi bruker bare minami sine da barn med Adhd skal ha mer EPA og ikke DHA. De ahr mange typer men felles for alle er at de ikke inneholder andre oljer enn omega 3. Mente de hadde en type for ledd før men du finner nok en type der som passe for deg Kjøper på nett, enten fra iherb, noen norske eller helsekost i Sverige

http://www.minami-nutrition.com

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-17, 13:51   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Triomar ledd inneholder 1400mg fiskeolje, 900 av de er omega 3, hva er det neste 500 da?

Morepa platinum inneholder 1100mg i en kapsel, der alt er omega 3, mens 980 av de er epa og DHA(750 av de EPA). De resterende er andre omega 3 men ingen annen fiskeoljer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-17, 14:06   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Vi bruker bare minami sine da barn med Adhd skal ha mer EPA og ikke DHA. De ahr mange typer men felles for alle er at de ikke inneholder andre oljer enn omega 3. Mente de hadde en type for ledd før men du finner nok en type der som passe for deg Kjøper på nett, enten fra iherb, noen norske eller helsekost i Sverige

http://www.minami-nutrition.com

Minami her også. Evt rxomega

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-17, 14:33   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Møllers ekstra sterk fikk jeg beskjed om på Lillehammer.
Dvs Møllers ingen ettersmak ser jeg nå. Gjerne dobbel dose.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-17, 15:45   #7
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Triomar ledd inneholder 1400mg fiskeolje, 900 av de er omega 3, hva er det neste 500 da?

Morepa platinum inneholder 1100mg i en kapsel, der alt er omega 3, mens 980 av de er epa og DHA(750 av de EPA). De resterende er andre omega 3 men ingen annen fiskeoljer.

Sjekket ut hjemmesiden til Minami og fant innholdsfortegnelsen. Skjønte ikke helt hva som var hva men det er sikkert mer enn bra nok produkter.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-17, 20:07   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

De er svenske og noe av det reneste jeg har funnet. Jeg har sjekket hele det norske markedet og mye utlandsk uten å finne noe bedre. Var en lege som ba oss sjekke de ut.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-17, 23:17   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Jeg bruker Triomar ledd, uten at jeg har vurdert det så veldig nøye. Merker egentlig ingen forskjell. Så greit med litt tips! 😊

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-17, 21:15   #10
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Endte du opp med noe LilleT?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-17, 21:19   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Jeg har hørt fra to forskjellige nå den siste tiden at fersk ingefær i te har hjulpet de for leddvondt.
Hun ene drikker 5-6 kopper te hver dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-17, 22:39   #12
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Selolje har jeg blitt anbefalt og brukt i flere år. Føler det hjelper mit leddvondt. Har dog ingen diagnose. Men mye vondt og stiv i leddene.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-17, 09:40   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket omega 3-tilskudd ved revmatisk sykdom?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Endte du opp med noe LilleT?

Takk som spør! Jeg er på andre glasset av Möllers Uten ettersmak. Har ikke merket noen bedring, men har vel aldri hatt noen forventninger om det heller.

Angående ingefær så hadde jeg noen måneder i fjor der jeg bevisst brukte mye av den ferske varianten i smoothie hver dag. Å bruke den i te er nok kanskje lurere. Jeg drikker også mye te.

Takk for råd om selolje, Leandra.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no