Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fiskekaker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-18, 16:40   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiskekaker?

I vår familie så spiser vi en del fiskekake til middag. Det serveres med stekte poteter, salat/agurk/tomat/paparika og hamburgerbrød. Gjerne også noen form for saus i form av ketsjup eller chipotlemayo. Dette er noe vi tyr til når ting må skje litt fort. Jeg tenker at det er en helt grei og sunn middag i farta.

Stadig vekk, senest i går, hadde vi middagsgjester som aldri hadde smakt fiskekaker før. Gjesten påstod at hun egentlig ikke likte fisk, men at fiskekakene (med 86 % fisk) var supergode og at hun gjerne ville spise hos oss igjen.

Nå er det godt mulig at jenta var overhøflig på besøk hos noen hun ikke kjenner så godt, men dette er en generell trend av de som har spist hos oss. Vi har nemlig servert fiskekake i alle vennegrupper også, ettersom det er halal. Og da har også reaksjonen vært at dette er noe fullstendig nytt.

Er ikke fiskekake en vanlig middag i de 1000 hjem?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 16:44   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi har det ikke superofte, men vil betegne det som vanlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 16:46   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fiskekaker?

Mine barn liker bare hjemmelagde, dermed blir det ikke så ofte.

De butikkjøpte blir ikke populære, og siden jeg selv er under middels begeistra, så blir det sjelden.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 16:47   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vanlig hos oss, mens så lever jo også vi et 70-talls-middelklasseliv på mange måter.

#lørdagspizza
#lørdagsgrøt
#søndagsmiddag
#søndagstur
#fisketirsdag

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 16:50   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi skal ha fiskeboller i dag, det er retro, det!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 16:51   #6
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi har det ofte. Og alle liker det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 16:52   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fiskekaker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal ha fiskeboller i dag, det er retro, det!

Er det? Det er favorittretten til mine eldste og det de alltid ber meg lage når de kommer hjem på middag.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 16:56   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi har også fiskekaker relativt ofte, særlig når det skal gå fort. Og gjerne med hamburgerbrød ja, eller i pitabrød. Og noen ganger med poteter og råkost til. Det må alltid være remulade til. Har inntrykk av at de fleste ungene liker det godt ja, vi har ofte hatt det når yngstejenta har hatt to judokompiser på besøk rett fra skolen, før de går på trening.

Grove fiskekaker i hånda, varme, fra fiskehandleren i Ravnkloa, er også en foretrukket hurtigmat når vi er i byen. Særlig lakseburgerne, med masse hvitløk i.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 16:59   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Fiskekaker vil jeg si er den middagsretten vi har oftest. Serveres med kokte gulrøtter eller råkost, stort sett med ris, og med rømme ved siden av.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:00   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi har det veldig sjelden. Jeg ville nok likevel tenkt på det som en vanlig middag i norske hjem.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:03   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal ha fiskeboller i dag, det er retro, det!

Det lager jeg rett som det er. Da blir jeg skikkelig poppis.

Hvit fisk er ikke egentlig greit, men i bearbeidet form er det mer enn spiselig. (Synes ungene mine. Jeg er veldig glad i fisk i nesten alle former. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:13   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Fiskeboller har vi i grunnen aldri, men det er fordi jeg ikke liker det selv. Så i den grad ungene i det hele tatt er introdusert for konseptet, så er det borte hos andre.

Samme situasjon her, når det gjelder hvit fisk. I dag skal vi ha fiskegrateng, og det er også et spiselig format for de fleste, selv om den kresne av mine tre da gjerne pirker ut makaronien og spiser bare denne, og masse rå gulrot og agurk ved siden av, mens hun skravler masse for å avlede så vi skal se at hun egentlig ikke spiser fisk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:15   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi pleier ha fiskekaker med poteter og egenkomponert skysaus. Supergodt

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:19   #14
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Fiskeboller og fiskepudding er godt hvis det er med karrisaus, ikke den smakløse hvite sausen. Det hender også vi har fiskebollesuppe.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:19   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Vi har vel aldri hatt det til middag - spiser det på jobb av og til da. Fiskekaker kan være ganske godt, spesielt den asiatiske typen som er litt krydra. Fiskeboller klarer jeg ikke så det spiser vi aldri...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:20   #16
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal ha fiskeboller i dag, det er retro, det!

Det hadde vi i går. Har ofte fiskekaker også.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:25   #17
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fiskekaker?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Fiskeboller og fiskepudding er godt hvis det er med karrisaus, ikke den smakløse hvite sausen. Det hender også vi har fiskebollesuppe.

Da har du ikke smakt god, hvit saus. Min er ikke smakløs i det hele tatt. Lærte å lage den av min bestemor.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:26   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Skulle gjerne hatt det oftere, men ingen av ungene liker det spesielt godt. Så som regel er det jeg m spiser det når jeg ikke vil ha burger f.eks.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:48   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fiskekaker?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Da har du ikke smakt god, hvit saus. Min er ikke smakløs i det hele tatt. Lærte å lage den av min bestemor.


Joda, jeg har smakt, og lager selv, god hvit saus, men jeg synes fremdeles det er et ganske intetsigende tilbehør til fiskeboller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-18, 17:55   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fiskekaker?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Er det? Det er favorittretten til mine eldste og det de alltid ber meg lage når de kommer hjem på middag.

Jeg hadde hvertfall ikke spist det siden barndommen da Hiawata lurte på om vi kunne ha det en dag. De fikk det i barnehagen og var i grunn en rett jeg hadde glemt.

Min hvite saus er heller ikke smakløs, men sånn kjipt karripulver må folk ta på selv, jeg syns det er motbydelig. Hiawata liker det og.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no